تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803196327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستیار ویژه رئیس جمهور: هیچ کس نباید به دلیل انتصاب به فرقه‌ای خاص از فرصت علمی و اجتماعی عقب بماند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دستیار ویژه رئیس جمهور: هیچ کس نباید به دلیل انتصاب به فرقه‌ای خاص از فرصت علمی و اجتماعی عقب بماند


آفتاب: خبرگزاری حوزه نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی «دستیار ویژه رئیس جمهور» در دیدار با روحانیون شیعه و اهل‌سنت استان هرمزگان، با اشاره به در پیش بودن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام‌صادق(ع) و گرامی‌داشت هفته وحدت اظهار داشت: اکثریت شاگردان امام‌صادق(ع) از اهل‌سنت بودند. در عصر امام‌صادق(ع)، اهل‌سنت پای درس امام‌ شیعه می‌نشستند و مشکلی در این زمینه نداشتند. علما و بزرگان شیعه و اهل‌سنت با هم برادر بودند و این بهترین الگوی وحدت است.

دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه فاصله‌ها به گونه‌ای شده که برای روحانی اهل‌سنت نشستن پای درس شیعه و بالعکس سخت است گفت: باور عملی این امر سخت است اما با وجود تفاوت دیدگاه، اهل‌سنت پای درس ائمه شیعه می‌نشستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه ریشه همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب اسلامی در ایران، اسلام و فرهنگ بردباری ایرانیان است گفت: حتی قبل از ورود اسلام به ایران، ایرانیان از فرهنگ غنی بردباری و مهارت‌های زندگی برخوردار بودند.

وی با اشاره به جایگاه ایران باستان در تکامل افکار اجتماعی و سیاسی جهان گفت: کوروش بعد از شکست بخت‌النصر دستور داد که هرکسی با هرگرایشی می‌تواند آزادانه زندگی کند و بنی‌اسرائیل بعد از آن به سه بخش تقسیم شدند؛ انبیا آنها به ایران آمدند تاجران در عراق ماندند و فقیهان بنی‌اسرائیل به فلسطین رفتند.

ایران از دیرباز پناهگاه معنویت بوده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی با اشاره به علت آمدن انبیا بنی‌اسرائیل به ایرانتشریح کرد: ایران از دیرباز پناهگاه معنویت، دیانت و خداپرستی بوده است و تمایل ایرانیان به عرفان بیشتر از مناسک است و علت وجود تصوف و درویشی در ایران نیز همین است.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت شیعه و اهل‌سنت ایران به اهل‌بیت(ع) به علت وجود فرهنگ دیانت و خداپرستی در ایرانیان است تصریح کرد: اهل‌سنت، عشق و ارادت به اهل‌بیت(ع) را جزئی از ایمان می‌دانند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه شیعه و اهل‌سنت در ایران همواره در طول تاریخ برادر بوده و امروز نیز با هم متحد و منسجم هستند گفت: اگر اختلافی هم ایجاد شود قطعا عارضی است به این معنا که تفرقه‌ افکنی توسط خود شیعه و اهل‌ سنت نیست و توسط استکبار برنامه‌ریزی می‌شود.

اهانت به مذاهب حرام است

وی، سخنرانی روحانی اهل‌سنت یا شیعه‌ای که دم از اختلاف زده و به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی اهانت می‌کند را براساس فتوای رهبرانقلاب و سایرمراجع عالی‌قدر تقلید حرام دانست و افزود: این حرکت علاوه بر قبح و حرمت، بهانه‌ای برای وهابیت می‌شود تا با بمباران تبلیغاتی، اهداف شوم خود را در بین مردم ساده‌اندیش نفوذ بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه افراطی‌گری از هر نوعش برای دنیا و امنیت مردم بزرگترین خطر است گفت: در صورت بروز اتفاقی از سوی دشمن، این مرزداران خشکی و دریایی هستند که باید در مقابل دشمن بایستند.

وی خطاب به روحانیون با بیان اینکه شما مرزداران عقیدتی نظام جمهوری اسلامی هستید گفت: امنیت نشات گرفته از مردم، پایدار، کم‌هزینه و شیرین است و نقطه مقابل امنیتی که با زور گلوله و اسلحه باشد پراسترس، پرهزینه و سخت است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسالت حفظ امنیت به دوش علما است چرا که نمایندگان مردم هستند گفت: امروز ایران اسلامی در بحث وحدت تا جایی پیش رفته که دیگر نیازمند ایجاد وحدت نیست بلکه وحدت وجود دارد و باید آن را هرروز بیش‌تر از قبل مستحکم بدارد.

وی با بیان اینکه احساس تبعیض توسط قشری از جامعه یک مسئله خطرناک و خطرساز افزود: دشمن می‌خواهد القا کند که در جامعه تبعیض وجود دارد و ما نباید کاری کنیم که شخص در جامعه احساس تبعیض کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد القا کند که مثلا اگر در سیستان و بلوچستان یا هرمزگان محرومیت است به خاطر اهل‌سنت بودن مردم این مناطق است گفت: این مسئله کاملا دروغ است چرا که استان‌هایی مثل ایلام، خوزستان و حتی اطراف تهران که صد در صد شیعه هستند نیز با محرومیت‌ها روبرو هستند.

محرومیت‌ها باید از بین برود

وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌ها باید از بین برود تصریح کرد: یک مسیحی، یک زرتشی و هر کسی که شهروند ایران اسلامی است باید محدودیتی برای به دست آوردن فرصت‌ها نداشته باشد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ کس نباید به علت انتصابش به فرقه‌ای خاص از فرصت علمی و اجتماعی عقب بماند گفت: همانطور که در بازی فوتبال نمی‌پرسند شیعه هستید یا سنی و هرکس بهتر بازی کرد او را بازی می‌دهند باید رسیدن به فرصت‌ها مسابقه باشد؛ مسابقه شایستگی.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراکز تجاری در تهران متعلق به اهل‌سنت است گفت: اینکه آنها در شهر خودشان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند مربوط به خودشان است و شیعه و اهل‌سنت برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی کاملا آزاد هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی با بیان اینکه آرزوی ما این است که مفتی‌های بزرگ اهل‌سنت به جای عربستان و مصر، ایرانی باشند گفت: در این زمینه نظام جمهوری اسلامی و دفاتر نماینده ولی‌فقیه در استانها مدارس علوم دینی‌اهل‌سنت را به درخواست برادران اهل‌سنت تشکیل دادند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های سراسری برای طلاب اهل‌سنت و وجود نظارت در کتب درسی مدارس علوم دینی‌ اهل‌سنت گفت: نظارت بر کتب برای ایجاد تغییرات در کتب درسی نیست و آزمون‌ها و نظارت بر کتب در حوزه‌های علمیه و در بین طلاب تشیع نیز وجود دارد که با هدف برنامه‌ریزی و ایجاد نظم صورت می‌گیرد.

اختلافات ناشی از جهل است

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه اختلافات ناشی از تعصب به واسطه جهل است گفت: خاصیت علم این است که تعصبات جاهلانه را پس می‌زند و ایجاد اختلاف و نگرش تفرقه‌انگیز نتیجه جهل است.

وی با بیان اینکه تفاوت سلیقه در مذهب اهل‌سنت و نیز در بین علمای شیعه وجود دارد گفت: نباید تفاوت‌ها را بد بدانیم چراکه خداوند به گوناگون خلق کردن انسان‌ها به خودش آفرین گفته است.




تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن