تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803690802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیمی از ایران یخ زد/ نجات 1650 خودرو و 9400 نفر از یخ زدگی در جاده ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نیمی از ایران یخ زد/ نجات 1650 خودرو و 9400 نفر از یخ زدگی در جاده ها
طی سه روز اخیر امدادگران هلال احمر در جادهای برفی و یخی ایران به 9 هزار و 400 نفر امدادرسانی کردند.
آفتاب: مرتضی مرادی‌پور، مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 9400 محبوس شده در برف خبر داد و در تشریح جزئیات امدادرسانی به محبوس‌شدگان برف در سه روز اخیر (15 الی 18 دی ماه) به ایسنا گفت: در این سه روز در 16 استان کشور بارش برف و کولاک گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در استان‌های ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، همدان و یزد بارش برف گزارش شده است، گفت: 1013 امدادگر با استقرار در جاده‌ها به 9400 نفر امدادرسانی کرده‌اند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اسکان اضطراری در طرح زمستانه بسیار حائز اهمیت است، گفت: بر همین اساس امدادگران نسبت به اسکان 3200 نفر اقدام کرده‌اند.

مرادی‌پور با بیان اینکه امدادگران نسبت به رهاسازی 1650 خودروی گرفتار در برف اقدام کردند، گفت: متاسفانه برف و کولاک باعث مصدومیت 78 تن شد که از این میان 43 نفر به علت نیاز بیشتر به درمان، به بیمارستان منتقل شدند.

وی همچنین با اعلام خبر توزیع 3000 تخته پتو میان محبوس‌شدگان برف، گفت: همچنین 4500 بسته غذایی میان گرفتارشدگان توزیع شد.

تولد نوزاد عجول در جاده یخی فارس
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تولد نوزاد دختری در آمبولانس هلال‌احمر خبر داد و به ایسنا گفت: عصر دوشنبه بارش شدید برف در محورهای منتهی به شیراز به امدادگران جمعیت هلال‌احمر گزارش شد.

وی با اشاره به مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی شیراز از جمله دشت ارژن، گفت: روز گذشته ماموران پایگاه امداد و نجات دشت ارژن در جریان گرفتار شدن زن بارداری در روستای خیرآباد در محدوده دشت ارژن قرار گرفتند که بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع و برف و کولاک شدید منطقه، امدادگران به این منطقه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران پس از گشودن مسیرهای مسدود شده، توانستند خود را به این زن گرفتار در برف برسانند، گفت: نهایتا امدادگران توانستند نسبت به انتقال این زن به مراکز درمانی اقدام کنند، اما به دلیل وضع حمل ناگهانی، این زن در طی مسیر نوزاد خود را به دنیا آورد.

درخشان با بیان اینکه این زن نوزاد دختری را در خودروی هلال‌احمر به دنیا آورد، گفت: حال عمومی این مادر و نوزاد مساعد گزارش شده و امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه، این زن را به بیمارستان منتقل کردند.

محور خاش - زاهدان بازگشایی شد
ابوالفضل باقرنیا، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به فارس گفت: با تلاش راهداران محور خاش زاهدان بازگشایی شد.

با توجه به بارش سنگین برف در اواخر روز سه‌شنبه و عدم ایمنی برای رانندگان، محور زاهدان - خاش مسدود اعلام شد.

تمام راهداران حوزه استحفاظی راه و شهرسازی سریعاً در محور مذکور استقرار یافته و به وسائط سنگین و سبکی که در این مسیر در راه مانده و غافلگیر شده بودند یاری رسانده تا به مقاصد خود به سلامت برسند.

با همت و تلاش شبانه روزی راهداران و هدایت پلیس راه ساعت 6 صبح امروز محور مذکور باز و تردد به صورت روان انجام می گیرد.

به تمام رانندگان توصیه شده که به هنگام تردد در محورها حتماً از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و، سوخت کافی و مواد خوراکی به همراه داشته و برای بعضی از نقاطی که احتمال یخ زدگی می‌رود زنجیر چرخ الزامی است.

اسکان اضطراری دو هزار نفر گرفتار در برف در کرمان و سیستان و بلوچستان
امدادگران جمعیت هلال احمر در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان افزون بر دو هزار نفر را در شبانه روز گذشته در مناطق برف گیر این استان ها اسکان اضطراری دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به ایرنا گفت: با توجه به بارش شدید برف در 24 ساعت گذشته 145 امدادگر به همراه 44 نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر به مردم خدمات امدادی ارائه کردند.

کاووس محمودی همچنین از اسکان اضطراری 353 خانوار در مناطق مختلف استان، خبر داد و گفت: در این مدت 956 قوطی کنسرو، 498 بسته نان، 93 کارتن خرما و 78 تخته پتو بین افراد در راه مانده توزیع شد.

امدادگران جمعیت هلال احمر استان کرمان علاوه بر تیم های سیار در قالب 22 پایگاه ثابت در سایر مناطق استان کرمان خدمات امدادی را به مردم ارائه می کنند.

رسول راسکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیزبه ایرنا گفت: 750 مسافر گرفتار در برف در محور ارتباطی خاش - زاهدان و کمربندی شهرستان زاهدان توسط نیروهای امدادی به مکانهای امن انتقال یافته و اسکان داده شدند. داده شدند.

با سنگین شدن شدت برف از اواسط روز گذشته تردد در برخی راه های ارتباطی مرکز سیستان و بلوچستان مختل شد که نتیجه آن وقوع 14 فقره تصادف بود.

نیروهای امدادی هلال احمر به 25 مصدوم ناشی از تصادف بطور سرپایی در محل خدمات رسانی کردند و هشت نفر دیگر از مجروحان را به دلیل شدت جراحات به مراکز درمانی انتقال دادند.
20 نفر از عوامل امدادی با شش خودروی سبک و یک خودروی سنگین از روز گذشته همراه با راهداران برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان در محور زاهدان-خاش مستقر شده اند.
500 تخته پتو، 40 تخته موکت، 530 قوطی کنسرو و 450 قرص نان از سوی هلال احمر بین گرفتاران در برف توزیع شد.

تمام گروه های امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش هستند تا در صورت اعلام نیاز به مناطق خسارت دیده ناشی از ریزش برف و باران اعزام شوند.
ریزش برف که از روز دوشنبه هفته جاری استان های جنوبی شرقی را فرا گرفته بود اواخر امروز از کشور خارج می شود.




تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن