تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع شکنجه‌گاه طبقه منفی 4 وزارت کشور!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
موضوع شکنجه‌گاه طبقه منفی 4 وزارت کشور!




"موضوع شکنجه‌گاه طبقه منفی 4 وزارت کشور که فتنه‌گران مطرح کردند هم از آن مطالب خنده‌دار بود. اصلا وزارت کشور طبقه منفی‌۴ نداشت که بخواهد شکنجه‌گاه باشد."





خبرگزاری تسنیم: صادق محصولی وزیر کشور دولت نهم بود که مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را بر عهده داشت. در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود که تحرکات جریان فتنه با تشکیل کمیته صیانت از آراء شروع شد و پس از برگزاری انتخابات نیز « تقلب» کلیدواژه برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم شد و 8 ماه کشور را درگیر فتنه‌ای پیچیده‌ای کرد. بر این اساس برای تکمیل پرونده «فیل مست» پای صحبت‌های صادق محصولی وزیر کشور وقت نشستیم و وی نیز ناگفته‌های خود را از دوران انتخابات 88 گفت.

محصولی درباره نامه جعلی‌ای که به وزات کشور منتسب کرده بودند و در روز شمارش آراء توزیع شده بود که وزارت کشور نامه‌ای را به رهبر معظم انقلاب نوشته است و این نامه توسط قائم مقام وزارت کشور امضا شده بود، گفت: ما چنین کسی که به عنوان قائم مقام نامه را امضا کرده باشد، نداشتیم که قائم مقام وزیر باشد و از  طرف خود من باشد. نامه‌ای با آن عناوین و عبارات خطاب به رهبری! این طوری کتبی باشد و شماره‌گذاری و سربرگش هیچ کدام درست نبود و همه جعلی بودند. متن نامه و عددها با هم نمی‌خواند. معلوم بود که با عجله یک چیزی را تنظیم کرده بودند و بعد از بررسی مشخص شد مرکز تهیه و تکثیر آن نامه نیز ستاد نامزد عامل فتنه بود که پیدا کردند و معلوم شد که کجا تکثیر می‌شد. اینکه چه طوری تایپ کرده بودند و از کامپیوتر چگونه سر برگ را جعل کرده بودند!

وی در مورد تحرکات جریان فتنه از سال 84 تا 88 نیز اظهار داشت: فتنه88 یک زمینه‌هایی داشت که ایجاد شد و تمهیداتی برای ایجاد فتنه طراحی شده بود که موارد متعددی موجود است و می‌توان به بعضی از آنها اشاره کرد. از جمله، تلاشی بود که فتنه‌گران حرکتی در ایام دولت اصلاحات داشتند ولی به نتیجه نرسید، یعنی آنها آسیب‌شناسی کردند و نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دادند و برای فتنه 88 از آن آسیب شناسی استفاده کردند.

وزیر کشور دولت نهم جلسات 5 شنبه‌های موسوی را سنگ بنای کودتای مخملی دانست و افزود: از جمله موارد دیگر شبکه‌بندی و شبکه‌سازی بود که جریان فتنه در کشور از سال 86 که به صورت فشرده شروع کرد و سعی کرد تا 88 به صورت فشرده‌تر این تشکیلات شبکه‌ای را برای انجام فتنه راه‌اندازی کند. در این راستا عوامل مختلفی مؤثر بود و برخی از شخصیت‌ها که خودشان جلسات را اداره می‌کردند. از جمله آن جلساتی است که به دستور آقای موسوی گذاشته می‌شد که به جلسات «5 شنبه‌ها» معروف بود و یکی از سنگ بناهای این کودتاهای مخملی فتنه88 را می‌توان اینطور قلمداد کرد.

محصولی در مورد سایر جلساتی که در زمینه فتنه 88 فعال بودند نیز گفت: علاوه بر سلسله جلسات معروف به «5 شنبه‌ها» که به دستور آقای موسوی بود، جلسه صبحانه اصلاح‌طلبان هم جلسه دیگری بود. همچنین از سال 86 نیز جلسات بنیاد باران با حضور خود آقای خاتمی و جلسات دفتر آقای مهدی هاشمی- به تعبیر خودش یک اتاق جنگ کامل را به وجود آورده بود- برای طراحی اقدامات فتنه 88 جزو مواردی بود که انجام داده بودند. افرادی مثل آقای محمد خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها هم به صراحت گفته بودند که عقیده ندارند نه موسوی و نه هیچ کس دیگری قادر به پبروزی بر احمدی نژاد باشد و هیچ کسی حتی موسوی هم نمی‌تواند و تأکید تاکید کرده بودند که دولت آقای احمدی‌نژاد در سال 88 تکرار خواهد شد.

وی در مورد اقدامات دشمن برای هدایت کودتای مخملی در ایران نیز اظهار داشت: به طور کلی کاری که دشمن تدارک دیده بود از جمله در «دوبی» هم پایگاهی برای ایرانی‌ها توسط آمریکایی‌ها زده شده بود که پایگاه جاسوسی بود و یکی از اهداف عمده‌اش در جهت پوشاندن و رفع آن خلاهایی بود که در این حرکتی که منجر به فتنه 88 شد، پیش‌بینی می‌کردند. بعضی از ایرانی‌ها به آنجا می‌رفتند و عموماً ایرانی‌هایی که در «دوبی» رفت‌و‌آمد داشتند می‌توانستند و در پوشش لازم برای این‌ها خدمت کنند را آموزش می‌دادند.

مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم همچنین در مورد نقش مردم برای برگزاری انتخابات نیز اظهار داشت: به خاطر پیش‌بینی‌ای که در قانون انتخابات داریم خوشبختانه برگزارکنندگان انتخابات در کشور ما خود مردم هستند. یعنی اگر لازم باشد  توضیح دهم که مردم چطور انتخابات برگزار می‌کنند می‌بینیم  90 درصد برگزاری انتخابات بلکه بیشتر به دست مردم است و آنها از کوچکترین اعداد نتایج انتخابات از شعبه و منطقه گرفته تا شهر و استان و در نتیجه کل کشور مطلع‌اند.

وزیر کشور دولت نهم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیته موسوم به صیانت از آراء جلسه‌ای با شما که مجری برگزاری انتخابات بودید داشتند؟ گفت: خیر! البته ما توجه به اینکه فضا را می‌دیدم، ممکن است دنبال چنین بحث‌هایی باشند طبیعتاً سعی کردیم که در جهت شفاف کردن فضا کار کنیم و زمینه‌هایی ایجاد کنیم که مانع از مخدوش کردن باشد.

وی افزود: در واقع کمیته صیانت از آراء شروع رمز تقلب بود. صیانت از آرا برای چه؟ برای اینکه تقلب نشود! این ایجاد فضا برای وقتی بود که اگر رأی لازم را نیاوردند اعلام کنند که تقلب صورت گرفته است. بالاخره کمیته صیانت از آراء یک حرکت است، زیرا در قوانین کشور راهکارهای قانونی برای کنترل و دقت در نتایج انتخابات پیش‌بینی شده است. کمیته صیانت از آراء برنامه تشکیلاتی در جهت ایجاد فضای رسانه‌ای برای مخدوش نشان دادن نتایج بود، آن هم در صورتی که بنا بر پیش بینی‌ای که داشتند به نفع آنها نبوده باشد.

محصولی در مورد ناظرین حاضر در صندوق‌های اخذ رأی نیز گفت: برای هر صندوق حدود 14 نفر برای نظارت حضور دارند که دقیقاً بعد از شمارش آراء می‌دانند تعداد آراء هر کدام از نامزدها در آن صندوق چقدر است و هر کدام از کاندیداها چه تعداد رأی آورده‌اند و افرادی که آنجا هستند صورتجلسه را امضا می‌کنند.

وزیر کشور دولت نهم همچنین در مورد اعلان نتایج آراء دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت کشور برای اینکه موضوع از مدار قانون خارج نشود سعی می‌کرد به حواشی دامن نزند. اگر بررسی کنید می‌بینید که وزارت کشور به صورت قانونی، خیلی سریع کار کرد و بهترین کار را این دید که از اولین نتایجی که حاصل می‌شود به ترتیب و مرتب مردم را در جریان قرار دهد و اخبار و اطلاعات و نتایج حاصل از صندوق‌های رأی را به اطلاع برساند، لذا تا تعداد آراء به 5 میلیون رسید وزارت کشور اعلام نتایج را شروع کرد.

مجری برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری همچنین در مورد برگزاری راهپیمایی‌ها در سال 88 اظهار داشت: مطلب دیگر اینکه در نظام مردم‌سالار مکانیزم تشخیص اکثریت و اقلیت به برگزاری انتخابات برمی‌گردد. خود قانون این را پیش‌بینی کرده است، بنابراین این راهپیمایی به چه قصدی صورت می‌گیرد؟! خب!  نتیجه انتخابات در قانون اساسی پیش‌بینی شده و نظارت بر آن برعهده شورای نگهبان است و مسئولیت دارد یعنی مورد سؤال قرار می‌گیرد و باید پاسخ دهد و اصل‌‌هایی در قانون اساسی وجود دارد که به آن اشاره می‌کنم. پس به دلیل اینکه موضوع نتیجه انتخابات بود  و اعتراضشان را بایستی از راه قانونی که در قانون پیش‌بینی شده دنبال می‌کردند این کار صورت نگرفت بنابراین مجوز صادر نمی‌شود زیرا مرجع رسمی رسیدگی به شکایات انتخاباتی و احیاناً حتی ابطال انتخابات طبق قانون اساسی، شورای نگهبان است.

وی در مورد مغایرت راهپیمایی‌هایی همچون 25 بهمن 88 با اصل 27 قانون اساسی نیز گفت: ما شاهد بودیم در مواردی حمل سلاح صورت گرفته بود و با حمله به مراکز بسیج و کشته شدن بعضی‌ها و توطئه‌هایی مثل قضیه ندا آقا سلطان صورت گرفته بود و پیش‌بینی همچنین فتنه‌ای هم می‌شد که مخل «مبانی اسلام» هم بود. بعضی شعارهایی که داده می‌شد و مباحثی که گفته می‌شد مخالف اصول قانون اساسی بود از جمله حمله به اصل ولایت فقیه. با توجه به این مسائل اگر همان اصل 27 را هم مبنا قرار دهیم این‌ها مجوز چنین راهپیمایی‌ای را نداشتند.

محصولی همچنین در مورد «طبقه منفی چهار» وزرات کشور نیز با بیان اینکه این موضوع نیز از اتهام زنی هایی بود که به وزارت کشور نسبت دادند، تصریح کرد: بحث «طبقه منهای چهار» وزارت کشور هم مطرح بود در صورتی که اصلا وزارت کشور «طبقه منهای چهار» ندارد که بخواهد به شکنجه‌گاه تبدیل شود و یا نیروهای دستگیر شده را به آنجا بیاورند. این چه حرف و کار منطقی است؟ چه کسی این کار را می‌کند؟اینها فقط حرف‌هایی بود که با آنها مردم را می‌خواستند فریب دهند و با احساسات مردم بازی کنند و جریحه‌دار کنند وبدنبال آن به وزارت کشور حمله کنند.

وزیر کشور دولت نهم در مورد بکارگیری نیروهای بسیج در جریان آشوب‌های خیابانی نیز گفت: بالاتر از شورای امنیت کشور، شورای عالی امنیت ملی نیز وجود دارد. یعنی ما یک شورای امنیت کشور داریم در وزارت کشور که به ریاست  وزیر کشور است و یکی دیگر هست که بالاتر از آن شورای عالی امنیت ملی است که تصمیم برای به کارگیری  یگان‌های دیگر ( مانند بسیج) برای کمک به نظام و نیروی انتظامی در آن رده بالاتر صورت گرفت و این تصمیمات در رده شورای امنیت کشور نبور بلکه در رده شورای عالی امنیت ملی بود.

محصولی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به اینکه 40 بار نخست وزیر انگلیس از فتنه‌گران حمایت کرد، اظهار داشت: واقعیتی وجود دارد و آن این است که سران داخلی فتنه ولایت آمریکایی را بر ولایت اسلامی و الهی ترجیح دادند و با این پذیرش این ولایت شیطانی به مستکبران اجازه دادند که فتنه بزرگ را حمایت کنند و به فکر براندازی نظام باشند.







تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن