تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819525566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ناامني و درگيريهاي مذهبي در آفريقاي مركزي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش ناامني و درگيريهاي مذهبي در آفريقاي مركزي
به رغم حضور نظاميان فرانسوي و نظاميان آفريقايي در آفريقاي مركزي، ناامني در اين كشور همچنان ادامه دارد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ هرج و مرج در شهر بانگي پايتخت آفريقاي مركزي نگرانيها را از احتمال كشتاري ديگر افزايش داده است. گروههاي مسلح در اين شهر به تعقيب و گريز يكديگر مي پردازند و مرتكب جنايات زيادي مي شوند.

نيروهاي نظامي بوروندي كه تحت ماموريت سازمان ملل در اين كشور حضور دارند وارد محله مسيحي نشين بانگي شدند.

شماري از جوانان مسلح به قمه و داس در اين محله مشاهده شدند كه مي گويند گروههاي شبه نظامي ضد مسلمانان را تشكيل داده اند. آنان مي گويند در برابر تهديدهاي شبه نظاميان سلكا مقاومت مي كنند. اعضاي سلكا گروهي از شورشيان مسلمان هستند كه در ماه مارس گذشته در كودتايي قدرت را در دست گرفتند.

يكي از جوانان چماق به دست مسيحي گفت :« آنان گفته اند مي خواهند اين محله ها را پاكسازي كنند و همه را بكشند. ما جوانان نيز براي تامين امنيت اينجا حضور يافته ايم و مي خواهيم از خانواده هاي اين محله ها محافظت كنيم.»

در محله مسلمان نشين بانگي، مي توان زنان قمه به دست را نيز مشاهده كرد. اين ها نشانگر حملات خونين ميان دو گروه است. در چنين وضعي شمار زيادي از غيرنظاميان پايتخت در حال فرار از خانه هايشان هستند. هيچ كس به دعوت ها به تنش زدايي اهميت نمي دهد. يكي از مسلمانان گفت:« ما با مسيحيان مشكلي نداريم. ما مسلمانيم و مسلح نيستيم. با قمه و چماق از خانه هايمان دفاع مي كنيم اما به دنبال مشكل سازي نيستيم.»

يكي ديگر گفت :« ما در دام افتاده ايم. اينجا گير كرده ايم.» روز چهارشنبه بارديگر صداي تيراندازي و شليك گلوله سلاحهاي سنگين در بانگي شنيده شد. سه هزار و هفتصد سرباز نيروهاي آفريقايي و هزار و ششصد سرباز فرانسوي حاضر در اين كشور قادر به برقراري امنيت نيستند.

انتهاي پيام /

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن