تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803793249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه سنگین حمله به راکتور اراک


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
القاعده,انحلال مجلس,خاتمی
هزینه سنگین حمله به راکتور اراک رسانه های آمریکا از جمله واشنگتن تایمز به این نکته اشاره دارند که آمریکا اصرار به تعطیلی راکتور اراک دارد اما کارشناسان انرژی هسته ای و مسوولان سیاست خارجی ایران معتقدند که طبق توافق ژنو، این برداشت و درخواست امریکا غیر قانونی و برخلاف توافق ژنو و معاهده ان پی تی است.




براین اساس، برخی رسانه های غربی، در تحلیل هایی رویا پردازانه گفته اند که اگر ایران راکتور اراک را تعطیل نکند، اسرائیل به  آب سنگین اراک حمله خواهد کرد و البته به دنبال آن ایران، حزب الله لبنان، دولت خودگردان فلسطین، اعراب، کانادا و اسرائیل و حتی سازمان ملل وارد صحنه خواهند شد و هزینه اقدام اسرائیل در این مقطع بسیار سنگین خواهد بود و مشکلاتی بسیار و هزینه هایی گزاف را برای دولت ها و کشورهای غربی ایجاد می کند که صدها برابر هزینه هایی است که برای ایران ایجاد می کند. از سوی دیگر رشد قیمت نفت، مشکل صدور نفت از خلیج فارس، افزایش قیمت بنزین در اروپا و آمریکا و اثرات دیگر این نوع تهدیدها، موضوعاتی بوده که به دنبال اقدامات غیر قانونی آمریکا واسرائیل در نپذیرفتن موضوع فعالیت راکتور اراک  طبق توافق ژنو، پدیدار می شود. این مقاله با اشاره به اخبار مطبوعاتی کاخ سفید نتیجه گرفته است: گویا آمریکا تصور می کند که طبق توافق موقت ژنو،  که در نوامبر گذشته منعقد شده،  ساخت و ساز راکتور اراک  باید متوقف شود- اما ایران  چنین برداشتی ندارد. در نتیجه مذاکرات همچنان در وین ادامه دارد تا این اختلاف حل و فصل شود. نظرخاتمی درباره انحلال مجلس محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سعید حجاریان پیرامون انحلال مجلس، گفت: من نظر آقای حجاریان را در اینباره نمی پسندم. دیکتاتوری مجلس بهتر از دیکتاتوری فرد است. به گزارش فارس، وی در حاشیه مراسم ختم والده محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران افزود: ما در همین مجلس نهم می بینیم فردی مانند آقای مطهری چه سخنانی را مطرح می کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اینکه شما از کدام حق خود در انتخابات 88 گذشتید، گفت: منظور من از حق، حق شهروندی بود که زیر پا گذاشته شد. خاتمی درباره موضع خود درباره اصلاح طلبان و نقش آنها در فتنه88، گفت: منظور از نظام به چه کسی می گویید؟ منظورتان چیست؟ در سال 88 تمام بچه های ما به زندان افتادند ما می گوییم خوب شما کار خودتان را کردید حالا ما یک پله بالاتر می رویم و می گوییم که ما از حق خودمان و ظلمی که به حقوق شهروندیمان شده بود، گذشتیم. القاعده  تهدید خودساخته آمریکا  آمریکا اعلام می کند که قصد دارد القاعده عراق را نابود کند، این در حالی است که سیاست آمریکا تا کنون، حمایت از گروه های شورشی وابسته به القاعده در سوریه، برای تغییر رژیم بشار اسد بوده است. القاعده عراق، تهدید خود-ساخته آمریکا است. به گزارش «فردا»؛ هفته گذشته خبر ارسال سلاح های آمریکایی برای کمک به دولت عراق در جهت مقابله با خطر تروریسم در این کشور در رسانه های مختلف جهان انتشار یافت. موضوعی که نشان می دهد امریکایی ها با یک زنگ خطر جدی در منطقه خاورمیانه روبرو شده اند و آن نیز مساله گسترش تروریسم در لوای القاعده است. همین مساله مبنای گزارش تحلیلی «بین ون اوکن» گزارشگر پایگاه اینترنتی « گلوبال ریسرچ » را تشکیل می دهد. امریکایی ها در طرح جدید استراتژیک خود بیشتر توجه خود را  به شرق آسیا به لحاظ قدرت مند شدن چین معطوف کرده اند اما به نظر می رسد تروریست هایی که خود آمریکا در جنگ با بشار اسد آنها را تقویت کرده، اینبار اسباب زحمت آمریکا را فراهم کرده است. به گزارش روزنامه تایمز، در هفته گذشته، محموله ای تازه از 75 موشک هل فایر (موشک های هوا به زمین آمریکایی که از توانایی حملات ضربتی دقیقی برخوردار است) به عراق ارسال شد. پنتاگون قصد دارد که در سال آینده، تعدادی هلیکوپتر آپاچی، جنگنده F-16 و هواپیمای بدون سرنشین به عراق صادر کند.


جمعه 13 دی 1392 16:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن