تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب تابلوهاي حد ترخص و مسافت شرعي در قم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نصب تابلوهاي حد ترخص و مسافت شرعي در قم
قم/ واحد مركزي خبر/ اجتماعي

تابلوهاي حد ترخص و مسافت شرعي امروز در محورهاي قم نصب شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدصادق صالحي‌منش، دراين مراسم با اشاره به لزوم تبيين موضوعات و احكام فقهي براي مردم گفت :آگاه كردن مردم به اين روش زمينه ،مراجعه آنها را به ساير مسائل فقهي فراهم مي كند و باعث توجه بيشتر به احكام ديني در جامعه خواهد شد.
رئيس مركز موضوع‌شناسي احكام فقهي هم در اين مراسم، با بيان گزارشي از نحوه تعيين دقيق حد ترخص و مسافت شرعي گفت : در بحث پژوهشي مسئله حد ترخص و مسافت شرعي كه مربوط به نماز و روزه مسافران مي‌شود، يك گروه 12 نفره از پژوهشگران حوزه هاي علميه قم و مشهد شركت و براي مطالعه و محاسبه ميزان حد ترخص به عنوان يك موضوع فقهي نزديك به دوسال فعاليت تحقيقاتي و ميداني داشتند.
حجت‌الاسلام فلاح‌زاده افزود: حد ترخُّص محدوده‌اي است كه از آخرين نقطه عرفي شهر يا روستا شروع مي‌شود و حد آن محلي است كه از آنجا ديوار شهر يا ديوار آخرين خانه‌هاي شهر ديده نمي‌شود و اذان شهر شنيده نمي‌شود، البته به شرطي كه مانعي براي ديدن و شنيدن وجود نداشته باشد و اذان نيز بدون بلندگو گفته شود.
وي ادامه داد:مسافت شرعي هم مقدار فاصله از شهر يا روستا است كه از نظر احكام شرعي فردي كه قصد تردد در بالاتر از اين مسافت داشته باشد، مسافر محسوب مي‌شود و احكام مسافر با وجود ساير شرايط بر او جاري مي‌شود.
دلبري شهردار قم هم با بيان اينكه در حال حاضر تابلوهاي حد ترخص و مسافت شرعي در دو راه اصلي قم – تهران و قم - اصفهان نصب شده است، گفت : در آينده در بقيه مسير ها هم نصب خواهد شد .
0002

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن