تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819111965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدارپكن به بازديد وزيرژاپني ازمعبد/عكس


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: هشدارپكن به بازديد وزيرژاپني ازمعبد/عكس
نخست‌وزير ژاپن امروز (پنجشنبه) با حضور در معبد ياسوكوني به كشته شدگان جنگ ژاپن اداي احترام كرد؛ اقدامي كه بلافاصله خشم چين و هشدار پكن را به دنبال داشت.
ايسنا: نخست‌وزير ژاپن امروز (پنجشنبه) با حضور در معبد ياسوكوني به كشته شدگان جنگ ژاپن اداي احترام كرد؛ اقدامي كه بلافاصله خشم چين و هشدار پكن را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ديدار شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن از معبد ياسوكوني و اداي احترام وي به دو نيم ميليون كشته شده جنگ از جمله تعدادي از كساني كه به جنايت جنگي متهم شده بودند، حاكي از تغيير جدي سياست خارجي شينزو آبه دارد.

ديدارهاي مقام‌هاي ژاپني از ياسوكوني يكي از نقاط تنش اين كشور با چين و كره جنوبي است، چرا كه اين دو كشور معتقدند توكيو همچنان به دوران نظامي‌گري و سلطه طلبي‌هاي خود در جنگ جهاني دوم افتخار مي‌كند.

آبه كه يك لباس رسمي مشكي پوشيده بود 15 دقيقه در اين معبد كه در مركز توكيو واقع شده، ماند.

نخست‌وزير ژاپن پس از خروج از اين معبد به خبرنگاران گفت: من مي‌خواستم به كشته‌شدگان جنگ كه جان باارزش خود را فدا كردند اداي احترام كرده و براي آنها آرامش طلب كنم.

وي گفت كه انتقادات از ديدارها از ياسوكوني اداي احترام به جنايتكاران جنگي بر اساس يك سوءتفاهم و درك نادرست است.

آبه گفت: متاسفانه ديدارها از ياسوكوني تبديل به يك مساله سياسي و ديپلماتيك شده است. من واقعا قصد ندارم كه احساسات مردم چين و كره جنوبي را ناديده گرفته و آنها را جريحه‌دار كنم.

كوين گانگ، سخنگوي وزارت خارجه چين بلافاصله پس از اين ديدار با انتشار بيانيه‌اي كه بر روي وب‌سايت اين وزارتخانه قرار گرفت از اقدام آبه به شدت انتقاد كرد و اعلام داشت، ما اعتراض شديد و محكوميت جدي خود را از اقدامات رهبر ژاپن اعلام مي‌كنيم.

وي ديدار از ياسوكوني را تلاش براي برجسته‌سازي تاريخ نظامي‌گري و سلطه‌طلبي و حكومت استعماري ژاپن و به چالش طلبيدن پيام‌هاي جنگ جهاني دوم دانست و گفت: رهبران ژاپن نه تنها هيچگونه انعطافي نشان نداده‌اند بلكه تلاش‌هاي خود را دو برابر كرده‌اند و يك مساله تاريخي و جدي را به شدت برجسته كرده‌اند. اين اقدام يك مانع سياسي جدي در بهبود روابط دو طرف مي‌باشد. ژاپن بايد مسئوليت پيامدهاي آنچه را كه ايجاد مي‌كند، بپذيرد.

اين بيانيه به از اعلام رسمي محكوميت اين ديدار از سوي وزارت خارجه چين صورت گرفت كه اين ديدار را اقدامي كاملا غيرقابل قبول براي مردم چين دانست.

ديدار آبه از اين معبد در اولين سالگرد به قدرت رسيدن وي به عنوان نخست‌وزير ژاپن صورت گرفته است.

وي قبلا نيز از اين معبد بازديد كرده و تاسف عميق خود را نسبت به ممنوعيت ديدارها از اين معبد اعلام داشته است.

نخست‌وزير ژاپن گفت: يك سال از به قدرت رسيدن من گذشت و من اين روز را براي آمدن به اين معبد انتخاب كردم و تعهد خودم را به صلح اعلام مي‌دارم تا هيچ‌كس ديگر از جنگ آسيبي نبيند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن