تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802361892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدامات تکفیری‌ها ابلهانه و گناه آنان بیش از قتل است/درگیری لفظی و عملی مسلمانان با روح اسلام سازگار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله‌هاشمی در کنفرانس وحدت اسلامی:
اقدامات تکفیری‌ها ابلهانه و گناه آنان بیش از قتل است/درگیری لفظی و عملی مسلمانان با روح اسلام سازگار نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:کسی که از دور شاهد این درگیری‌ها باشد، دیگر حتی به اسلام فکر هم نمی‌کند و گناه این کار ها بیش از یک قتل است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با عنوان قرآن کریم و نقش آن در وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: در دوره‌هایی که هفته‌ وحدت برگزار شده بی نتیجه نبوده و قلوب را به یکدیگر نزدیک کرده اما نتیجه‌ی اساسی‌ای که از اول در اهداف تاسیس این نهاد مقدس بوده فاصله وجود دارد. به همین خاطر از دبیرخانه، اعضا و علمایی که در این جریان حضور دارند خواهش می‌کنم تلاش مضاعفی را انجام دهند چرا که ما نیازمند وحدت واقعی جهان اسلام هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه شرایطی که  بر جهان اسلام ایجاد شده وضع خطرناکی را منجر شده است که ضد دعوت پیامبر و خواست خدا پیش می‌رود.
 
آیت الله هاشمی اظهار داشت: اختلاف نظر یک موضوع طبیعی در انسان های با تفکر است چرا که با عقل، فکر و معلومات خود راهشان را انتخاب می‌کنند و در معارف ما این نیست که اختلاف نظر را نفی کنیم. چرا که طبیعی بوده و می تواند مفید باشد و در استدلال و مناظرت مطالب حقی از آن بیرون می‌آید.

وی بیان داشت: اجتهاد، مکمل خاتمیت بوده و معلوم است که در اجتهاد همگی مثل یک محصول کارخانه یکی نیستند و بین آن‌ها تفاوت وجود دارد از این جهت نباید خود را آن طور معرفی کنیم که اختلاف نظر داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر اختلاف نظر، اختلاف عقیده هم وجود دارد که امر پذیرفته شده‌ای در قرآن است و عقلانیت اینطور حکم می‌کند که باید راه آسانی را در پیش بگیریم که شدنی است و بتوانیم جلوی تنازع را بگیریم.

وی ادامه داد: آنچه که خطرناک است و امروز در جلوی ما قرار دارد، تنازع بوده و جنگ و خونریزی و وارد کردن خسارت بر اساس اختلاف عقیده و فکر مذموم و نادرست است و ما از آن نهی شده‌ایم.

آیت الله هاشمی اظهار داشت: خیلی از موارد تنازع گناه کبیره دارد و تبعات سنگین برای طرفین به همراه می‌آورد. البته در این مقطع گرفتار این مسائل هستیم که باید در هفته‌ وحدت همت کنیم و راهی برای مقابله با آن پیدا کنیم چرا که این وضع بسیار خطرناک است.

وی بیان داشت: تعصبات شدید و مطالبه‌ خون بها، آثار تخریبی، حالت جنون و دیوانه وار به خود گرفته، چرا که چند روز پیش خبری دیدم که اگر واقعیت داشته باشد باید گریه کنیم. 

رئیس جمهور اسبق کشورمان افزود: خبری دیدم که در افغانستان به دختر هشت ساله‌ای کمربند انفجاری بسته بودند تا خود و جمعیتی را بکشد و پس از دست گیری این دختر گفت که برادرش این کمربند را به او بسته و وعده‌هایی را هم به او داده است. این چه تفکری است که در جامعه‌ ما که پیامبرش رحمت و دین آن رحمت، اخوت و برادری است، تا اینجا می رسیم.

وی ادامه داد: همین امروز یک خبری شنیدم که بچه‌های فلسطینی در اردوگاه که مظلومانه سالها در آنجا زندگی می‌کنند دچار قحطی و گرسنگی شده‌اند و بچه‌ها به این خاطر فوت می کنند. همه‌ی اینها در جامعه‌ی ما شرم آور است و جوابش را کسانی که در جامعه تاثیر گذار هستند باید بدهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در خاورمیانه و یک مقدار زیاد در کشورهای عربی اصلا تناسبی با معارف اسلامی وجود ندارد و یک چیز دیگر در حال اتفاق افتادن است.

وی افزود: اگر سراغ جدی ترین مسائل برویم و علمای اسلام این مسائل را به طور دسته جمعی مطرح و دولت‌های اسلامی آن‌ را اجرا کنند جلوی کارهای نادرست گرفته می شود. البته اینجا فقط بحث اختلاف نیست چرا که نزاع مراتبی دارد که الان مراتب تندش را شاهد هستیم.

رئیس جمهور اسبق کشورمان ادامه داد: در رسانه‌های مجازی و تصویری و همچنین تصویری خاص، مکتوبات و کتاب‌ها، اهانت ها و تهمت و درشت گویی به دیگران تاسف بار است و اگر این اقدامات در دنیای جاهلتی می شد قابل تصور بود، اما امروز در عصر بیداری اسلامی، آگاهی مردم و در عصر انتظار اطلاعات هستیم و چنین مقوله‌هایی که در اسلام وجود دارد، چه تاثیری بر کسانی که اسلامی را نمی شناسند می‌گذارد.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند را نمی توان گفت که نمی‌فهمند و از روی لجبازی این کار می کنند بلکه اگر آن‌ها عقیده نداشتند خود را منفجر نمی کردند و این از وظایف ما است که روی این مسائل کار کنیم چرا که اصلا قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: این همه مساجد، کتاب و علمایی که در سراسر جهان هستند و برنامه‌های همایشی و غیر همایشی‌ای که برگزار می‌شود، میتواند این مسائل را حل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: محکمات قرآن را رعایت کنیم دنیای ما غیر از این است چرا که امت اسلام یک چهارم جهان و 60 کشور مستقل و به علاوه گروه‌ها و جمعیت‌های بسیاری را تشکیل می دهد که با استفاده از منابع عظیم خود می تواند بزرگ ترین قدرت دنیا باشد.

هاشمی رفسنجانی افزود: امروزه باید میل و عزمی را ایجاد کنیم که با همکاری همه جانبه بتوانیم از امکانات خوب و قرآنی که انس و جن نمی‌توانند مثل آن را ایجاد کنند استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: این مسائل ممنوع نیست و مقدور است اما  ما در گذشته شرایط را به گونه‌ای پیش برده‌ایم که به این روز رسیده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بسیاری از امکانات ما یا خنثی و راکد ماند و یا صرف درگیری‌ها می‌شود البته معمولا اختلاف مذاهب به اینجا می‌رسد. مانند اختلاف مذاهب یهودی و مسیحی، اما آنها امروزه خود را با شرایط تطبیق می دهند و کشورهای اروپایی با وجود اختلافات زیاد مجموعه‌ای نزدیک به 30 کشور را شکل دادند که در همه حال به یکدیگر کمک می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: اصلی ترین مسئله تاریخی میان شیعه و سنی این است که اولین خلیفه که بوده است. خب هرکس که بوده باشد، امروزه  مسئله گذشته است و هر مذهبی از مذاهب اسلامی راهی را انتخاب کرده و سنت‌های خاص خود را دارد و ما بر سر جزیئات مذاهب دعوایی نداریم چرا که هرکس عقیده‌ی خودش را دارد. البته جای مباحثه باز است. اما وجه عقلانی ندارد که کار به جایی برسد که ما با یکدیگر دعوا کنیم و دشمنان ما از پشت وارد شده و منابع ما را غارت کنند.

وی  با بیان اینکه پول هایی صرف خرید اسلحه‌ می‌شود که برای مبارزه با سایر مسلمانان مصرف می‌شود، گفت: این حرکات اختلافی و نزاع، هیچ وجه عقلی ندارد. البته می‌توان رسانه‌های مشترکی ایجاد کرده و مباحث مشترکی را با حمایت شخصیت‌ها و دولت‌ها برای فرقه‌های مختلف منتشر کرد اما نمی توان یکدیگر را تکفیر کرد.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ما از چند سال پیش به دلیل بیداری ملت های اسلامی از دست دیکتاتورها و انحصار گران بین المللی بسیار خوشحال شدیم و خیلی شیرین بود که مردم یک کشور با آرامش در یک میدان جمع شده و استبداد و استعمار را با هم درهم شکنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ریشه‌های تاریخی جریانات تکفیری گفت: در آن زمان که شوروی افغانستان را اشغال کرده بود و در نتیجه با رشادت ملت افغان و کمک برخی کشورها حرکتی اساسی شکل گرفت اما از دل آن جریانات بیرون آمدند که به جان یکدیگر افتادند و به نظرم مقداری این کارها ابلهانه است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: کسی که از دور شاهد این درگیری‌ها باشد، دیگر حتی به اسلام فکر هم نمی‌کند و گناه این کارها بیش از یک قتل است.

وی افزود: پیامبر قبل از آن‌ که به مکه برود دو بیعت با دو طایفه‌ مهم مدینه انجام داد که مقدمه‌ یک ائتلاف بود و همچنین برای این که نزاع میان ادیان رخ ندهد، با مسیحیان و یهودیان نیز قرار داد معتبری بست و برای نزدیکی بیشتر میان خود مسلمانان عقد اخوت بست.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: برنامه‌ عملیات پیغمبر طوری بود که مدینه فاضله را به عنوان الگوی کم نظیر دینی در زمان جاهلیت شکل داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که نباید به برنامه‌های هفته وحدت اکتفا کرد افزود: کار بزرگ این است که علمای بزرگ چند کشور دور هم جمع شوند طوری که حرفشان برای مردم حجت باشد. چرا که درگیری لفظی و عملی مسلمانان با هم با روح اسلام سازگار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خدا توفیق داده که امت اسلامی از این راه نادرست که پیش روی اسلام است برگشته و به سمت امت واحده حرکت کند.

انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن