تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر/ مهمترین وقایع سال 2013


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
تصاویر/ مهمترین وقایع سال 2013 شبکه خبری بی بی سی در پایان سال 2013 میلادی در گزارشی تصویری مهمترین وقایع این سال از دیدگاه این رسانه را مرور کرده است.


مهمترین وقایع سال 2013

 مهمترین وقایع سال 2013
گروگانگیری در تاسیسات گازی شهر ان امیناس در شرق الجزایر در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ که توسط پیکارجویان مرتبط با القاعده صورت گرفت، ده‌ها کشته بر جای گذاشت.
 مهمترین وقایع سال 2013

آزمایش اتمی کره شمالی از سوی جامعه بین‌المللی و شماری از کشورهای جهان به شدت محکوم شد. این کشور اعلام کرد که "یک بمب سبک‌تر و کوچک‌تر اتمی اما با قدرت انفجاری بسیار بیشتر از بمب‌های اتمی قبلی را با موفقیت آزمایش کرده است." 

 مهمترین وقایع سال 2013
 شهاب سنگ به هنگام عبور از جو، بر فراز کوهستان‌های اورال در مرکز روسیه متلاشی شد و تکه های آتشین آن سر مردم ریخت و صدها نفر را زخمی کرد. 
 مهمترین وقایع سال 2013

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ از سمت خود استعفا داد، استعفایی که برای اولین بار در ۶۰۰ سال اخیر اتفاق افتاد و بسیاری را شگفت‌زده کرد. 
 مهمترین وقایع سال 2013

کاردینال خورخه ماریو برگولیو از آرژانتین، اسقف اعظم کلیسای بوئنوس آیرس به عنوان رهبر جدید کلیسای کاتولیک انتخاب شد و لقب پاپ فرانسیس را برای خود برگزید. 
 مهمترین وقایع سال 2013

وقوع دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستوندر آمریکا حداقل دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است. سه تن، از جمله کودکی هشت ساله، در جریان انفجار بمب‌ها کشته شدند و بیش از ۱۷۰ نفر زخمی شدند. 
 مهمترین وقایع سال 2013

فروریختن ساختمانی هشت طبقه در داکا، پایتخت بنگلادش بیش از ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت. در این ساختمان چندین کارگاه دوزندگی با حدود دو هزار کارگر مستقر بودند. 
 مهمترین وقایع سال 2013

ادوارد اسنودن فاش ساخت که آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اطلاعات مربوط به مکالمات ده‌ها میلیون نفر از اتباع آن کشور را ردیابی و جمع آوری می کند. افشاگری‌های او هنوز ادامه دارد و باعث شده تا درخواست‌ها برای کنترل فعالیت‌های این آژانس بیشتر شود. 

 مهمترین وقایع سال 2013
سیل و رانش زمین در ایالت اوتاراکند در شمال هند صدها کشته بر جای گذاشت و بیش از هشتاد هزار نفر بی‌خانمان شدند.بارش باران سنگین، جاری شدن سیل و رانش زمین همچنین صدها خانه را ویران کرد و راه های ارتباطی را از میان برد. 
 مهمترین وقایع سال 2013

٣ ژوئیه ارتش مصر محمد مرسی، رئیس جمهوری را که حدود یک سال پیش پس از پیروزی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، قدرت را در دست گرفته بود برکنار کرد و این سمت را به یک رئیس جمهوری موقت سپرد. او به توطئه و همکاری با نیروهای خارجی برای اقدام‌های تروریستی متهم شده است. 
 مهمترین وقایع سال 2013

گروگان گیری در مرکز خرید وستگیت در نایروبی پایتخت کنیا ده‌ها زخمی و کشته بر جای گذاشت و با کشته شدن گروهی از مهاجمان که از گروه شباب بودند، پایان یافت. 
 مهمترین وقایع سال 2013

توفان هایان در فیلیپین بیش از سه هزار و پانصد نفر را کشت و نیم میلیون نفر را بی‌خانمان کرد. 
 مهمترین وقایع سال 2013

ایران و قدرت‌های جهانی، در پی مذاکراتی فشرده در ژنو سوئیس سرانجام به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند که بر اساس آن تلاش خواهند کرد که در ظرف شش ماهه آینده در مورد برنامه هسته‌ای ایران به یک توافق نهایی دست پیدا کنند. 
 مهمترین وقایع سال 2013

جَنگ سونگ تِک، یکی از بانفوذ‌ترین دولتمردان و شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعدام شد. این اعدام نگرانی‌ها از ثبات در این کشور اتمی را افزایش داد.

 مهمترین وقایع سال 2013
نلسون ماندلا، رئیس‌جمهوری پیشین آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل در ۹۵ سالگی درگذشت.mashreghnews.ir


پنجشنبه 12 دی 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن