تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی قیمت طلا برای سال 2014 / آخرین آمار موجودی انبار های بورس فلزات لندن


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پیش‌بینی قیمت طلا برای سال 2014 / آخرین آمار موجودی انبار های بورس فلزات لندن
تی.دی برای سال آینده پیش‌بینی افزایش قیمت فلزات رنگین را نسبت به سال جاری اعلام کرده است.  
به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، اما این رشد را برای همه یکسان نمی‌داند و آن را تحت تأثیر تفاوت‌های عرضه و تقاضای این فلزات می‌داند. این مؤسسه محدودیت عرضه و رشد تقاضای صنعتی چین را که می‌تواند ناشی از افزایش محصولات گالوانیزه در صنعت خودروی این کشور و همچنین رونق صنعت اتومبیل در بازارهای غرب باشد به عنوان عاملی برای رشد قیمت جهانی سرب و روی در سال 2014 می‌داند.

در واپسین روزهای سال 2013 میلادی شاهد افزایش قیمت فلزات رنگین در بازارهای بین‌المللی بودیم. این امر باعث توجه مجدد سرمایه‌گذاران به گروه فلزی در بورس گردید، گروهی که حرکت کندتری نسبت به سایر گروه‌های بازار سرمایه طی ماههای اخیر داشته است. حال این سئوال مطرح است که این افزایش قیمت و رونق در بازارهای جهانی فلزات در سال 2014 هم ادامه خواهد داشت؟ چرا که با فرض ثبات قیمت دلار در محدودة فعلی، افزایش قیمت های جهانی می‌تواند عامل مؤثری در رشد سوددهی این گروه در بازار سرمایه باشد.


پاسخ این سئوال را سایت کیتکو با انتشار پیش‌بینی چند بانک و مؤسسه معتبر بین‌المللی می‌دهد. بانکهای طراز اول دنیا پیش‌بینی‌های متفاوتی از وضعیت بازار فلزات رنگین در سال 2014 میلادی داشته‌اند. برخی تحت‌تأثیر پیش‌بینی بهبود اوضاع اقتصادی در سال 2014 به رونق بازار فلزات خوش‌بین هستند و تقاضای بالای چین را در سال آتی در این رونق مؤثر می‌دانند اما برخی دیگر محتاطانه پیش‌بینی خود را ارائه می‌دهند و نگران بالانس موجودی انبارهای کالایی و عرضه بیش از تقاضا هستند.

1- بانک سی. آی. بی. سی (CIBC)
این بانک می‌گوید که در سال 2014 فلزات رنگین وضعیت مناسبی خواهند داشت حتی اگر ما با افزایش عرضه و موجودی انبارها مواجه شویم ، چرا که این بخش از بازار تحت تأثیر مستقیم بهبود اقتصادی و تقاضای چین قرار دارد. این بانک مس و روی را دارای بیشترین پتانسیل سرمایه‌گذاری در میان سایر فلزات رنگین می‌داند.
بانک سی. آی. بی. سی میانگین بهای مس را در سال 2014 میلادی ، 8.150 دلار ، آلومینیوم 1.870 دلار، نیکل 15.430 دلار و روی را در حدود 2.100 دلار پیش‌بینی می‌نماید.

2- گلدمن ساکس (Goldman Sachs)
گلدمن ساکس در این گزارش تنها در مورد مس اعلام نظر کرده و این فلز سرخ را در سال 2014 با فشار عرضه تصویر کرده است. در این راستا این شرکت بهای مس را در پایان سال 2014 با نرخ 6.200 دلار برآورد کرده است.

3- INTL Fcstone
این موسسه نیز برخی فلزات رنگین را در نیمه اول سال 2014 حساس و آسیب‌پذیر می‌داند. به خصوص اگر که بازار چین با اصلاحات جدی مواجه شود. لذا قیمت مس را در نیمه اول سال 2014 با افت و در حدود 6.600 دلار پیش‌بینی کرده است و همچنین نیکل و آلومینیوم را در بازه زمانی مذکور چندان صعودی نمی‌بیند.

4- استاندارد چارتر (Standard Chartered)
این بانک به جز فلز قلع برای سایر فلزات رنگین در سال 2014 به طور متوسط افزایش قیمت پیش‌بینی کرده است. این افزایش تحت‌تأثیر اقتصاد جهانی پیش‌بینی شده است اما در این بین ملاحظاتی نیز در نظر گرفته است.
این بانک برای آلومینیوم نرخ 2.100 دلار را اعلام کرده و تأکید بر افزایش تقاضا و کاهش عرضه داشته است. اما آنچه ممکن است افزایش قیمت‌ها را محدود سازد موجودی بالای فعلی آلومینیم انبارها است.
استاندارد چارتر برای بهای مس نیز 8.000 دلار را پیش‌بینی کرده است اما احتمال افزایش عرضه این فلز سرخ را نیز گوشزد کرده که می‌تواند مانع رشد قیمت‌ها از سطوح فعلی گردد.
این مؤسسه چشم‌انداز بازار فلز سرب را در سال 2014 مثبت ارزیابی نموده است و بهای این فلز را تحت تأثیر رشد بازار خودرو به طور متوسط 2.300 دلار در نظر گرفته است. این بانک پیش بینی قیمت نیکل را در محدود 17.000 دلار و قلع را نیز 23.000 دلار برای هر تن برآورد نموده است. استاندارد چارتر شاخص‌های بنیادی فلز روی را در میان‌مدت مثبت ارزیابی کرده و 2.200 دلار را متوسط بهای این فلز در سال 2014 می‌داند.

5- تی.دی (TD Securities)
تی.دی برای سال آینده پیش‌بینی افزایش قیمت فلزات رنگین را نسبت به سال جاری اعلام کرده است. اما این رشد را برای همه یکسان نمی‌داند و آن را تحت تأثیر تفاوت‌های عرضه و تقاضای این فلزات می‌داند. این مؤسسه محدودیت عرضه و رشد تقاضای صنعتی چین را که می‌تواند ناشی از افزایش محصولات گالوانیزه در صنعت خودروی این کشور و همچنین رونق صنعت اتومبیل در بازارهای غرب باشد به عنوان عاملی برای رشد قیمت جهانی سرب و روی در سال 2014 می‌داند. این مؤسسه نیز همانند سایرین درخصوص مس نگران فشار عرضه‌ در سال 2014 است. تی. دی میانگین بهای مس را برای سال 2014 ، 7.093 دلار، روی 2.188 دلار، سرب 2.315 دلار، نیکل 16.810 دلار و آلومینیوم 1.874 دلار پیش‌بینی کرده است.

- موجودی انبارهای بورس فلزات لندن (LME)
استاندارد بانک(Standard Bank) در آخرین گزارش خود در تاریخ 18 دسامبر موجودی انبارهای LME را برای آلومینیوم 4/5 میلیون تن، مس 385 هزار تن، سرب 219 هزارتن، نیکل 255 هزار تن، قلع 10 هزارتن و روی 905 هزارتن اعلام کرده است.
براساس این گزارش از ابتدای سال تا این تاریخ آلومینیوم با 198 هزار تن، مس 65 هزارتن و نیکل با 115 هزار تن افزایش در موجودی نسبت به ابتدای سال همراه بوده‌اند. همچنین سرب با 101 هزار تن، قلع 2.600 تن و روی با 316 هزار تن کاهش موجودی نسبت به سال گذشته در انبارهای بورس فلزات لندن مواجه شده‌اند.
لازم به ذکر است که تداوم روند کاهشی موجودی انبارهای بورس فلزات لندن عامل مؤثری در رشد آتی قیمت‌ها خواهد بود.






1392/10/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن