تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل قوای مجریه و مقننه، لازمه اقتدار ملی و بین‌المللی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تعامل قوای مجریه و مقننه، لازمه اقتدار ملی و بین‌المللی
مجلس شورای اسلامی همواره از افتخارات تاریخ 35 ساله انقلاب اسلامی ایران و مورد احترام همگان بوده است. اهمیت بالای این قوه، نه فقط در حوزه قانونگذاری، بلکه در تعاملات گسترده با دیگر قوا، بویژه دولت تعریف می شود و از همین رهگذر است که هرگاه مجلس و دولت (در کنار قوه قضائیه) حداکثر تفاهم و تعامل را در چارچوب های قانونی باهم داشته‌اند شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ایران اسلامی بوده‌ایم.
آفتاب – سرویس سیاسی: این در حالی است که در شرایط کنونی که کشور در حال گذر از شرایط سخت تحریم و نیز در تلاش برای تثبیت جایگاه واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی است، نیاز به چنین تعامل دوسویه ای بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.


البته با مرور عملکرد مجلس شورای اسلامی در چند ماه اول فعالیت دولت یازدهم، قبل از هر چیز دیگری تعداد سووالات متعدد نمایندگان محترم مجلس از وزرای کابینه به چشم می خورد که هر چند در نگاه اول جزو اختیارات مسلم نمایندگان به حساب می آید اما با توجه به مدت زمان اندک روی کار آمدن دولت و نیز شرایط خاص کنونی کشور، کمی سختگیرانه به نظر می رسد.


از طرف دیگر با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که در حل مشکلات کشور باید نگاه اصلی مسوولان به داشته های داخل نظام و اتحاد و همبستگی باشد، انتظار می رود تا نمایندگان مجلس در کنار اهتمام به نظارت دقیق و قانونی بر عملکرد دولت، تا حد امکان از اعمال فشار بر دولت تازه کار و البته موفق یازدهم بپرهیزد.


طرح سووالات فراوان و حتی ارائه 3 کارت زرد به وزرای دولت، آن هم در شرایطی که بسیاری از موارد پیش آمده را با تبادل آرا و نظرات طرفین می شد برطرف نمود، چندان دلسوزانه به نظر نمی‌رسد. بدیهی است که قدرت چانه‌زنی و اقتدار دولت در عرصه های بین المللی بویژه با اتکا به نرمش قهرمانانه، در صورت آرامش خاطر و عدم رویارویی با فشارهای داخلی میسر خواهد بود.  


حال که بار دیگر شاهد جهش ایران اسلامی در حوزه دیپلماسی، اقتصاد ... در عرصه بین المللی هستیم امید داریم با همگرایی و تعامل روزافزون قوای سه گانه و تمامی نهادهای تصمیم گیر کشور، توسعه و اقتدار فزاینده ایران اسلامی را به نظاره بنشینیم.



مطالب مرتبط
اقلیت افراطی مجلس حذف می‌شوند
خطیب جمعه تهران: اختصاص 3 کارت زرد به وزیران کافی است
جریان تندروی مجلس برای حضور مردم جایگاهی قائل نیست
ایوبی: کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد موجب تأسف اهالی فرهنگ و هنر شد


تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن