تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804228708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيوند نامبارك آمريكا و عربستان و كودكي به نام القاعده


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پيوند نامبارك آمريكا و عربستان و كودكي به نام القاعده
فجایع وحشیانه سلول های القاعده ناشی از مجوز دینی مفتیان عربستان بود که هر مجاهد القاعده زنان و دختران شیعی را غنیمت جنگی محسوب کند.





به گزارش سرويس سياسي جام نيوز، وب سايت "اخبار روز" در یادداشتی به عملكرد آمريكا در قبال جنايت هاي القاعده پرداخت و دولتمردان آمريكا را به باد انتقاد گرفت.   در ادامه، این یادداشت را می خوانید:
«قبلا اجرای طرح های براندازی بواسطه ماموریت سری نیروهای سیا و در اشکال گوناگون مداخله گرانه جهان سرمایه داری و در راس آن امریکا اجرا می شد. اما امروز اهداف دول سرمایه داری غرب به سبک و روشی دیگر در دستور کار قرار گرفته است. سبک و روشی که دیگر ماموران سیا اجرای اهداف امپریالیستی ماموران اعزامی به کشور موردنظر نبوده، مجریان طرح ها بلوند و چشم آبی نیستند. بلکه جریانات واپسگرای هستند. جریاناتی که برای اهداف شوم غارتگرایانه منابع انرژی کشورهای خاورمیانه توسط کارتل و تراست های نئولیبرالی می کوشند. اینان براحتی قابل شناسائی نبوده چون هم رنگ و هم زبان مردم جامعه مورد نظر آمریکا می باشد. القاعده و سلول های گوناگون نظیر چچنی ، اروپایی، سوری و... از زمره جریاناتی اجیرشدگانی هستند که سیاست جهان سرمایه داری را اجرا می کنند. می کوشند با ایجاد جنگ های قومی، دامن زدن به تفرقه های دینی اوضاع جامعه را جهت حضور نئولیبرالیسم آماده سازند.
تعجب آور نیست که از ۱۹۹۰ تاکنون عربستان وشاخه نظامی اش القاعده می کوشد؛ در کشورهای افریقائی و خاورمیانه از لیبی، مصر تا سوریه و عراق جای پایی باز کند. شوربختانه خوش خدمتی حکام مرتجع عربستان می رود تا دامنه تروریسم دولتی از طریق بمبگذاری و حمله به مراکز دولتی درمنطقه سیستان و بلوچستان ایران گسترش دهد. حمله به پاسگاه مرزبانی در مرزهای جنوب شرقی ایران اولین عملیات آشکار القاعده بود. زیرا حاکمیت عربستان ایران را عامل شکست استراتژی خود و شاخه نظامی اش القاعده در سوریه میداند.
سال ۲۰۱٣ را شاید بتوان از زمره سالیان پر رویداد دهه اول قرن ۲۱ قلمداد کرد. خاورمیانه در سالی که گذشت شاهد اوجگیری عملیات تروریستی القاعده بود. کمتر هفته و روزی نبود که بمبگذاری و عملیات انتحاری القاعده سبب کشتار مردم بیگناه نگردد. اگر غلو نباشد در آغاز سال نو میلادی نیز روزی نیست که در سوریه، عراق تعدادی از مردم بیگناه از کودکان، جوانان ، مردان و زنان در معابر عمومی کشته یا مصدوم نشوند. فراتر از خاورمیانه در تمام رویدادهای خونبار جنگ های قومی، مذهبی در افریقا نیز حضور تروریسم القاعده و سلول هایش غیرقابل کتمان است.
نکته مبهمی در حوزه عملکرد جنایت بار جریان مذکور وجود دارد. نگاه به مواضع دول جهانی بیانگر کم رنگ بودن کشتار مردم توسط القاعده بوده تا بیندیشی دول ذینفع به نوعی در برابر فجایع و رویداد مزبور مماشات پیشه کرده اند. وجود مماشات در دستگاه دیپلماسی دول باصطلاح حامی حقوق بشر ترجمان واقعیتی است تا بپنداریم عزم و اراده برای شناساندن عامل ایجاد رویدادها مصمم نبوده و شبهه ناک می نماید.
دول طرفدار حقوق بشر و رسانه های باصطلاح مستقل و نهادهای مختلف سکوت را غنیمت دانسته تا از معرفی و مجازات این جریان ضدمردمی خودداری کنند. دول نئولیبرالی بویژه ایالات متحده امریکا نیک می داند که القاعده مامور به اجرای تصمیمات اقطاب سرمایه داری می باشد. تصمیماتی که در چارچوب تامین منافع کارتل و تراست های نفتی و نظامی تدوین گشته و جهت اجرا به القاعده ابلاغ شده است.
چشم پوشیدن بر معرفی تروریسم جریان القاعده بیقاعده و سلول های شبیه سازی شده اش را در نمونه خبری می آورم. شوربختانه در روزهای پایانی سال ۲۰۱٣ رویدادهای جهان پر التهابات سیاسی توسط رسانه ای غربی ( رادیو آزاد اروپا ) در ویدئوی دو و نیم دقیقه ای چنین تصویر می شود: «دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، اصابت سنگ آسمانی به زمین در روسیه، استعفای پاپ بندیکت، مرگ هوگو چاوز، انتخاب پاپ فرانسیس، مرگ مارگرت تاچر، حادثه بمب‌گذاری در ماراتون شهر بوستون، فروریختن بنای یک کارخانه در بنگلادش، افشاگری های ادوارد اسنودن» بوده و همچنین «درگیری پلیس با معترضان در استانبول ترکیه، کنارگذاشتن محمد مرسی از قدرت توسط ارتش مصر، حمله شیمیایی در سوریه، حمله به یک مرکز خرید در کنیا، تعطیلی دولت در آمریکا، توفان هایان در فیلیپین، توافق همکاری اتمی ایران و مرگ نلسون ماندلا» از جمله خبرهای سال ۲۰۱۳ هستند. در ویدئو دو دقیقه و نیم تمامی رویدادها آمده است. لیکن از نقش القاعده و سلول های سرطانیش نظیر النصره، ارتش آزادی، جیش العدل و ... هیچ اثری نمی بینیم.»
راستی چرا باید نگاه افکارعمومی جهان به سوی القاعده و حامیانش بچرخد. آیا شناساندن دول حامی القاعده در سطح جهان و منطقه برای آمریکا دشوار است؟ ضرورت نگهداری عناصر القاعده در زندان گوانتانامو چیست؟ آیا محاکمه نکردن آنها برای کدام دولت هایی مخاطره برانگیز می باشد؟ پرسش های بالا یک پاسخ بیشتر ندارد و آن برملا شدن نقش موثر آمریکا در تولید ویروس القاعده می باشد.دقیقا در مقطع مبارزه جریانات ناسیونالیستی و مذهبی افغان با نیروهای نظامی شوروی است که نطفه القاعده به دستور جهان سرمایه داری، بین آمریکا با دولت عربستان (تنها متحد آمریکا در خاورمیانه) پیوند داده می شود. نتیجه پیوند نامیمون رهبر سرمایه داری جهانی با متحد مرتجع آل سعودی را در عملکرد طالبان تاکنون شاهد بوده و هستیم.
اقدام وحشیانه القاعده در سوریه و اشکال ضدحقوق بشری جبهه النصره و ارتش باصطلاح آزادی اوج وحشیگری را رقم زد. فجایع وحشیانه سلول های القاعده ناشی از مجوز دینی مفتیان عربستان بود که هر مجاهد القاعده زنان و دختران شیعی را غنیمت جنگی محسوب کند. در سوریه بود که آمریکا متوجه شد بومرنگ القاعده به سوی خودش بازمی گردد. شاید بتوان گفت در روند حضور القاعده در سوریه سهم خواهی عربستان برملا شد.
هنگامی که فجایع ضدحقوق بشری و غیر انسانی سلول های القاعده در سوریه به نقطه ای رسید که نسل کشی و جنگ بین مذاهب سنی و شیعی را در راس عملیات اجرائی خود قرار داد و فراتر از آن ثبات اسرائیل متحد استراتژیک آمریکا را تضمین بخشیده بود؛. از سوی دیگر وقتی افکار عمومی جهان و دول سرمایه داری از طریق رسانه های تصویری مشاهده کردند که نیروی اجیرشده القاعده چگونه قلب هنوز گرم و خون آلود جوان شیعی مذهب سوریه را به دندان می کشد به خود آمدند. ظاهرا امریکا و اسرائیل و تا حدودی قطر دست از حمایت آشکار ودیپلماتیک القاعده کشیدند. ولی عربستان که تا پیش از جنگ درسوریه از القاعده حمایت سیاسی علنی نمی کرد؛ ناگهان به دفاع آشکار و تشویق و تحریک آنها می پردازد.   310




۱۳۹۲/۱۱/۱ - ۲۰:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن