تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الميادين: عراق و اردن در صدد گسترش همكاري اقتصادي و امنيتي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: الميادين: عراق و اردن در صدد گسترش همكاري اقتصادي و امنيتي هستند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/05
00:49:54.21
مسائل اقتصادي و همكاري امنيتي و بحران سوريه مهمترين محورهاي سفر نخست وزير اردن را به عراق تشكيل مي دهد.
عبدالله بدران گزارشگر شبكه تلويزيوني الميادين درباره سفر نخست وزير اردن به عراق گزارش داد: امنيت مشترك و تامين امنيت جاده ها و مرزهاي بياباني و احدث خط لوله از شهر بصره عراق به بندر عقبه اردن، مهمترين اولويت ها در برنامه سفر عبدالله النسور نخست وزير اردن به بغداد است. النسور كه در سفر به عراق رياست هيئتي متشكل از وزيران امور خارجه و كشور و صنايع را بر عهده دارد با نوري المالكي نخست وزير عراق درباره مسائل امنيتي و بازرگاني بين دوكشور گفتگو كرد.
نسور در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با مالكي گفت: «عراق مصمم است طرح احداث خط لوله انتقال نفت به اردن را اجرا كند و ما هم در اين زمينه تصميم جدي داريم. هيئت هاي دوكشور ديدگاه هاي خود را درباره مراحل بعدي بيان كردند».
بحران سوريه نيز بخشي از دستور كار سفر نخست وزير اردن را به عراق تشكيل مي داد. آوارگان سوري و كمك به آنها، شركت در كنفرانس ژنو-2 ، فعاليت هاي داعش و القاعده و عبور افراد مسلح و انتقال سلاح از مرزها، وضع مرزهاي مشترك بين اردن و عراق و سوريه و تامين امنيت مناطق مرزي كه ارتش عراق عمليات پاكسازي آنها را آغاز كرده است از ديگر مسائلي به شمار مي رود كه مقامات عراق و اردن درباره آنها گفتگو مي كنند.
به گفته ناظران، نشانه هاي افزايش نقش آفريني عراق در منطقه در حال آشكار شدن است. اكنون درستي ديدگاه هاي عراق درباره بحران سوريه اثبات شده است كه عامل اصلي گسترش اين بحران را سرازير شدن سلاح و جنگجويان به اين كشور مي داند.
ناظران مي گويند اردن با فرستادن نخست وزير خود به عراق اميدوار است بتواند از فرصت هاي سرمايه گذاري در عراق با توجه به افزايش چشمگير توليد نفت اين كشور استفاده كند. عراق نيز منتظر نقش آفريني بيشتر اردن در همكاري هاي امنيتي و سياسي است.
براي احداث خط لوله انتقال نفت از عراق به بندر عقبه اردن، همكاري اردن ضروري است زيرا اين خط لوله بايد از مناطق بياباني بگذرد كه عشاير عراقي كه روابطي نزديك با اردن دارند در آنجا زندگي مي كنند.
00:52:29.04

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن