تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803255823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكيد رئيس جمهور بر تامين رضايت مردم در حوزه سلامت/ وضعيت سرطان سينه در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تاكيد رئيس جمهور بر تامين رضايت مردم در حوزه سلامت/ وضعيت سرطان سينه در ايران
اظهارات رئيس جمهور در جمع وزير و معاونين وزارت بهداشت، وضعيت سرطان سينه در ايران، ساخت نخستين بيمارستان هسته اي كشور در تهران، واكنش پرستاران به راه اندازي مدارس پرستاري، علت ترس مردم از بيهوشي در اتاق عمل و...، از جمله اخبار و رويدادهاي حوزه سلامت در اين هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه سلامت كشور در اين هفته نيز شاهد اخبار و رويدادهاي گوناگوني بود كه گزيده اي از مهمترين آنها را در گزارش پايان هفته مرور مي كنيم.

نارضايتي رئيس جمهور از وضعيت درمان

دكتر حسن روحاني رئيس جمهور در ديدار وزير و معاونين وزارت بهداشت، نسبت به بالا بودن سهم مردم از پرداخت هزينه هاي درمان انتقاد كرده و خواستار اقدام جدي در اين زمينه شده است.

وي بر عزم دولت تدبير و اميد براي رفع مشكلات و تنگناهاي وزارت بهداشت و درمان تاكيد كرد و با بيان اينكه سلامت در كنار امنيت و غذا جزو نيازهاي اساسي جامعه است، اظهار داشت: در اين حوزه رضايت مردم از خدماتي كه دريافت مي‌كنند چه از نظر كيفيت و رفتاري كه با آنان مي‌شود و چه هزينه‌اي كه پرداخت مي‌كنند، براي دولت مهم است.

رئيس جمهور همچنين از جامعه پزشكي كشور خواست با روش جهادي در هر استان در يك بيمارستان داوطلبانه به خدمت به بيماران و نيازمندان بپردازند، سپس در همين زمينه افزود: همه بشريت و به ويژه متخصصين پزشكي كشورمان به اين لذت معنوي نيازمند هستند و اقداماتي از اين قبيل ضمن اينكه از جنبه حرفه اي بسيار مفيد است، تعالي اخلاق در جامعه پزشكي و اجر معنوي را نيز براي دست اندركاران اين عرصه به دنبال خواهد داشت.

علت ترس مردم از بيهوشي در اتاق عمل

دكتر محمدمهدي قيامت رئيس انجمن بيهوشي و مراقبتهاي ويژه ايران، در خصوص علت ترس مردم از بيهوشي در اتاق عمل گفت: متاسفانه طي چند سال اخير و به دلايلي از جمله تشكيك در كيفيت - تركيب و نوع داروهاي بيهوشي دچار ترس شده اند كه اين ترس گاهي اوقات به جاست اما اكثر اوقات بي مورد است.

وي افزود: طي تحقيقات دانشگاهي كه طي 5 سال اخير انجام داديم مشخص شد علت عمده اين ترس حاكي از پخش گزارشها و اخبار برخي رسانه ها و بيمارستانها مبني بر اعلام مرگ برخي افراد بر اثر مواد بيهوشي در اتاق عمل بوده است. كه به طور قطع براي از بين بردن اين ترس عمومي به ايجاد اعتمادسازي ميان افراد جامعه نياز مبرم داريم.

معاون آموزشي و پژوهشي نظام پزشكي تهران با بيان اينكه اين اعتمادسازي بايد از طريق انجمن بيهوشي كه مسئول اين كار است با همكاري متخصصين بيهوشي انجام شود توصيه كرد: بيماران قبل از عمل بهتر است از طريق پزشك متخصص با انجام ويزيت و مشاوره احساس امنيت كنند و با خيالي آسوده و اعتمادي كامل به اتاق عمل بروند.

راه اندازي سايت ثبت داروي ايراني ام اس در اروپا

دكتر هاله حامدي فر مديرعامل شركت دارويي سيناژن از راه اندازي سايت ثبت توليد داروي ايراني ام اس در اروپا خبر داده و گفته است كه داروي ايراني "سينووكس"، توانسته در سالهاي اخير رقيب جدي داروي مشابه خارجي "آوانكس" در كشور باشد. به طوريكه بالاي 90 درصد از بازار مصرفي داروهاي كم تزريق در اختيار سينووكس است.

وي با اشاره به صادرات 20 ميليون دلاري اين دارو به كشورهاي سوريه، ارمنستان، روسيه، آذربايجان و پاكستان، عنوان داشته كه براي صادرات داروي سينووكس به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، سايت توليد دارو را راه اندازي كرده ايم.

حامدي فر گفته است براي اينكه بتوانيم داروي ام اس را در اروپا ثبت و صادر كنيم، نياز به راه اندازي يك كارخانه جديد داشتيم كه آن را احداث و راه اندازي كرديم.

وضعيت سرطان سينه در ايران

دكتر رشيد رمضاني رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت از اجراي طرح پيشگيري و تشخيص سرطان سينه به صورت آزمايشي در 4 استان يزد، كرمانشاه، مازندران و اصفهان خبر داده و گفته است كه فاز اول اين طرح شامل زنان مبتلا به سرطان در خانواده هاست و فاز دوم شامل زنان بالاي 40 سال است كه بر اساس آن همه خانمهاي بالاي 40 سال مورد معاينه قرار مي گيرند و براساس يافته هاي فيزيكي براي انجام ماموگرافي و ساير اقدامات بعدي معرفي مي شوند.

وي با بيان اينكه سرطان سينه شايعترين سرطان زنان است، افزود: در كشور ما به دليل ساختار جمعيتي، سن ابتلا به سرطانها حتي سرطان سينه يك دهه كمتر از ساير كشورهاي جهان است. بدين معني كه ابتلا به سرطان سينه در بين زنان ايراني بين سن 40 تا 50 سالگي است در حاليكه در ساير كشورهاي دنيا بعد از حدود 55 سالگي آغاز مي شود.

رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: هرچه سن بلوغ ديرتر و يائسگي به موقع اتفاق بيفتد، خطر ابتلا به سرطان سينه در خانمها كاهش يافته و يا به عبارت ديگر، هرچه دوره پريودي طولاني تر باشد، خطر ابتلا به سرطان بيشتر است. هرچه تعداد زايمان، بيشتر و دوره شيردهي طولاني تر باشد، ابتلا به سرطان سينه كاهش مي يابد. زايمان پس از سن 35 سالگي، پريود زودرس، يائسگي ديرهنگام، چاقي، مواد دخاني (سيگار و قليان)، عوامل ژنتيكي و همينطور عوامل تغذيه اي در بروز سرطان سينه موثرند.

واكنش به راه اندازي مدارس پرستاري در بيمارستانها

محمد شريفي مقدم عضو شوراي عالي نظام پرستاري، ايجاد مدارس پرستاري در بيمارستانها را يك بحث انحرافي از سوي وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: جامعه پرستاري هرگز اجازه نخواهد داد اين اتفاق بيافتد.

اخيرا معاون آموزشي وزارت بهداشت از ايجاد مدارس پرستاري در بيمارستانهايي كه امكانات دارند، خبر داده است.

شريفي مقدم، طرح چنين موضوعي را يك عقبگرد 30 ساله در نظام سلامت كشور دانست و با بيان اين مطلب كه از اوائل دهه 60 ايجاد مدارس پرستاري در كشور كليد خورد، افزود: بعد از سالهاي 63 و 64 كه دانشكده هاي پرستاري ايجاد شدند، اين مدارس نيز جمع شدند.

وي گفته است كه جامعه پرستاري به مسئولان وزارت بهداشت هشدار مي دهد كه هرگز اجازه نخواهد داد چنين مدارسي شكل بگيرد.

ساخت نخستين بيمارستان هسته اي در كشور

علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، از ساخت نخستين بيمارستان تخصصي هسته اي كشور در تهران خبر داده و گفته است كه اين بيمارستان با مشاركت بخش خصوصي و حدود هزار ميليارد تومان اعتبار ساخته خواهد شد.

وي گفت: با ساخت اين بيمارستان مجموعه دستگاهها و تجهيزاتي كه به نحوي با پرتو سر و كار دارد، با بهترين استانداردها تهيه مي شود و اين بيمارستان، مرجع پزشكي هسته اي خواهد شد.

صالحي افزود: هدف از ساخت بيمارستان اين است كه به ديگر بيمارستانها خدمات استاندارد سازي و ارتقاي دانش هسته اي براي بكارگيري راديو داروها و ارتقاي استاندارد تجهيزات پرتودهي ارائه كند.

رئيس سازمان انرژي اتمي پيش بيني كرد نخستين بيمارستان تخصصي هسته اي در غرب آسيا بي نظير باشد.

كد خبر: 2202126

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۵ - ۰۷:۱۵

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن