تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804622336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجاب دوست داشتنی مسلمانان کدام گزینه زیر است؟؛ عکس ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



حجاب دوست داشتنی مسلمانان کدام گزینه زیر است؟؛ عکس ها
یکی از مسائل مهم و عمده جهان اسلام شیوه پوشش زنان در اماکن عمومی است. نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که بیشتر مسلمانان ترجیح می دهند زنان موهای خود را به طور کامل بپوشانند اما لزوماً نباید که چهره خود را نیز بپوشانند. البته دستور اسلام هم پوشش کامل بجز صورت و دست ها تا مچ است.




به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از سایت صدای آمریکا؛ اصل پوشش سر در منظر عموم، یکی از نشانه‌های مهم هویت اسلامی در اکثر کشورهای مسلمان جهان است اما سلایق در این باره از گستره ویژه ای برخوردار است این تحقیق با در نظر گرفتن این مساله درباره زنان مسلمان تونس، مصر، عراق، لبنان، پاکستان، ترکیه و عربستان سعودی انجام شده است.   در این نظرسنجی هر پاسخ دهنده یک کارت دریافت کرده بود که شش سبک روسری و پوشش برای موی زنان روی آن ها ترسیم شده بود و از شرکت کنندگان پرسیده شده بود زنی را برگزینند که مناسب ترین پوشش را برای یک مکان عمومی به تن کرده است.   

  روی کارت ها هیچ اطلاعات و یا برچسبی زده نشده بود، اما شیوه پوشش موی سر زنان از برقع و نقاب تا گزینه زنی که هیچ روسری و پوششی به سر نداشت به تصویر درآمده بود.

به طور کلی، بیشتر پاسخ دهندگان به تصویر زنی رای دادند که موها و گوش هایش به طور کامل با یک روسری و یا حجاب سفید رنگ پوشانده شده بود، آن ها این نوع پوشش را مناسب ترین نوع برای اماکن عمومی ارزیابی کرده بودند.
سبک حجاب چهارم، که سفید رنگ بوده و تمام موها، گوش‌ها و گردن را می‌پوشاند، به صورت میانگین بیشترین خواهان را دارد، در حالی که پوشش غیراسلامی مانند شماره شش، تنها میان لبنانی‌های نسبتا لیبرال و ترکیه ای و تونسی های سکولار پذیرفته شده.  



  از بین شرکت کنندگان در این نظرسنجی ٥٧ درصد در تونس، ٥٢ درصد در مصر، ٤٦ درصد در ترکیه و ٤٤ درصد در عراق و مصر خانمی را برگزیدند که موها و گوش هایش نوعی پوشش چادر بدون نقاب داشت. این نوع حجاب دومین گزینه پرطرفدار کشورهای شرکت کننده بود.   در پاکستان تقریبا یک سوم از شرکت کنندگان به حجاب چادر و تقریبا یک سوم دیگر (٣١ درصد در برابر ٣٢ درصد) به پوشش نقابی رای دادند که چشم های زن زیر پوشش نیست. تقریباً یک چهارم (٢٤ درصد) از شرکت کنندگان حجابی را برگزیدند که کمتر پوشیده بود.   از سوی دیگر در عربستان سعودی ٦٣ درصد شرکت کنندگان ترجیح می دادند که زنان چهره خود را به طور کامل با نقاب بپوشانند و ١١ درصد بقیه گفتند بهترین نوع پوشش برای زنان در اماکن عمومی نقابی است که چشم ها نیز پوشیده اند.   اقلیت عمده چندین کشور گفتند نپوشاندن مو و سر در اماکن عمومی برای زنان اشکالی ندارد. تقریباً یک سوم (٣٢ درصد) مردم ترکیه این دیدگاه را داشتند و ١٥ درصد شرکت کنندگان تونسی نیز معتقد بودند روسری و چادر سر نکردن زنان در اماکن عمومی اشکالی ندارد. تقریباً نیمی (٤٩ درصد) از شرکت کنندگان لبنانی نیز موافق بودند که زنان بدون روسری و حجاب در اماکن عمومی ظاهر شوند اما باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که ٢٧ درصد جمعیت لبنان مسیحی هستند.   حتی در جوامعی که اولویت اصلی مردم آن ها پوشش چادر بدون نقاب برای زنان بود، بسیاری معتقد بودند زنان باید خود برای شیوه پوشش خود تصمیم گیری کنند.   در تونس (٥٦ درصد)، ترکیه (٥٣ درصد) و لبنان (٤٩ درصد) از شرکت کنندگان چنین دیدگاهی داشتند، همان کشورهایی که صدای آمریکا با ادبیات ویژه یک رسانه غربی درباره آنها می گوید: مردم کشورهایی که تعصبی برای روسری و حجاب زنان در اماکن عمومی نداشتند.   این تحقیق نشان می دهد که دین ستیزی و تبلیغات علیه دین بویژه در ترکیه و دوران زمامداری بن علی در تونس، تاثیر منفی فراوانی در پی داشته است و این کشورها را به اهداف استعماری غرب نزدیک تر کرده است.   محققان در هر کشور در حالی که تصاویر زیر را نشان می‌دادند از پاسخ دهندگان پرسیدند که «کدام یک از این زنان پوشش بهتری برای حضور در منظر عموم را دارند؟» در گزارش اصلی، مولفین مطالعه توضیح می‌دهند که سبک شماره یک، رسم افغانستان؛ سبک حجاب شماره دو در میان کشورهای محافظه کارتر حوزه خلیج فارس و عربستان سعودی رایج است؛ سبک حجاب شماره 3 به شکل زیادی توسط  شیعیان ایران، عراق و لبنان مورد استفاده است؛ سبک شماره 4 و 5 بیشنر برای زنان مسلمان مدرن در عراق و ترکیه مناسب بوده و سبک شماره شش برای زنان سکولار در این نواحی مقتضی است.   مولفین این گزارش همچنین از شرکت‌کنندگان پرسیدند آیا زنان می‌توانند خودشان یکی را انتخاب کنند؟ و اکثر مردم در دو کشور تونس و ترکیه گفتند که بله می‌توانند خودشان انتخاب کنند.   نکته جالب این نظر سنجی پاسخ یکسان شرکت کنندگان درباره بسیار بهتر دانستن کشورشان به لحاظ اخلاقی از آمریکاست که البته این مطلب در پایگاه آتلانتیک آمده است.  

  115




۱۳۹۲/۱۰/۲۷ - ۱۷:۳۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن