تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهاي بنگلادش چهره نظامي به خود گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهرهاي بنگلادش چهره نظامي به خود گرفت
با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات پرمناقشه در بنگلادش دهها هزار نيروي ارتش اين كشور براي جلوگيري از خشونت‌هاي احتمالي به تمام كشور گسيل شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيخ حسينه واجد، نخست‌وزير بنگلادش مصمم است انتخابات پارلماني پنجم ژانويه (15 دي) به رغم تمامي ادعاها مبني بر جعلي بودن و مشكل دار بودنش در موعد مقرر برگزار شود.

دهها هزار نيروي ارتش در پايان يك سال پر از خشونت‌هاي سياسي به تمامي نقاط اين كشور اعزام شده‌اند، انتظار مي‌رود اين استقرار نظامي خشم بيشتر حزب ملي‌گراي بنگلادش، اپوزيسيون اصلي اين كشور را كه خواهان برگزاري تظاهرات سراسري در داكا، پايتخت، در 29 دسامبر ( 8 دي) شده‌، به دنبال داشته باشد.

اس.ام. اسدالزمان، سخنگوي كميسيون انتخاباتي گفته است كه نيروهاي نظامي در حداقل 59 شهر از 64 شهر كشور مستقر مي‌شوند.

وي به خبرگزاري فرانسه گفت: اگر خشونتي رخ دهد آنها به عنوان نيروي ضربت عمل مي‌كنند و در مناطق مهم، خيابان‌ها و بزرگ‌راهها به گشت زني مي‌پردازند.

اين تصميم پس از آن گرفته شد كه رهبر مخالفان، خالده ضيا، از هوادارانش خواست تا در تمام كشور تظاهرات كنند. ضيا گفته در صورتي كه نخست وزير كنوني بنگلادش از سمت خود كناره‌گيري نكند و دولت موقت بي‌طرفي سر كار نيايد، وي انتخابات پنجم ژانويه را تحريم مي‌كند.

دولت شيخ حسينه، نخست وزير بنگلادش از حزب عوامي ليگ، اين خواسته مخالفان را رد كرده است.

پيش از اين هم دولت‌هاي موقت بر انتخابات بنگلادش نظارت كرده بودند اما حسينه اين رسم را در سال ۲۰۱۱ لغو كرد.

ماه گذشته، حسينه يك دولت ائتلافي تشكيل داد و به ضيا هم پيشنهاد داد تا هر پستي را كه مي‌خواهد در دولت به دست بگيرد. اما او نپذيرفت.

حزب ضيا از اين بيم دارد كه حزب حاكم در انتخابات دست ببرد. هر دوي اين خانم ها از سالها پيش با هم رقابت مي كردند و به نوبت سمت نخست وزيري بنگلادش را در دست داشته‌اند.

انتهاي پيام

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن