تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805053095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه؛ دخترانی که با لبخند دزدی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



توجه؛ دخترانی که با لبخند دزدی می کنند
دختراني كه امروزه در اتوبوس‌ها و وسايل حمل و نقل عمومي با لبخند سرقت مي‌كنند...




  به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دختراني كه امروزه در اتوبوس‌ها و وسايل حمل و نقل عمومي با لبخند سرقت مي‌كنند كم نيستند... امروز برايم بهترين روز بود. بعد از يك ماه كار و تلاش بالاخره اولين حقوقم رو گرفتم. در راه برگشت از محل كار خود در ايستگاه اتوبوس منتظر بودم كه با خانمي آشنا شدم با چهره‌اي دلنشين و زيبا او نگاهي مهربان كرد و لبخندي زد و سپس سر صحبت را با اين عنوان كه چهره من برايش آشنا است باز كرد.
 به اين ترتيب درباره سن و شغلم صحبتي كرديم، از زندگيش برايم مي‌گفت كه دو فرزند دارد و در حال حاضر با مادر شوهرش زندگي مي‌كند، در ميان صحبت‌هايمان اتوبوس آمد و سوار آن شديم و با آن خانم كنار يكديگر نشستيم.

اتوبوس بسيار شلوغ بود و من به اجبار کنار آن زن نشستم تا اطرافيانم به من طعنه نزنند. بعداز صحبت‌هاي متفرقه درباره زندگيمان با گذشت چند ايستگاه آن زن قصد رفتن كرد و در خداحافظي اظهار خوشحالي از آشنايي با من را داشت و با خنده‌اي از اتوبوس پياده شد كه دليل آن را نفهميدم! در چند ايستگاه ديگر من نيز به مقصد رسيده و پياده شدم، وقتي به محل زندگيمان رسيدم قصد خرید شيريني براي گرفتن اولين حقوق و خوشحال كردن خانواده‌ام را داشتم كه به محض اينكه دست به كيفم بردم تا مبلغي را براي شيريني بپردازم متوجه به سرقت رفتن تمامي پول‌هايم از داخل كيفم شدم.


ابتدا فكر كردم آن‌ها را گم كرده‌ام اما هر چه مرور كردم كه آخرين بار آن‌ها را كجا گذاشتم ذهنم به جايي قد نداد! يك لحظه به ذهنم خطور كردكه شايد همان زني كه در ايستگاه اتوبوس با آن آشنا شده‌ام كيف پولم را به سرقت برده است به همين ترتيب نااميدانه به خانه برگشتم و نادم از اينكه چرا احتياط نكردم و كاش با هر شخصي در مكان‌هاي عمومي زود اخت نمي‌شدم!

من كه ازآن زن شناخت كافي و يا آدرس و شماره‌اي نداشته و ناراحت به سمت خانه بازگشتم اما برايم درس عبرت شد تا ديگر حواسم را در نگهداري وسايل‌هايم در اتوبوس جمع كنم، البته بعد از اين اتفاق ديگر از اتوبوس سوار شدن ترس و دلهره‌اي داشتم!
 
فرداي آن روز به درخواست خانواده‌ام به كلانتري محل زندگيمان رفتم تا گزارش به سرقت رفتن كيفم را بدهم اما آن ها گفتند به دادسرا مراجعه كنم، بعداز كلي جستجو و آدرس پرسيدن به دادسرا رسيدم. نصفي از روز را وقت گذاشتم در طول ساعتي كه در آنجا بودم وقتي مردم را با مشكلات مختلف مي‌ديدم خيلي ناراحت مي‌شدم و سردرد شديدي گرفتم. بعد از كلي پي گيري متوجه شدم كارم با يكي دو روز حل نمي‌شود و به اين فكر كردم كه كاش هيچ وقت به آنجا نمي‌رفتم!

در پايان روز با تني خسته و سردرد شديدي به خانه برگشتم كارم به جايي پيش نرفت و بعد از كلي دوندگي و حل نشدن مشكل بيخيال شكايت شدم!
 
خدا رو شكر كه من احتياج زيادي به آن پول نداشتم و واقعا جاي غصه خوردن دارد كه افرادي با وجود اين كه بسيار در مشكلات اقتصادي غرق هستند و حتي زندگيشان وابسته به مقدار پول اندكي است كه در كيفشان بگذارند باز هم با سهل انگاري و رعايت نكردن هشدارهاي پليس باعث مي‌شود تا هم زندگي را به كام خودشان تلخ كنند و هم راهي را براي ادامه بقاي اين گونه سارقان باز مي‌گذارند.

شرايط دشوار انتظامي و غنايي مالباختگان را خسته مي‌كند
 
"بای" جامعه شناس با بيان اين كه امروزه در جوامع آمار سرقت فزاينده بالا رفته و اين مورد در اماكن عمومي مانند متروها و اتوبوس‌ها بيشتر رايج است گفت: مشكل اصلي سارقين نياز شديد به برطرف كردن نيازهاي زندگي و تورمي كه در جامعه به وجود آمده است می باشد.
وي در ادامه افزود: رشد فزاينده آمار سرقت كه در حال حاضر بعد از مواد مخدر و اعتياد به عنوان دومين جرم محسوب مي‌شود متاسفانه امنيت اجتماعي را سلب كرده و آسايش را از مردم گرفته است، اين نوع سرقت‌ها در محافل عمومي مانند اتوبوس‌ها، مترو و حتي خيابان‌هاي شلوغ اتفاق مي‌افتد كه از افراد سازمان يافته و برنامه‌ريزي شده است كه اين‌ها متاسفانه كاري را متداول انجام مي‌دهند و به نتيجه رسيده‌اند تشويق شده و در اين زمينه به صورت باندي وحرفه‌اي عمل مي‌كنند تا افراد به عنوان قربانيان و مال باختگان نتوانند حتي ردپايي از اين سارقان پيدا كنند.
 
باي اظهار داشت: امروزه شرايط دشواري در دستگاه‌هاي انتظامي و قضايي به وجود آمده كه راه پيگيري و اطلاع رساني سرقت به صورت طولاني و دشوار شده است كه مردمان مال باخته را در راه پيگيري خسته مي‌كند به طوري كه فرد ترجيح مي‌دهد بي‌خيال سرقت و از دست دادن مال خود شود و اعتراض نكند و نجيبانه و با سكوت از اين قضيه بگذرد به طوري كه اين كار باعث شده سارقان به كار خود ادامه داده و اين موضوع ياس و نااميدي را در بين مردم به وجود آورد كه در مسير زندگي خود امنيت مالي نداشته باشند و با ترس و دلهره به مكان‌هاي عمومي روي آورند.
 
وي تصريح كرد: مسئولين مجازات سختي را بايد براي سارقين در نظر بگيرند تا درس عبرتي براي اطرافيان شود به طوري كه بازگشت آن‌ها به جامعه باعث ضرر و زيان بيشتري نشود و همراه با فعاليت پشينيان نباشد.
 
باي در پايان گفت: دستگاه‌هاي فرهنگي اطلاعاتي امنيت و رسانه‌ها بايد به مردم آموزش در اين عرصه دهند تا از خطر سرقت در امان بمانند، هشدارهاي لازم و اطلاع رساني‌هايي داده شود تا از سارقين در حذر باشند. نبايد با وجود اين مشكل و ادامه داشتن آن وحشت در جامعه ايجاد شود، بلكه بايد جامعه را به سوي آرامش دعوت كرده و مانع از به وجود آمدن خطر شد.   2013




۱۳۹۲/۱۰/۱۳ - ۱۱:۳۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن