تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819075351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبيركل سازمان پيمان امنيت جمعي در تاجيكستانتقويت مرزهاي جنوبي آسياي مركزي، محور ملاقات «بورديوژا» و «رحمان»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبيركل سازمان پيمان امنيت جمعي در تاجيكستانتقويت مرزهاي جنوبي آسياي مركزي، محور ملاقات «بورديوژا» و «رحمان»
دبيركل سازمان امنيت جمعي و رئيس جمهوري تاجيكستان در ديداري وضعيت امنيتي آسياي مركزي پس از خروج نيروهاي ائتلاق بين‌المللي از افغنستان در سال 2014 را بررسي كردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دوشنبه، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري تاجيكستان امروز در بيانيه‌اي آورده است، «نيوكولاي بورديوژا» و «امامعلي رحمان» در اين ديدار همچنين درمورد توسعه روابط كشورهاي عضو اين سازمان در چارچوب برنامه‌هاي امنيتي نيز تبادل نظر كردند.

به گفته اين منبع، دبيركل سازمان امنيت جمعي ورئيس جمهوري تاجيكستان به طور خاص در مورد تحولات احتمالي در وضعيت امنيتي آسياي مركزي پس از خروج نيروهاي ائتلاف ضدتروريستي به رهبري ناتو از افغانستان گفت‌وگو كردند.

در بيانيه آمده‌ است: طرفين ضمن بررسي اين موضوع از جمله بر ضرورت پشتيباني كشورهاي عضو سازمان در جهت كمك وتكميل نيروهاي مرزبان و سايرنهادهاي نظامي و امنيتي تاجيكستان نيز تاكيد كردند.

تاجيكستان از تابستان گذشته رياست دوره‌اي سازمان پيمان امنيت جمعي را بر عهده داشته و مطابق با تصميم نشست سران كشورهاي عضو اين سازمان كه در شهريورماه در شهر سوچي به تصويب رسيد، اين كشور كمك‌هايي‌را در زمينه تقويت نيروهاي مرزبان خود بايد دريافت كند.

دبيركل سازمان امنيت جمعي در پايان اجلاس سران در سوچي به رسانه‌ها اعلام كرده بود كه بر اساس تصميم روساي جمهوري و بر پايه توافق تصويب‌شده تاجيكستان در اوايل سال 2014 بخش نخست كمك‌هاي نظامي فني سازمان را دريافت خواهد كرد.

در چارچوب تقويت آمادگي‌هاي تاجيكستان به تحولات احتمالي پس از خروج نيروهاي ائتلاف بين‌المللي از افغانستان همچنين روسيه و قزاقستان نيز اعلام كرده‌اند كه به اين كشورهمپيمان كمك‌هاي نظامي و فني ارائه مي‌كنند.

سازمان پيمان امنيت جمعي يك اتحاد نظامي سياسي در جامعه كشورهاي همسود بوده و از سال 1992 بر اساس قرارداد امنيتي 9 كشور اين جامعه ايجاد شد.

ارمنستان، قزاقستان، قرقيزستان، روسيه، تاجيكستان و بلاروس عضويت اين سازمان را دارند.

ازبكستان از ديگركشورهاي عضو به نشان اعتراض از شيوه كند فعاليت وتصميم‌گيري‌هاي به گفته مقامات ازبك غيرموثر در تابستان سال 2012 اين سازمان را ترك كرد.

انتهاي پيام/ز

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن