تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم طمع استکبار برای تفرقه میان مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "گزارش/
چشم طمع استکبار برای تفرقه میان مسلمانان
مولفه‌هایی چون ظلم ستیزی، شهادت در راه حق، ایثار، خمس، زکات و... که در تار و پود فرهنگ اسلامی ریشه دارد، با امیال و اهداف نظام سلطه در تضاد است و همین امر سبب می‌شود تا استکبار جهانی، وحدت مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر پیش روی خود تعریف کند، "ساموئل هانتینگتون" تئوریسین سر‌شناس آمریکایی در نظریه برخورد تمدن‌ها اشاره می‌کند، تنها فرهنگی که توانایی به چالش کشیدن لیبرال دمکراسی غربی را دارد، فرهنگ اسلامی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در فرهنگ اسلامی بر ضرورت وحدت میان مسلمانان تاکید بسیار شده و روایات و آیات متعددی بر وجوب وحدت بین مسلمین صحه گذاشته است. 
 
خداوند در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید: همگی به رشته دین خدا چنگ زنید و به راه‌های متفرق نروید. 

مناسک وحدت بخش
 
همچنین در فقه و فرهنگ اسلامی، اصول و مناسکی وجوب یا استحباب یافته‌اند که منادی وحدت مسلمانان هستند؛ از جمله این اصول و مناسک می‌توان به قبله واحد، حج، توحید، قرآن کریم، پیامبری حضرت محمد (ص)، روزه، امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.  
 
بنابراین اگرچه ممکن است مذاهب و فرق اسلامی در جزئیات و فروع دارای اختلاف و شقاق باشند اما در اصول، اشتراکات فراوانی به چشم می‌خورد که این اشتراکات می‌تواند موجبات وحدت عملی مسلمین را فراهم آورد و بقای جوامع اسلامی را با وجود تهدیدهای بسیار تضمین کند. 

شدت تنازعات اعتقادی با تولد استعمار
 
با رجوع به سیر شکل گیری و نضج جوامع اسلامی، می‌توان رگه‌هایی از اختلافات اعتقادی که موجب انشعاب و تفرق مذاهب اسلامی شده است را مشاهده کرد، اما بدون تردید تنازعات اعتقادی زمانی در میان مسلمانان شدت گرفت که عصر استعمار پا به عرصه وجود گذاشت و استعمارگران تداوم منافع خود را در ایجاد تفرقه بیشتر میان مسلمانان تعریف کردند، در این میان برخی عنودان تنگ نظر در داخل جوامع اسلامی که به ظاهر در زمره متشرعین قرار می‌گرفتند، خوش خدمتی به استکبار را در دستور کار قرار دادند و با اعمال و اقوال خود بر طبل شکاف میان مسلمین کوبیدند. "محمد بن عبدالوهاب التمیمی" که خاطراتش با "مستر همفر انگلیسی" شهره عام و خاص است، در زمره این افراد قرار می‌گیرد. 

انقلاب اسلامی ایران و وحدت مسلمین
 
پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بعنوان ولی امر مسلمین جهان، نقشه شوم تئوریسین‌های جبهه استکبار را خواند و بر شیپور وحدت میان مسلمانان دمید.  
 
پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، فاصله بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که اختلاف نظر بین شیعه و سنی بر سر تاریخ ولادت پیامبر است، بعنوان هفته وحدت نامگذاری شد و در تقویم رسمی جهان اسلام جای گرفت.  
 
البته در اواخر سال 1356 پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای به هنگام تبعید در شهرستان ایرانشهر برای اولین بار و با مشارکت برادران اهل سنت بلوچ، این هفته را جشن گرفته بودند.  
 
در دنیای امروز که بواسطه تئوری‌های مستکبرین و دلارهای مرتجعین، در برخی جوامع و مناطق اسلامی، جنگ و خونریزی حکمفرماست، ضرورت وحدت بیش از پیش جلوه‌گری می‌کند.  
 
در روزگاری که تکفیری‌ها و وهابی‌ها با حمایت‌های آشکار و نهان آل سعود به آلت دست صهیونیسم بین المللی تبدیل شده‌اند، فعل وحدت، حکم وجوب یافته است.  
 
بدون تردید توسعه و گسترش تمدن اسلامی و تشکیل ائتلاف‌ها و اتحادیه‌هایی بین ملل اسلامی به کابوس مستکبرین و مرتجعین بدل شد است و همین امر مرکز ثقل اهداف شیاطین در ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان است.

تکیه بر هویت اسلامی برای نیل به وحدت

 هویت اسلامی در میان کشورهای مسلمان، می‌تواند محور و هدف مشترکی برای رسیدن به اتحاد میان کشورهای اسلامی باشد و کشورهای مسلمان را در سایه اعتقادات و ارزش های دینی، گرد هم آورد و با تأکید بر مشترکات دینی، راه را برای رسیدن به "اتحادیه کشورهای اسلامی" هموار سازد.
 
مولفه‌هایی چون ظلم ستیزی، شهادت در راه حق، ایثار، خمس، زکات و... که در تار و پود فرهنگ اسلامی ریشه دارد، با امیال و اهداف نظام سلطه در تضاد است و همین امر سبب می‌شود تا استکبار جهانی، وحدت مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر پیش روی خود تعریف کند، "ساموئل هانتینگتون" تئوریسین سر‌شناس آمریکایی در نظریه برخورد تمدن‌ها اشاره می‌کند، تنها فرهنگی که توانایی به چالش کشیدن لیبرال دمکراسی غربی را دارد، فرهنگ اسلامی است.  
 
موثر‌ترین اسلوب استعمال شده توسط صنعت فرهنگی غرب برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی، شناسایی عناصر ضعیف النفس، شهرت طلب و بی‌بصیرت در بین مسلمانان و بکارگیری آن‌ها در تحریک تعصبات مذهبی است. 

امام خمینی طلایه دار تفکر تقریبی و وحدت گرا

 امام خميني(ره) طلایه دار تفکر تقریبی و وحدت گرا در جهان اسلام با آگاهي کامل از اينکه وجود تفرقه در بين مسلمانان مانع عزت، شرافتمندي و پيشرفت آنان است و اينکه استعمارگران با تز "تفرقه بينداز حکومت کن"، چه بلايي سر مسلمانان و جوامع اسلامي آوردند، دستيابي به وحدت را ضرورتي براي مسلمانان مي‌دانند و معتقدند که وحدت، راه دفاع از کيان اسلام، حل معضلات کشورهاي اسلامي و مسلمين جهان و همچنين راه تامين استقلال، آزادي و شرافت انساني مسلمانان مي‌باشد.

 ايشان در اين زمينه مي‌فرمايند: "بزرگترين منکر، غلبه اجانب بر ماست... الآن منکري بالاتر از اين نيست که مصالح مسلمين را به خطر انداخته است، اين وظيفه همه شماست، که مي‌خواهيد براي خدا کار کنيد، همه ما بايد اين دشمني را نهي کنيم و وحدت اسلامي را شعارمان کنيم با وحدت و زير پرچم لااله الا الله بودن".

 ايشان در جاي ديگري در همين رابطه مي‌فرمايند: "اي مسلمانان بر فرهنگ اسلام تکيه زنيد و با غرب و غربزدگي مبارزه نماييد و روي پاي خودتان بايستيد و بر روشنفکران غربزده و شرق‌زده بتازيد و هويت خويش را دريابيد که روشنفکران اجير شده بلايي بر سر ملت و مملکتشان آورده اند که تا متحد نشويد و دقيقا به اسلام راستين تکيه ننماييد، بر شما آن خواهد گذشت که تا کنون گذشته است".
 
رهبر معظم انقلاب که پرچم دار تفکر تقریبی و وحدت‌گرا در جهان اسلام است، می‌فرماید: "باید مسلمانان جهان با هم متحد شوند و با هم دشمنی نکنند و محور همه، کتاب خدا و سنت نبی اکرم و شریعت اسلام باشد. مسلمانان باید شالوده زندگی خود را بر اسلام و قرآن استوار نمایند تا در تمام ادوار زندگی موفق باشند. هرگاه در طول تاریخ، مسلمانان با هم متحد بودند و یکپارچگی و وحدت کلمه داشتند و حول محور اسلام و قرآن عمل کردند، حیله های دشمنان تأثیری در کار آن‌ها نداشته است و تمام توطئه‌های استکبار را خنثی کرده اند".

انتهای پیام/
 








تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن