تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت مسلمانان سبب پیشرفت تمدن اسلامی می شود/ توافق ژنو آزمونی جدید برای حفظ مصالح نظام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:
وحدت مسلمانان سبب پیشرفت تمدن اسلامی می شود/ توافق ژنو آزمونی جدید برای حفظ مصالح نظام است خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران راه تضمین وحدت جهان اسلام را تکیه بر مشترکات عنوان کرد و گفت: وحدت امت اسلامی سبب پیشرفت های تمدنی اسلام، ریشه کن شدن ظلم در جامعه اسلامی و اوج گرفتن ارزش ها می شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران میلاد با سعادت خاتم انبیا محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبریک و تهنیت گفت و از هفته وحدت به عنوان امنیت کانونی برای رشد اخلاق و معنویت نام برد تا بشر بر معرفت خود بیفزاید، خدا را عبادت کند و پایبند به ارزشها باشد. 
وی مسأله اتحاد، همزیستی، صلح، مقابله با جنگ، تفرقه، کینه، عداوت، نفاق، خیانت، ظلم و فساد را در ابعاد مختلف ضروری دانست و افزود: انس، همدلی و مهربانی جزو نیازهای درونی انسان است که باید به همه محبت کنند و از هم محبت ببینند؛ جفا با فطرت انسان نمی سازد و جنگ خلاف فطرت است.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران از عقل و امنیت به عنوان دو عامل مهم در پیشرفت بشر نام برد و گفت: تمام پیشرفت ها، ترقی ها، آرامش و آسایش معلول فضای امن است و امنیت در پرتو وحدت و اتحاد عالمی تأمین می شود و پیشرفت علوم، ابداعات و اختراعات در فضای امن امکان پذیر است.
 
وی با اشاره به اینکه در آیه 65 سوره مبارکه انعام از مسأله تفرقه به عنوان عذاب الهی یاد شده است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «جنگ با مسلمانان کفر است» و پیامبر اکرم(ص) تصریح کردند «تکفیری ها سبب کفر خودشان هستند که نسبت کفر به مسلمان دادن، خود کفر است.»
 
فتنه گران و تفرقه افکنان امت اسلامی را تهدید می کنند
 
وی با بیان اینکه فتنه گران و تفرقه افکنان، امت اسلامی را تهدید می کنند، تصریح کرد: راه تکفیری ها راه سلف و علمای قبل نیست که تکفیر مسلمانان، ایجاد تفرقه، کشتن و ترور خلاف روایاتی است که در خود کتاب های برادران اهل سنت موج می زند.
 
خطیب جمعه موقت تهران یادآور شد: امروز دنیای اسلام با همه عنادی که دنیای استکبار نسبت به او دارد و همه تاکتیک هایش و سلاح هایش را برای نابودی دین خدا به کار برده، جنگ نظامی، اقتصادی، فرهنگی و نرم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
 
وی گفت: استکبار پس از آنکه انقلاب اسلام زیر پرچم ولایت فقیه و تحت تعالیم قرآن و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعلام کشور مستقلی کرد و اسلام را در کشور منشأ پیشرفت دنیا و آخرت قرار داد، هر جنایتی را برای براندازی نظام به کار برده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دشمنان با قرآن، اسلام، هویت دینی و استقلال ارزشی مقابله کرده اند اما در همه جبهه ها به فضل الهی مغلوب بودند، ایجاد تفرقه بین امت اسلامی را تنها جبهه ای که دشمن تاکنون توفیقاتی از آن به دست آورده عنوان کرد و از ایجاد فرقه های جدید و دامن زدن به اختلافات طایفه ای و فرقه ای در این زمینه نام برد.
 
وحدت امت اسلامی سبب پیشرفت تمدن اسلام می شود
 
وی وحدت امت اسلامی را که طی آن مسلمانان با فرهنگ مستقل در یک جبهه عظیم و در کنار هم قرار می گیرند سبب پیشرفت های تمدنی اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان خبیث، حسود و انحصارطلب هستند و نمی خواهند امت اسلامی پیش رود.
 
وی تأکید کرد: تشکیل امت اسلامی، اجتماع فرهیختگان و توجه مردم به فرهیختگان سبب ریشه کن شدن ظلم در جامعه اسلامی و اوج گرفتن ارزش ها می شود که اوج ارزش ها درخشش نور دین است و البته آنها با ارزش های دینی، عفاف، پاکی دامن زنها و نظام خانواده مخالف هستند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دشمنان با شریعت الهی مخالف هستند، لذا دین را بر نمی تابند چراکه دین ضد استکبار، ظلم، خیانت، فساد، زورگویی و باج گیری است، گفت: دین به مستضعف روحیه می دهد، به حضور در جبهه دعوت می کند و پیروزی خون بر شمشیر را رقم می زند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اگر فرهنگ دینی در جامعه بشری محقق شود جایی برای مستکبران زورگو و قلدر باقی نمی ماند.
 
وی راه تضمین وحدت جهان اسلام را تکیه بر مشترکات عنوان و ابراز کرد: خدای واحد، پیامبر اکرم(ص)، قرآن به عنوان تنها معجزه جاوید پیامبر و قبله واحد مورد قبول همه مسلمانان جهان بوده و به حکم قرآن کریم احترام به اهل بیت(ع) و پذیرش مرجعیت علمی و سیاسی واجب است.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسلمانان مشترکات فراوانی دارند و عملا هم به آن پایبند هستند، خواستار برجسته شدن مشترکات شد و تأکید کرد: ما دشمن مشترک داریم، استکبار سنی و شیعه را نمی خواهد و نمونه آن در انقلاب مصر، یمن و نقاط دیگر رخ داد که ارتباطی با شیعه نداشت.
 
مسلمانان با عبرت از گذشته آخرین ضربه ها را بر پیکر استکبار وارد کنند
 
وی افزود: دشمنان با اسلام اصل مخالف هستند؛ دیدیم در سودان، افغانستان، پاکستان، مصر و در کشورهای دیگر چه کردند مگر چند بار باید تجربه کرد، آیا وقت آن نیست که عبرت بگیریم و دست به دست هم دهیم و به آمریکای قلدر و غده سرطانی اش آخرین ضربه ها را وارد کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «اگر هر مسلمانی یک سطل آبر بریزد، اسرائیل را آب می برد»، متذکر شد: ظرفیت اسلام موقعیت ساز است، مسلمانان از این امکانات و باطنی که دین دارد و ظرفیتی که در انقلاب اسلامی ایران نشان داده، استفاده کنند.
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه آخرین رمز وحدت، وحدت بر یک محور است، گفت: امام راحل انقلاب کرد اما تنها مدافع شیعه نبود بلکه از فلسطین و مستضعفان جهان اسلام نیز دفاع کرد؛ امام رهبر تنها ایرانیان نبود و رهبر همه جهانیان بود.
 
وی اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای با شرح صدر هم ظرفیت تحمل بعضی مخالفت ها را در داخل کشور دارند و هم دغدغه جهان اسلام و تقویت مقاومت هایی که تا به امروز منشأ پیروزی و عزت ساز بوده، رهبر جهانیان هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی از مسلمانان خواست که تحت پرچم جهان شمول و دارای وسعت نظر تفکر الهی و وحدت، از یک مرکز الهام بگیرند و در این ظرفیت عظیم خود را متصل کنند، چرا که می رود به حکومت جهانی اسلام و ظهور حضرت مهدی(ع) منجی عالم بشریت متصل شود.
 
توافقنامه ژنو آزمونی جدید برای حفظ مصالح نظام اسلامی
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل اجرایی شدن توافقنامه 1+5 با جبهه انقلاب اسلامی اشاره و اعلام کرد: این توافق از موضع بیچارگی و بدبختی و فقر و گرسنگی و تحریم نبوده است که ملت ایران ملتی مؤمن، جنگ آزموده و سختی کشیده هستند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: ملت ایران وارثان بلال حبشی و مالک اشتر هستند و در سختی ها رشد کرده و از سختی ها هیچ گاه هراسی ندارند و همه تهدیدها را در گذشته به فرصت ها مبدل کرده اند و در این مرحله هم چنین است.
 
وی از توافقنامه ژنو به عنوان تاکتیک و آزمونی جدید برای حفظ مصالح نظام اسلام و کمک به گرفتاران دنیای غرب نام برد و با بیان اینکه باید از موضع عزت و قدرت پیش رود، متذکر شد: مراحل اجرایی توافقنامه باید با حفظ خطوط قرمز و رعایت حکمت و مصلحت و عزت که از ناحیه عالی ترین مقام دنیای اسلام ارائه می شود، پیش برود.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: توقع عمومی مردم که هیچ گاه زیر بار ظلم، زور و تهدید نرفته و شرایط تحمیلی که به ذلت آنان بینجامد و فرهنگ ایران اسلامی را مخدوش کند نپذیرفته اند، از گروه مذاکره کننده در مراحل اجرایی توافقنامه آن است که زیر بار ظلم نروند.
 
تقدیر از اقدام وزیر امور خارجه بر مزار عماد مغنیه
 
وی همچنین از اقدام معنوی وزیر امور خارجه در حضور بر مزار یکی از فرماندهان رشید مقاومت لبنان که سبب ناراحتی برخی مقام های آمریکایی و واکنش آنان شد، تقدیر کرد و گفت: مقاومت لبنان و حزب الله امروز نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای جهان بشریت افتخار است؛ حزب الله در شکاندن شاخ استکبار و قلدرهای عالم مثل اعلا و جزو افتخار بزرگ امروز بشر است.
 
وی گفت: حزب الله لبنان با رهبری سیدی از نسل پاک پیامبر دارای مراتب دینی، خودساختگی و عشق به معنویت اولین گروهی بود که اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کرد و سرزمین های اشتغالی را از حلقوم آنان بیرون آورد و در جنگ 33 روزه اعجاز مقاومت را به جهانیان اثبات کرد، ما به حزب الله افتخار کرده و از آنان حمایت می کنیم و برای صلح جهانی جزو مؤثرترین سنگرها می دانیم.
 
ملت اروپا و آمریکا دولت های خود را بهتر بشناسند
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به مرگ جنایتکار صبرا و شتیلا و قاتل فلسطینی ها در اردوگاه ها و مسبب ترور شیخ احمد یاسین و ترورهای دیگر اشاره کرد و با اشاره به تسلیت سران آمریکا و اروپا، این مسائل را برای جهان اسلام درد دانست و گفت: وقت آن رسیده که ملت بیدار شده اروپا و آمریکا، دولت های خود را بهتر بشناسند که چه عناصری را تأیید و چه گروه هایی مخالفت می کنند.
 
مصوبات اجرایی رییس جمهور ضمانت اجرایی داشته باشد
 
بخش پایانی سخنان حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اشاره به سفر رییس جمهور به استان خوزستان بود که سفر به استانها را سنت حسنه که بنیانگذار آن رهبر معظم انقلاب بوده اند دانست و گفت: احترام به مردم و آشنایی با واقعیات زندگی آنان از توفیقات سفرهای استانی است.
 
وی با اشاره به دیگر توفیقاتی که در سفرهای استانی نصیب تیم دولت می شود، اظهار کرد: از دولت انتظار می رود که وعده هایش اجرایی تر از شعار باشد و در حد امکانات دولت و شرایط وعده دهند و برای وعده ها و مصوبات ضمانت اجرایی باشد که اعتماد مردم به این سفرها بیشتر شود./920/پ201/ج



۱۳۹۲/۱۰/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن