تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803277844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنانه شدن آسيبهاي اجتماعي، معضل اساسي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: زنانه شدن آسيبهاي اجتماعي، معضل اساسي كشور


رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران با اشاره به بالا رفتن آمار زنان در بخش معضلات اجتماعي گفت: زنانه شدن آسيب‌هاي اجتماعي امروزه به يك معضل اساسي براي كشور تبديل شده است.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كردستان، موسوي چلك در پنجمين همايش ملي آسيب‌هاي پنهان كه امروز در دانشگاه كردستان برگزار شد، با اشاره به بالا رفتن آمار آسيب‌هاي اجتماعي در سطح كشور اظهار كرد: وضعيت امروز جامعه ما ناشي از عدم توجه يك دولت يا چند دولت به اين بخش نيست، بلكه جدي نگرفتن اين بخش تاكنون است.
وي افزود: آنچه امروز به عنوان آسيب اجتماعي صورت گرفته در خطه جغرافيايي ايران اتفاق افتاده است كه بي‌تأثير از تصميم‌گيري‌هاي آن طرف مرز نيست و نياز به توجه ويژه به اين بخش است.
موسوي چلك با اشاره به اينكه آسيب‌هاي اجتماعي امروز خانواده ايراني را نشانه گرفته است، افزود: امروز دشمن جايي را نشانه گرفته كه اگر خراب شود نمي‌توان آن را درست كرد.
وي با اشاره به آمار مركز آمار ايران در مورد آسيب‌هاي اجتماعي اعلام كرد: در سال 90، 71 درصد از جمعيت ايران در شهرها و 29 درصد در روستاها زندگي مي‌كردند و اين در حالي است كه اين آمار در 30 سال گذشته برعكس بوده، لذا اين امر بايد همواره مورد توجه مسئولان باشد.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران با اشاره به اينكه در سال 75، اين تعداد يك ميليون و 200 هزار نفر و اين آمار در سال 85 به يك ميليون و 664 هزار نفر افزايش يافته است، اعلام كرد: براساس آخرين آمار تعداد زنان سرپرست خانوار در سال 90به بيش از دو ميليون و550 هزار نفر رسيده و اين نشان مي‌دهد كه در يك دوره پنج ساله اين آمار 53 درصد افزايش يافته است.
وي با اعلام اينكه ازدواج در كشور شش درصد كاهش و همچنين طلاق نيز بيش از شش درصد افزايش يافته است، عنوان كرد: خانواده‌هاي تك سرپرست نيز در حال حاضر در كشور روند رو به رشدي دارد و در حال تبديل شدن به آسيب اجتماعي است.
موسوي چلك با اعلام اينكه شاخص قتل در كشور به ازاي هر 100 هزار نفر 2.9 درصد بوده است، اعلام كرد: شاخص قتل در كشور در سال 91، 31 درصد افزايش پيدا كرده است كه 20 درصد از اين تعداد زنان هستند.
وي با اشاره به بالا رفتن آمار زنان در بخش معضلات اجتماعي بيان كرد: زنانه شدن آسيب‌هاي اجتماعي امروزه به يك معضل اساسي براي كشور تبديل شده است.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران: تعداد ورودي زندانيان در كشور را 600 هزار نفر اعلام كرد و افزود: براساس اين آمار به ازاي هر 100 هزار نفر 800 نفر وارد زندان مي شوند و در اين بخش رتبه چهارم جهان را داريم.
وي با اشاره به اينكه اگر ما امروز به دنبال مقابله با ناتوي فرهنگي هستيم بايد خانواده‌ها را تقويت كنيم، بيان كرد: جنگ نرم، جنگ انديشه است و ما بايد با انديشه به اين ميدان كارزار سخت برويم.
موسوي چلك با اعلام اينكه جنگ نرم علي رغم اينكه جنگي خنثي و ساكن است اما كشور را زمين گير مي‌كند، عنوان كرد: براي مقابله با اين معضل ما بايد سازوكار و برنامه‌ريزي مان را به گونه‌اي تغيير دهيم كه رويكردها را عوض كند.
وي با اعلام اينكه آسيب‌هاي اجتماعي را وقتي خط قرمز اعلام كنيم زير زميني مي‌شود، عنوان كرد: در صورتي كه آسيبهاي اجتماعي زيرميني شود، مشكلات ما بيشتر خواهد شد.
رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران افزود: با آسيب‌هاي اجتماعي به عنوان يك واقعيت تلخ بايد برخوردي اجتماعي شود، نه نظامي و انتظامي.
وي با عنوان اين مطلب كه اعدام يك مواد فروش هيچ دردي را از ما دوا نمي‌كند، بيان كرد: در بخش آسيب‌هاي اجتماعي نبايد مردم و سيستم امنيتي در مقابل هم قرار گيرند.
موسوي چلك با اشاره به اينكه بزرگترين ضعف در حوزه اجتماعي عدم استفاده از ظرفيت شهرداري‌ها براي مقابله با آسيبهاي اجتماعي است، افزود: شهرداري‌ها در سراسر جهان به عنوان يك نهاد خدماتي و فرهنگي فعاليت مي‌كند اما در كشور ما فقط در بخش زيست محيطي وارد شده‌اند و اين خود يك معضل است.
انتهاي پيام/خبرگزاري ايسنا/ كد خبر: 92100402302 /4/10/92

جمعه 6 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن