تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل اوقاف استان كردستان خبر دادرشد 60 درصدي در آمد موقوفات و بقاع متبركه در كردستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل اوقاف استان كردستان خبر دادرشد 60 درصدي در آمد موقوفات و بقاع متبركه در كردستان
مديركل اوقاف و امور خيريه استان كردستان گفت: از ابتداي امسال تاكنون 40 ميليارد ريال در آمد ازموقوفات و بقاع متبركه در كردستان حاصل شده است كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد رشد نشان مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، سلمان روحي در همايش وقف و مبلغين كه پيش از ظهر امروز در دفتر امام جمعه قروه برگزار شد، اظهار كرد: اين درآمد بر اساس نيت واقفين در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، عمراني و اوقافي و قرآني هزينه شده است.

وي با اشاره به اينكه امسال 22 موقوفه در استان به ثبت رسيده است، تصريح كرد: سال گذشته در همين مدت يازده وقف در استان كردستان به ثبت رسيده بود، كه رشد دو برابري موقوفات رد استان را شاهد هستيم.

وي افزايش 100درصدي ثبت موقوفات در كردستان را حاكي از نهادينه شدن فرهنگ وقف، به عنوان احسان ماندگار در بين مردم اعلام كرد.

به گفته روحي، در حال حاضر يك‌هزار و 600 موقوفه با بيش از 15 هزار رقبه در كردستان وجود دارد كه آمار رقبات روز به روز در حال افزايش است.

وي خاطرنشان كرد: در زمينه شناسايي رقبات جديد و عقد اجاره‌نامه، در سال جاري با رشد 50 درصدي در مقايسه با سال گذشته در استان روبرو بوده‌ايم.

روحي با بيان اينكه شهرستان سنندج بيشترين تعداد موقوفات استان را دارد، گفت: موقوفات و بقاع متبركه شهرستان قروه بيشترين ميزان درآمد را در استان دارند.

اين مسئول پردرآمدترين و شاخص‌ترين موقوفات كردستان را موقوفه ميرمحمود قروه و شيخ‌محمد سنندج اعلام و اظهار داشت: از موقوفات خاص در استان نيز مي‌توان به موقوفه خاص كمك هزينه سفر به عتبات عاليات در بيجار و موقوفه خاص بيماران دياليزي در سنندج اشاره كرد.

مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي اين نهاد در سال جاري گفت: برگزاري طرح آرامش بهاري و ياس نبوي در مساجد و امامزاده‌ها دو برنامه اصلي اداره‌‌كل اوقاف استان در سال گذشته بود كه با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

روحي با تاكيد بر توسعه گردشگري مذهبي در جامعه خاطرنشان كرد: عمل به منويات ارزشمند مقام معظم رهبري در راستاي تبديل امامزادگان و بقاع متبركه به قطب فرهنگي، مهم‌ترين هدفي است كه با بهره‌گيري از اين طرح مي‌توان دنبال كرد.

وي با بيان اينكه امامزاده باباگرگر قروه يكي از مناطق مستعد در زمينه گردشگري مذهبي است، تصريح كرد: اين بقعه متبركه سالانه پذيراي هزاران نفر از زائران در استان و خارج اين استان است كه پربازديدترين منطقه توريستي مذهبي استان به شمار مي‌رود.

روحي تداوم تلاش مسئولان براي نهادينه شدن اين بقعه به عنوان قطب فرهنگي را خواستار شد.

وي با بيان اينكه بيش از 95 درصد موقوفات استان وقف مساجد است، تصريح كرد: در استان تنها يك موقوفه قرآني داريم و براي اعتلاي فرهنگ قرآني نيازمند موقوفات بيشتري در عرصه قرآني هستيم كه اميدواريم واقفان و مردم خيرانديش در اين راستا نيز گام بردارند.

روحي وقف را جرياني دو سويه معرفي كرد و افزود: در يك سوي اين جريان اصحاب وقف و در سوي ديگر مبلغين و مروجين اين سنت، قرار دارند.

مديركل اوقاف و امرو خيريه كردستان با اشاره به زيبايي‌هاي دين اسلام در ابعاد مختلف، خاطرنشان كرد: وقف بر مبناي نياز جامعه و نوع نگاه مردم به اين سنت، در هيچ مكتب و مرامي يافت نمي‌شود.

وي تبليغ و ترويج وقف را نيازمند هدايت عملي مردم به سوي آن اعلام و اظهار داشت: بيان زيبايي‌ها و كاركردهاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي وقف، راهكاري براي گسترش آن است.

به گفته روحي، نيمي از موقوفات و رقبات در كردستان درآمدزايي ندارند و اجاره بهاي رقبات در اين استان بسيار پايين است كه بايد در همه عرصه‌ها در حوزه وقف بازنگري صورت گيرد.

وي اضافه كرد: احياي موقوفات و عمران و بازسازي آن از اولويت‌هاي كاري اين نهاد است.

مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان در پايان امر تبليغ در قروه را مطلوب ارزيابي و ابراز اميدواري كرد اين نحوه تبليغ در استان فراگير شود.

انتهاي پيام/79009/صا40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن