تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819955338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با استفاده از عصاره‌هاي آنزيميخواص كيفي چاي ارتدكس ارتقا پيدا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با استفاده از عصاره‌هاي آنزيميخواص كيفي چاي ارتدكس ارتقا پيدا كرد
كارشناس مركز تحقيقات چاي كشور از ارتقاي خواص كيفي چاي ارتدكس با استفاده از عصاره‌هاي آنزيمي قارچ آسپرژيلوس خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از لاهيجان، شيوا روفي‌گري حقيقت پيش از ظهر امروز در جلسه مركز تحقيقات چاي كشور با اشاره به تغيير در طعم و كيفيت چاي اظهار كرد: تغيير طعم و كيفيت با توجه به فعل و انفعالات در فرآيند توليد چاي انجام مي‌شود.

وي يكي از فرآيندهاي مهم در توليد چاي را تخمير عنوان كرد و افزود: آخرين تغييرات شيميايي و بيوشيميايي در بخش مذكور انجام مي‌شود.

روفي‌گري حقيقت كاربرد آنزيم‌ها را سبب بهبود تخمير توسط واكنش‌گرها دانست و بيان كرد: آنزيم پكتيناز فاكتور اصلي در تخريب بافت‌هاي گياهي است.

كارشناس مركز تحقيقات چاي كشور با تاكيد بر ارتقاي خواص مطلوب چاي، خاطرنشان كرد: ارتقاي خواص مطلوب چاي را مي‌توان با افزودن آنزيم‌هاي ميكروبي در مرحله تخمير چاي و تعيين نوع و ميزان اثربخشي آنها انجام داد.

وي به كاربرد عصاره آنزيمي خالص قارچ اسپرژيلوس نايجر و خام اسپرژيلوس فلاووس اشاره كرد و گفت: آنزيم‌هاي مذكور مي‌توانند خواص كيفي چاي ارتدكس را بهبود دهند.

به گفته روفي‌گري حقيقت، مقايسه دو منبع قارچي مختلف مشخص كرد كه آسپرژيلوس نايجر در افزايش مقدار تئاروبيجين موثرتر از آسپرژيلوس فلاووس است.

كارشناس مركز تحقيقات چاي كشور با بيان اينكه عصاره خالص قارچ آسپرژيلوس نايجر تاثير بيشتري بر افزايش تنافلاوين، شفافيت و نسبت تئافلاوين به تئاروبيجين داشته است، تصريح كرد: عصاره خام از منبع قارچي آسپرژيلوس فلاووس داراي شفافيت بهتري است.

وي يادآور شد: استفاده از آنزيم پكتيناز قارچي در مرحله تخمير به چاي ارتدكس مي‌تواند منجر به سنتز كافئين و افزايش مقدار آن در چاي شود.

روفي‌گري حقيقت، حوزه كاربرد ارتقاي خواص كيفي چاي ارتدكس را كارخانه‌هاي توليد چاي عنوان كرد.

كارشناس مركز تحقيقات چاي كشور يكي از روش‌هاي بازارپسندي محصولات خوراكي را ايجاد تنوع در خواص حسي آنها دانست و اظهار كرد: امروزه در صنايع غذايي از افزودني‌هاي طبيعي و مجاز خوراكي به طور گسترده استفاده مي‌شود.

وي چاي را نوشيدني رايج داراي كيفيتي مشخص و ويژه خواند و بيان كرد: ارقام چاي شامل قلم، شكسته و باروتي است.

انتهاي پيام/84001/ب۳۰

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن