تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد روحاني براي تدريس حقوق شهروندي در مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پيشنهاد روحاني براي تدريس حقوق شهروندي در مدارس
رييس ‌جمهور در جمع شوراي معاونين و مديران كل استان هاي وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: معلمي تنها يك شغل نيست بلكه يك وظيفه بزرگ ديني، ملي و انقلابي است تا نسل آينده كشور، نسلي مشاركت‌جو، پاسخ‌گو و اخلاقي بار بيايد.

به گزارش واحد مركزي خبر، روحاني با بيان اينكه معلمان، علاوه بر متون درسي بايد راه زندگي را نيز به دانش‌آموزان بياموزند، تصريح كرد: وظيفه آموزش و پرورش تربيت و هدايت دانش‌آموزان در جهتي است كه آنها پس از فارغ‌التحصيلي بتوانند در جامعه حضوري ثمر بخش داشته باشند.

روحاني ضمن نقد شيوه آموزشي كه در آن دانش‌آموزان صرفاً به افزايش محفوظات خود مي‌پردازند، گفت: ما مي‌خواهيم دانش‌آموزان اين حس و باور را داشته باشند كه هر چه ياد مي‌گيرند در افزايش مهارت‌هاي زندگي آنها در اجتماع تاثير داشته و كاربردي است و آنها مي توانند در توسعه كشور و بهبود زندگي خود و ديگران نقش تأثيرگذاري داشته باشند.

وي با اشاره به تهيه پيش‌نويس حقوق شهروندي از سوي دولت و مطالبات روزافزون مردم در اين خصوص گفت: دانش‌آموزان ما بايد بتوانند ضمن شناخت حقوق خود در جامعه از آن دفاع كنند و لازمه اين امر ايجاد بسترهاي مناسب براي آشنايي آنها به حقوق شهروندي و امكان نقد سالم و سازنده در كلاس هاي درس است.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن پيشنهاد تدريس مسائل مرتبط با حقوق شهروندي در مدارس كشور اظهار داشت: دانش‌آموزان بايد حقوق سياسي و نقش‌شان در اداره، مالكيت و آينده كشور را بشناسند و نحوه مناسبات ميان دولت و مردم را كاملاً لمس و درك كنند و معلمان عزيز ما وظيفه‌ سنگيني در محقق شدن اين هدف بر عهده دارند.

دكتر روحاني با اشاره به درخواستش از دانش‌آموزان در مهر امسال براي نگارش انشاء نامه به رييس‌جمهور، اجتناب از پرداختن به موضوعات كليشه‌اي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: دلم مي‌خواهد بدانم دانش‌آموزان سيستاني، خراساني، آذري و همه دانش‌آموزان سراسر كشور نگاهشان به عملكرد دولت و رييس‌جمهور چيست؟

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه آموزش و پرورش در جمهوري اسلامي ايران امري همگاني و عادلانه است، گفت: لباس، جايگاه اجتماعي، مذهب و دين و حتي قوميت نبايد معياري براي امتياز دادن به افراد در كلاس‌هاي درس باشد.

دكتر روحاني بر لزوم تطبيق و نزديك شدن رفتار معلمان با نگاه و روش هدايتگر پيامبر اعظم(ص) در مسئله تعليم و تربيت افراد تاكيد كرد و گفت: همه معلمان در كلاس‌ها هم وظيفه آموزش را به عهده دارند و هم وظيفه تربيت و پرورش را و بايد اين دو به صورت همزمان مد نظر قرار گيرد و بحث پرورش نبايد منفك از آموزش باشد.

رييس‌جمهور تأكيد كرد: تربيت هنگامي تأثيرگذار است كه توام با عمل مربي و روش هاي غيرمستقيم باشد به طوري كه رفتار و منش و فن بيان معلمان به عنوان سرلوحه در ذهن و جان دانش‌آموزان حك شود.

دكتر روحاني نقش و اهميت سن در فرآيند يادگيري را با استناد به روايات ائمه اطهار(ع) خاطر نشان ساخت و با بيان اينكه ميزان و كيفيت يادگيري در سنين پايين به مراتب تاثيرگذارتر و ماندگارتر از سنين بالاتر است گفت: به همين دليل نقش معلمان ابتدايي بسيار حائز اهميت تر از ساير پايه هاست چرا كه معلمان ابتدايي همچون باغباني هستند كه نحوه رسيدگي آنها به نونهالان باغ فرهنگ كشور، در چگونگي رشد و نمو محصول دادن آنها در آينده تاثير مستقيم خواهد داشت.

رييس‌جمهور همچنين لزوم ترويج فضاي نقادي در مدارس و پرهيز از مطيع بار آوردن دانش‌آموزان را يادآور شد و گفت: اگر امروز فرزندان ما مطيع شدند و حق ابراز نقد نيافتند، ممكن است در سپهر اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه منحرف شوند.

دكتر روحاني خطاب به معلمان و مديران وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمي را تنها شغل ندانيد بلكه معلمي را وظيفه بزرگ ديني، ملي و انقلابي خود بدانيد تا نسل آينده كشور، نسلي مشاركت‌جو، پاسخ‌گو و اخلاقي بار بيايد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش بر نقش مكمل و ضرورت همسويي خانواده و نهاد آموزش و پرورش تأكيد كرد و گفت: انجمن اولياء و مربيان و نشست‌هاي خانواده و مدرسه نبايد تشريفاتي و صرفاً با موضوع كمك اقتصادي به مدارس برگزار شود.

دكتر روحاني افزود: برنامه‌ريزان و مديران اين وزارتخانه بايد با بهره‌گيري از تجارب مثبت همه كشورهاي دنيا، روز به روز زمينه‌هاي ارتقاء كيفي نظام آموزشي كشور را فراهم كنند.

رييس‌جمهور ضمن اشاره به افزايش قابل توجه بودجه آموزش و پرورش كشور در سال 93 با وجود مشكلات اقتصادي موجود اظهار اميدوري كرد با توجه به اهتمام ويژه دولت به موضوع آموزش و پرورش و رفع تنگناها براي سال‌هاي آتي، بودجه قابل توجهي در اختيار اين وزارتخانه قرار بگيرد.

دكتر روحاني تاكيد كرد: جاي هيچ بحث و ترديدي نيست كه بزرگترين عامل و سرمايه توسعه پيشرفت و تعالي كشور برخورداري از نيروي انساني متبحر است كه نظام آموزش و پرورش كشور در سال‌هاي گذشته زحمات بسياري براي آن متقبل شد.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش، اهتمام ويژه رييس‌ جمهور به موضوع تعليم و تربيت و مسائل جامعه فرهنگي كشور را خاطر نشان ساخت و با اشاره به شناسايي و اولويت‌بندي چالش‌هاي اين وزارتخانه در 4 ماهه گذشته هدف از اين گردهمايي را اعلام سياست‌هاي آموزش و پرورش در سال 93 دانست.

وزير آموزش و پرورش از ساماندهي بيش از يك ميليون نفر نيروي شاغل در اين وزارتخانه به عنوان اولين هدف وزارت آموزش و پرورش ياد كرد و گفت: سياستي جدي براي ساماندهي و حل مسائل اين نيروها در سال 93 پيش‌بيني و تدبير شده است.

وي با تأكيد بر عملياتي كردن بودجه آموزش و پرورش به منظور افزايش بهره‌وري گفت: جذب مشاركت و توسعه كيفي برنامه‌هاي آموزشي در صدر اهداف اين وزارتخانه قرار دارد.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه يكي از اصلي‌ترين مراحل تعليم و تربيت فرزندان اين مملكت در درون مدارس شكل مي‌گيرد، از برنامه‌هاي وزارت متبوعش براي ارتقاء كيفيت مديريت آموزشگاه‌ها و ارتباط با اولياء دانش‌آموزان خبر داد.

همچنين چند تن از معاونان و مديران وزارت آموزش و پرورش برخي از چالش‌ها و اهداف و برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي سال 93 را تبيين و تشريح كردند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن