تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805161596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌هايي از ديدار هيئت ۶نفره با كانديداهاي سال ۸۸ و هاشمي


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: ناگفته‌هايي از ديدار هيئت ۶نفره با كانديداهاي سال ۸۸ و هاشمي
پس از اعتراض برخي از كانديداي انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي گروه ۶نفره‌اي را براي رسيدگي به اعتراض كانديداي معترض انتخابات رياست جمهوري را در نظر گرفت تا اين گروه براي رسيدگي به شكايات بتوانند مستنداتي را تهيه كنند. اين گروه ۶نفره را كاظم جلالي، الياس نادران، عليرضا زاكاني، حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، حميدرضا كاتوزيان و علي عباسپور تهراني تشكيل مي‌دادند. اين گروه فعاليت خود را دقيقاً با شروع ناآرامي‌ها در كشور آغاز كرد و با كانديداي معترض انتخابات و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني جلساتي را تشكيل دادند.
بر اين اساس سراغ عليرضا زاكاني يكي از اعضاي كميته ۶نفره مجلس شوراي اسلامي براي رسيدگي به اعتراض كانديداي معترض بعد از انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ رفتيم. در مورد ديدارهاي اين كميته با ميرحسين موسوي، مهدي كروبي، محسن رضايي و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرسيديم كه وي نيز اطلاعات مهمي از جلسات‌شان گفت.
خلاصه‌اي از گفت‌وگوي خبرگزاري تسنيم با عليرضا زاكاني به‌شرح زير است:
همان روزي كه راهپيمايي بود (راهپيمايي ۲۵ خرداد) يعني از بين راهپيمايي به جلسه معاونين رفتيم و فرداي روز راهپيمايي يعني ۲۶ خرداد قرار شد به ديدار آقاي موسوي برويم. ما نمي‌دانستيم راهپيمايي هست، بنابراين وقت گذاشتيم كه بعدازظهر روز ۲۶ خرداد با آقاي موسوي ديدار كرديم و روز ۲۷ خرداد هم با آقاي هاشمي و بعد از آنجا رفتيم با آقاي محسن رضايي و تا آخر شب هم با آقاي كروبي ديدار كرديم كه ديدار با آقاي كروبي هم دو ساعت به طول انجاميد. روز سه شنبه ما يك ديدار داشتيم و روز چهارشنبه هم سه ديدار داشتيم و در هفته بعد مجددا در روز يكشنبه با آقاي هاشمي ديدار كرديم.
جمع‌بندي ما براي صحبت با آقاي هاشمي اين بود كه اگر ايشان اطلاعاتي راجع به اعتراض نامزدها داشتند به ما اين اطلاعات را بدهند و اگر هم در واقع آقاي هاشمي مي‌توانستند فضاي التهاب‌آلود را ما به سمت فضاي عقلاني سوق بدهند به ماكمك كنند. بعد از جلسات كه داشتيم و در جمع‌بندي من مجدداً از دوستان جدا شده و به سمت بازداشتگاه رفتم كه دانشجويان در آن جمع بودند، تقريبا تا آخر شب نزديك به ۱۲:۳۰ الي ۱ شب در بازداشتگاه با دانشجوها بوديم كه اواخر شب هم آقاي رهبر رئيس محترم دانشگاه تهران آمدند و معاون اطلاعات ناجا سردار لشگري هم آمدند و عملاً با چهار تا اتوبوس دانشجوها را شبانه آزاد كردند و با آنها آمديم تا داخل كوي رفتند و داخل ساختمان‌ها مستقر شدند و ما برگشتيم.

به موسوي گفتيم جمع حاضر از يك جناح و سليقه نيست
روز سه شنبه ۲۶ خرداد با آقاي موسوي در دفتر كارشان در خيابان پاستور ديدار داشتيم و اين ديدار در حدود يك ساعت و نيم طول كشيد و آقاي موسوي تنها بود و ما ۶ نفر با وي صحبت مي‌كرديم. يكي از دوستان به آقاي موسوي گفت ۲ نفر از دوستان كه اينجا هستند به شما رأي ندادند، اسم من و آقاي نادران را گفت و دو نفر از نمايندگاني هم كه هستند براي شما ستاد برگزار كردند و قطعاً به شما رأي دادند كه اسم آقاي عباسپور و آقاي كاتوزيان را آورد، به خاطر اينكه آقاي كاتوزيان ستاد اصولگرايان حامي آقاي موسوي را برگزار كرد و بعد هم گفت كه دو نفر هستند كه اشاره به خودشان كرد و گفت معلوم نيست چه رأيي دارند. در حقيقت اين را بيان كرد كه جمع ما جمع يك‌پارچه‌اي نيست كه مثلاً شما فكر كنيد براي يك جناح يا يك سليقه و يك نامزد باشند.
همه بحث با آقاي موسوي اين بود كه ما اينجا آمديم تا مطالب شما را بشنويم و اگر موضوعي هست كه محل شك هست ما موضوع را پيگيري كنيم و حقيقت را معلوم كنيم، لذا حضور در اينجا حضور در جهت فهم اشكالي است كه شما با انتخابات مي‌بينيد و حتماً گفتيم كه اگر اشكالي هست شما بگوئيد و ما پيگيري كنيم.
در ادامه كار بنده به آقاي موسوي گفتم كه ما از شما خاطره‌خوشي از دوره نخست وزيري در ذهن داريم و به عنوان يك رزمنده شما نخست‌وزير دوران جنگ بوديد، حال اگر حرف و حديثي هم هست هنوز اين خاطره خوش شما در ذهن ما هست و اينجا هم كه آمديم ما به شما رأي نداديم ولي علاقه‌منديم كه شما در راستاي توانمندي‌هايتان براي انقلاب در صحنه باشيد اما به هر حال يك نفر از صندوق رأي بيرون مي‌آيد و يك نفر رئيس جمهور مي‌شود و اگر شما رئيس جمهور نشديد، دليل بر اين نيست كه ما شما را نفي كنيم و آرزومنديم كه شما در صحنه باشيد و بتوانيد كار كنيد ولي دليل اينكه شما اين كار را انجام مي‌دهيد چيست و اين اعتراضات چيست؟

تنها دليل موسوي براي اعتراضات: اگر اعتراض نكنم ۱۳ ميليون از من عبور مي‌كند
آقاي موسوي اولاً اظهار ناراحتي كردند و گفتند كه چرا بخشي از اين سايت‌هايي كه به من مربوط هست را بسته‌اند و يا محدود كردند و نكته دومي هم كه گفتند اين بود كه هيچ دليلي براي اعتراضات ذكر نمي‌كرد و تنها دليلي كه شنيديم اين بود كه اگر من اعتراض نكنم اين ۱۳ ميليون رأي از من عبور مي‌كند. اعتراض من به خاطر اين است كه يه پيشتازي نسبت به اين ۱۳ ميليون داشته باشم و بتوانم آنها را در پشت سر خودم نگه‌‌ دارم، حال اينكه اين‌ها به چه دليل و چه نيتي است را به ما نگفتند. حتي موقعي كه جلسه تمام شد، همان‌جا با خداحافظي مناسبي جدا شديم كه دوستانه و خيلي صميمي بود و اظهار آرزو كرديم كه در فرصتي ديگر مجدد بتوانيم اين جلسات را ادامه بدهيم.
وقتي روز چهارشنبه كه هر ۶ نفر از آقاي موسوي دليلي از نشنيديم، تلقي كرديم كه شايد در جلسات بعد بتوانيم دليلي از آقاي موسوي بشنويم. فرداي آن روز كه روز ۲۷ خرداد بود با آقاي هاشمي ديدار داشتيم و آقاي هاشمي هم تنها بودند. اولين نفري كه صحبت كرد آقاي ابوترابي‌فرد بود كه ايشان گزارش مثبتي از جلسه ما ۶ نفر با آقاي موسوي ارائه كرد و فضاي مثبتي را منتقل مي‌كرد.

هاشمي گفت آقاي موسوي خواهان ابطال انتخابات است و راه‌هاي قانوني را هم قبول ندارد
آقاي هاشمي وقتي گزارش آقاي ابوترابي را شنيد نكته‌اي را گفتند كه آقاي موسوي همه حرف‌هايي را كه هست به شما نگفته‌اند و بحث اين است كه آقاي موسوي خواهان ابطال انتخابات است و اصرار بر تقلب دارند و براي رسيدگي به اعتراضاتشان راه‌هايي كه در چار چوب قانون هست را قبول ندارند. آقاي هاشمي گفت صبح روز شنبه ۲۳ خرداد آقاي خاتمي با من تماس گرفتند و اعلام كرد كه ما مي‌خواهيم با آقاي سيدحسن خميني و آقاي موسوي پيش شما بياييم و من هم گفتم جلسه مجمع تشخيص مصلحت را بايد بروم و شما بعدازظهر بياييد و آقاي هاشمي گفت كه اين ۳ نفر ظهر آمدند. آقاي هاشمي گفت، موسوي مي‌گويد تقلب شده و نتايج انتخابات را قبول ندارم و اينكه در حقيقت راه‌هاي قانوني را هم قبول ندارم. اين سه نفر آمده بودند اعتراض كنند و البته گفتند ميزان اعتراض آقاي موسوي نسبت به بقيه بيشتر بود.
وقتي از آقاي هاشمي خواهش شد كه شما هم اظهار نظر كنيد تا فضاي التهاب آرام شود، آقاي هاشمي گفت ما ديگر مرجعيت سابق را نداريم. حال اين جوانان و اين دانشگاهيان هستند كه مرجعيت را دارند و اين‌ها كه به خيابان آمدند بازنمي‌گردند مگر اينكه چيزي را بگيرند، چه بهتر كه خودمان پيش قدم شويم و چيزي را به معترضين بدهيم كه برگردند.

دليل هاشمي براي تقلب در انتخابات
نكته‌اي را كه آقاي هاشمي گفت اين بود كه در انتخابات تقلب شده و خود آقاي هاشمي هم قائل به تقلب بود و در مورد ۲ تا از دلايلش براي تقلب گفت: اولاً آقاي ري‌شهري پيش من(هاشمي) آمدند و گفتند كه هفته قبل از انتخابات روز ۱۵ خرداد، يكي از كارمندان آستانه مقدس حضرت عبدالعظيم حسني (ع) به كرج پيش پدر و مادرشان رفتند و مشاهده كردند پدرشان نيست و بعد از مدتي كه پدرشان برگشت ديدند كه انگشتان پدر جوهري است و جوهر استامپ بوده و بعد هم شناسنامه در دست داشته كه پرسيدم پدر جان كجا بودي؟ پدر گفت من ۵۰ هزار تومان پول گرفتم و به احمدي‌نژاد رأي دادم. بعد آقاي هاشمي گفت ناقل اين صحبت خود آقاي ري‌شهري است، لذا معلوم بوده كه اين‌ها از قبل تقلب در انتخابات را شروع كردند.
علت دومشان هم كه بنده همين جا مي‌گويم كه بعداً وزارت اطلاعات بررسي كرد و نتايج را آقاي اژه‌اي وزير اطلاعات وقت در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام به آقاي هاشمي گفت كه اين حرف، حرف دروغي است و به هيچ وجه صحت ندارد و همانجا چون نقل از آقاي ري شهري بود، آقاي ري‌شهري هم سوال كردند كه صورت موضوع چيست و موضوع را كه گفتند آقاي ري‌شهري به آقاي هاشمي اعتراض كردند كه بنده اين حرف را به شما نگفتم.
نكته دوم؛ آقاي هاشمي بيانش اين بود كه آقاي محسن رضايي گفت از۴۰ ميليون رأي، ۸ ميليون رأي "آب" است كه من سوال كردم آقا محسن اين را گفتند و آقاي هاشمي گفت بله خود آقاي رضايي به من گفتند.
نكته آخر؛ آقاي هاشمي از مناظره‌اي كه آقاي احمدي‌نژاد داشتند و صحبت‌هايي كه ايشان داشتند اظهار ناراحتي كرد. همچنين از دستگيري خانم فائزه هاشمي هم اظهار ناراحتي كرد ولي همان‌جا گفت افرادي كه خانم فائزه هاشمي را دستگير كردند با وي خيلي خوش برخوردي كردند، از اين رو اظهار رضايت‌مندي كرد.

هاشمي گفت:« با شناختي كه از رهبري دارم انقلاب را سالم بيرون مي‌برد»
روز بيست و هفتم و موقعي كه خواستيم برگرديم، آقاي هاشمي يك نكته‌اي را گفت. آقاي هاشمي گفت: در مدتي كه از انقلاب مي‌گذرد از ۵۷ تا امروز در اين ۳۲ سال هيچ حادثه‌اي به اندازه پيچيدگي اين حادثه‌اي كه اتفاق افتاد نيست. آقاي هاشمي در همان هفته اول گفت اين حادثه بسيار سختي است و بعد يك نكته‌اي را گفت كه براي من خيلي جالب بود و اين بود كه من با شناختي كه از مقام معظم رهبري دارم يقين دارم كه ايشان از اين حادثه، انقلاب را سالم به بيرون مي‌برند و با تدبيرشان نمي‌گذارند حادثه‌اي به انقلاب برخورد كند.
ما به منزل آقاي رضايي در شهرك شهيد دقايقي رفتيم كه آقاي نادران، آقاي جلالي، آقاي ابوترابي و بنده و آقاي دانش جعفري هم بودند (آقاي دانش جعفري مسئول ستاد آقاي محسن رضايي بودند) طبق معمول نشستيم و بنده راجع به همان سؤال محل اشكالي كه آقاي هاشمي راجع به ۳۲ ميليون رأي و هشت ميليون رأي اضافي سوال كردم كه شما اين را گفتيد؟ آقاي رضايي تاييد كرد و گفتم چه دليل يا سندي داريد كه ۸ ميليون از رأي خودساخته است؟ آقاي رضايي گفت به اين خاطر كه تا ساعت ۵ بعدازظهر به ستاد مركزي وزارت كشور مصرف تعرفه ۱۷ ميليون تعرفه اعلام شده و ساعت ۵ بعداز ظهر تا ساعت ۱۰ شب، ۵ ساعت را ضرب در ۶۰ دقيقه ضرب در ۶۰ ثانيه و ضرب در ۴۵ هزارصندوق رأي ۲۱ ميليون نفر مي‌شود كه به اضافه اين ۱۷ ميليون ۳۲ ميليون نفر است و اين ميانگيني بود كه آقا محسن حساب كرده بود را ضرب در اين عدد مي‌كرد و مي‌گفت كه امكان ندارد ۲۱-۲۲ ميليون پاي صندوق رفته باشند.
همان جا استدلال براي آقاي رضايي استدلال كرديم و گفتيم اشكال ما اين است كه به صورت پيوسته مصرف تعرفه اعلام نمي‌شود و ممكن است در يك صندوق ۵ بسته مصرف شود و به دليل ازدحام با مركز تماس گرفته نشود و تعرفه مصرفي اعلام نشود. من به آقاي رضايي گفتم اگر اين استدلال شماست، اين استدلال از پايه سست است، به دليل اينكه الكترونيكي نيست كه در لحظه اعلام شود و آقاي رضايي هم پاسخي نداشت و معلوم بود استدلال غلطي را هدف‌گذاري كردند.
بعد از منزل آقاي رضايي به سمت منزل آقاي كروبي رفتيم ولي آقاي كروبي منزل نبودند. به دليل اينكه ما با آقاي كروبي در منزل قرار داشتيم گفتند كه به خيابان گياهي برويم زيرا محل كار آقاي كروبي آنجاست. به محل كار آقاي كروبي رفتيم. در بدو ورود موضوعي براي من خيلي جالب بود، به دليل اينكه فكر مي‌كردم آقاي كروبي از آقاي كرباسچي ناراحتي داشته باشد، چون آقاي كرباسچي به عنوان مسئول ستاد آقاي كروبي فعال شد ولي شايه شده بود كه كرباسچي در دانشگاه اميركبير به آقاي موسوي رأي داد و اين مسئله براي كسي كه نامزد انتخابات است، خيلي دردناك و غير قابل قبول است. از درب كه وارد شديم تعدادي از خانم‌ها و آقايان جواني آنجا بودند و وقتي وارد شديم ديدم كه آقاي كرباسچي هم آنجا نشسته كه من خيلي تعجب كردم.

دليل كروبي براي تقلب در انتخابات
اين جلسه نزديك ۲ ساعت طول كشيد و جمله‌اي كه آقاي كروبي دائماً تكرار مي‌كرد اين بود كه من دلم براي "اسلاميت" و "جمهوريت" نظام مي‌سوزد. گفتيم چرا براي اسلاميت و جمهوريت نظام؟ گفت چون تقلب شد. گفتيم دليل تقلب چيست؟ گفت من دفعه قبل ۴ ميليون و نيم رأي آوردم و اين بار ۳۵۰ هزار، پس يقيناً تقلب شده و ما گفتيم مردم رأي ندادن اينكه اسمش تقلب نيست! گفت: نه! تقلب شد. ما اصرار كرديم تا اينكه آقاي گرامي‌مقدم به آماري از برخي صندوق‌هاي بزرگ بجنورد اشاره كرد و ما خواهش كرديم شما بياييد اين ۷۰۰-۶۰۰ صندوقي كه در حوزه‌هاي خراسان شمالي هست را انتخاب كنيد و اصرار از ما بود كه اين كار را انجام بدهيد، آنها ابتدا قبول كردند ولي در آخر قبول نكردند كه صندوق‌هاي رأي را باز كنيم و كمك كنيم و اگر اشكالي هست در هر صندوقي كه خودشان مي‌خواهند؛ اما قبول نكردند.
نكته دوم كه آقاي كروبي مي‌گفت اين بود كه وقتي من در خيابان‌ها راه مي‌روم و در ماشين به سمت خانه مي‌روم به نظام «بد» مي‌گويند كه ما هم گفتيم شما حداقل پايين شهر بياييد مردم «خوب» مي‌گويند. ممكن است برخي مردم بالاي شهر چيز ديگري بگويند و در واقع شما فقط اطراف خودتان را مي‌بينيد. به هر حال در كل آقاي كروبي هيچ استدلالي نداشت و هرچه ما گفتيم بياييد كمك كنيم تا صندوق‌ها را باز كنيم، قبول نكردند و هيچ چيز مستندي وجود نداشت. تقريبا ساعت ۱۲ شب شد كه از دفتر آقاي كروبي بيرون آمديم و در جمع‌بندي داشتيم اين بود كه اين چهار نفر دليلي بر تقلب ارائه نكردند و استدلالي براي حرفهايشان ندارند و فقط كلي گويي مي‌كنند.

هاشمي نامه‌اي نوشت ولي خانواده‌اش مانع انتشار نامه شدند
روز يكشنبه بود كه مجدداً با آقاي هاشمي جلسه گذاشتيم، اين جلسه بعد از خطبه‌هاي نماز جمعه مقام معظم رهبري در ۲۹ خرداد بود و آقاي هاشمي هم خيلي خوشحال بودند و مي‌گفتند مقام معظم رهبري موضع ايشان را مشخص كرده‌اند. ما به آقاي هاشمي گزارش داديم كه صحبتي با دوستان شد و هيچكدام دليلي بر تقلب ارائه نكردند و فقط كلي گويي كردند، لذا ما مطالبه داريم كه شما نامه‌اي يا بيانيه‌اي بدهيد كه محصولش اين باشد كه شرايط به سمت حالت غيرالتهابي مي‌رود و خطاب به مردم باشد. آقاي هاشمي گفت من نامه مي‌دهم البته نامه‌اي كه با سليقه خودم مي‌نويسم. ما گفتيم به هر حال شما موضع خودتان را اعلام كنيد كه بعدها شنيديم نامه را نوشته‌اند اما خانواده مانع انتشار آن شده بودند. اين حاصل ۵ديداري بود كه من خدمت شما گفتم و پس از آن هم در چند كار ما ورود جدي داشتيم.
در آن ايام ادامه ماجراي مربوط به كوي دانشگاه بود و ديگري پيگيري كار كهريزك بود و نكته سوم هم انعكاس اين موارد به جامعه دانشجويي در دانشگاه‌ها و فرستادن يك گزارش به مجلس و روشن كردن ابعاد حوادث و پيوستگي و ارتباط داشتن با دانشجو، لذا مسيري بود كه ما به مسير فتنه آمديم و معتقد بوديم و هستيم. من در روز سه شنبه ۲ تير در مجلس صحبتي كردم مبني بر اينكه اكثريتي هستند و از پيروزي نامزدشان خوشحال هستند و در حدود ۲۳-۲۴ ميليون هم هستند و يك اقليتي هستند كه اين‌ها اقليت بسيار بزرگي هستند.
۱۳ ميليون به ۲ قسمت تقسيم مي‌شوند؛ اولي توده‌هاي مردم هستند كه اكثريت اين ۱۳ ميليون هستند كه راي خود را مطالبه مي‌كنند و آن دسته اقليتي هستند كه فقط به دنبال آشوب هستند. بعدازظهر روز شنبه ۲۳ خرداد از خيابان شهيد مطهري تهران آشوب بود، در حالي كه رأي‌گيري در حال شمارش بود و بحث اين بود كه نظام در خصوص اكثريت معترض پاسخگو است اما در مورد اقليت آشوبگر بايد از امنيت كشور امنيت عموي مردم و سايرين حفاظت كرد و با آنها برخود شود. اين منطقي بود كه دنبال مي‌كرديم و همه تلاش اين بود كه با اين منطق ما ميسر پاينده را طي كنيم.

بزرگترين جرم فتنه‌گران
خب! اينها جرم‌هاي بسيار بزرگ داشتند كه بزرگترين آن عبارت از اين بود كه گفتند ما جلوي دروغگويي رقيب (احمدي‌نژاد) را گرفتيم ولي با كمال تأسف خودشان بزرگترين دروغ كه "تقلب در انتخابات" بود را گفتند. اين اشخاص از تابستان ۸۷ كميته صيانت از آرا را با مسئوليت آقاي محتشمي تشكيل دادند و دنبال مي‌كردند و موضوع معلوم بود كه هدف‌گذاري شده است.
در اين مسير هم "دروغگويي" و هم "قانون‌شكني" آنها جرم بزرگي بود. باز يكي از نكاتي را كه آقاي موسوي در مناظرات روي آن تأكيد داشت، قانون‌مداري بود و نكته‌اي كه
آقاي هاشمي و خودشان در روز ۲۳ خرداد گفتند اين بود كه تقلب شده است و من قانون را قبول ندارم و روش رسيدگي را قبول ندارم. اين اظهارات در حقيقت خلاف شعار قانون‌مداري بود و يك دروغ بزرگ بود كه به مردم گفتند.
نكته سوم؛ تهمت بزرگ تجاوز است كه جنايت بزرگ مرتكب شدند تا چهره انقلاب و نظام اسلامي را در عرصه جهاني مخدوش كنند كه آقاي كروبي چهار نفر را معرفي كردند و گفتند اين چهار نفر مورد تجاوز قرار گرفته‌اند كه هم دو تيم از مجلس و هم تيم ۳ نفره ( آقاي محسني اژه‌اي، حجت‌الاسلام رئيسي، خلفي) تشكيل شده قوه قضائيه بررسي كرد كه هر سه تيم به اين نتيجه رسيدند اين موضوع دروغ محض است و ادعاهايي است كه يكي از والدين رواني گفته بود كه به فرزندشان تعارض شده است. بعد وقتي فرزند را كه آوردند گفت مادرم بيمارستان بستري بود و رواني است و توهم دارد و آبروي ما را هم برده است، ما مي‌گوييم اين نيست و مي‌گويد هست. از همين جنس باز گفتند كه هر ۴ مورد دروغ بود.
كسي حاضر نشد بگويند اين تهمتي كه به جمهوري اسلامي و آبروي نظام اسلامي دروغ بود و نكته بعد از اينكه آنها دروغ تقلب و عدم امانت‌داري به نظام زدند و قانون‌شكني كردند و از طرفي آمدند تهمت تجاوز را زدند. آقاي آخوندي كه الان وزير محترم راه و شهرسازي هستند روز سه‌شنبه
۲۶ خرداد در محضر مقام معظم رهبري صراحتا اعلام كرد كه در انتخابات تقلب صورت نگرفت. همين آقاي آخوندي در تيرماه به آقاي زنگنه نامه فرستاد كه مجددا يك گروه غير از مسير قانوني و مسائل از اين دست را دنبال كردند، لذا مي‌دانستند كه اين دروغ و اين تهمتي بيش نيست اما بر آن تأكيد كردند.
نكته بعدي اينكه با بيان احساسي و كتمان كاري هم تلاش كردند اكثريت معترضين را در خيابان نگه دارند و هر درگيري و هر مشكلي بعد از آن اتفاق افتاد، اين‌ها در آن شريك بودند. يعني آنچه كه خون بر زمين ريخته شد در اين‌ها شريك‌اند. آقاي موسوي بيانيه‌هاي متعددي مي‌دهد و دائماً دعوت به صحنه مي‌كند و در صحنه درگيري ايجاد مي‌شود و باز هم اصرار مي‌كند.
مقام معظم رهبري در ۲۹ خرداد ۸۸ فرمودند كه اردوكشي خياباني نكنيد و هر چه كه اتفاق بيفتد شما در آن مسئوليت داريد، اين عدم مسئوليت‌پذيري و ميدان آوردن به دروغ در صحنه و سوء استفاده از بخشي از جامعه اين جنايت بزرگي است كه اتفاق افتاد و در راستاي خواست دشمن بود. در اين ميان هم تكرار اجزاء فريب به طريقي كه افراد را پنهان كردند و گفتند ربوده شده‌اند و يا كشته سازي‌هاي متعدد داشتند و كارهاي مختلفي كردند و سناريو‌هاي متعددي ساختند و به نظر همه اين‌ها نكاتي است كه حكايت مي‌كند عده‌اي در داخل كشور براي اينكه به قدرت و به آن جاه و مقام نرسيده‌اند حاضر شدند كه همه داشته‌هايشان را به آتش بكشند و همه داشته‌هاي اين ملت و سرمايه‌ها و ميراث بزرگ شهدا و امام را به تاراج بردند.
همه اين‌ها در يك نقابي با عنوان نخست‌وزير عصر امام (ره) و به نام كساني كه اول انقلاب فداكاري كردند، صورت گرفت و خود اين نفاق و دوچهره بودن محل اشكال بزرگ و اساسي است. مسيري كه اين‌ها رفتند مسيري است كه در مقابل اسلام و انقلاب و مردم شريف‌مان است و هم ايستادگي در راستاي خواسته دشمن بود، حالا دانسته و يا ندانسته عمل كردند، لذا جرم، جرمي بزرگي است و آسيب‌هاي زيادي به جامعه وارد شد كه ساليان سال طول مي‌كشد تا التيام پيدا كند.
اصلاً در آن جرم و جنايت‌ها آمدند نسبت به شعارهاي اساسي انقلاب و آرمان‌هاي انقلاب و بحث فلسطين و آمريكاستيزي خيانت كردند. تمثال مبارك حضرت امام (ره) را به آتش كشيدند يا آمدند تعرض به هيئات و دسته‌جات و خانه خدا و مسجد را آتش زدند. اين‌ها مورد نفي عده‌اي كه زمينه اين‌ها را فراهم كردند، نشد تا اينكه مردم به صحنه آمدند و اين ۸ ماه ۸ ماهي بود كه مقام معظم رهبري با روشنگري و با بصيرت افزايي به بطن جامعه و استعداد و فوق‌العادگي مردم عزيز سبب شد كه اين فتنه فروكش كند و آلودگي در ۹ دي شسته شود.

آقاي زاكاني خودتان تقريبا وارد بحث "۹دي" شده‌ايد. برخي معتقدند اتفاقات روز عاشورا و هتك حرمتي كه به مقدسات شد نقش مؤثري در شكل گيري حضور مردم در "۹دي" داشت. برخي از سياسيون نيز مي‌گويند حصر آقايان موسوي و كروبي از همان روز ۹ دي توسط مردم اتفاق افتاد زيرا حضور مردم در واقع دادگاه افكار عمومي سران داخلي فتنه بود. پس از گذشت ۴ سال كه جنايات آنها بيشتر آشكار شد و ديگر بر كسي پوشيده نيست سخنگوي دولت مي‌گويد رفع حصر موسوي و كروبي در دستور كار دولت است ولي نمي‌خواهيم آن را رسانه‌اي كنيم. اين اقداماتي كه صورت مي‌گيرد آيا بار ديگر پشت كردن به رأي و حضور مردم در ۹ دي نيست؟
من خودم معتقدم كه بزرگترين لطف را نظام اسلامي در حق عناصر فتنه كرد و اتفاقاً اگر كسي مدعي آزادي باشد، نيروهاي انقلابي دلسوز هستند كه بايد مدعي باشند بايد محاكمه جدي و علني صورت بگيرد كه معلوم شود اين‌ها چه دروغ بزرگي را به مردم گفتند و يا در چه توهمي به سر برده‌اند و به سر مي‌برند و ما به ازاي اين جرم و جنايتي كه انجام شده برخورد قانوني شود.
من معتقدم اگر اين اتفاق بيفتد يك نقطه عطف و يك درس بزرگي براي كساني است كه در آينده بخواهند همچين جنايتي را مرتكب شوند. حصر اين آقايان به اعتبار نظر شوراي عالي امنيت ملي صورت گرفته و شوراي امنيت به عنوان جايگاه فرابخشي آن مرجعيت لازم را براي صيانت از امنيت و ثبات كشور را دارد و بر همين اساس نيز اينگونه تشخيص دادند. به هر حال اگر كسي بايد مطالبه كند مطالبه كساني است كه در صحنه‌هاي مختلف انقلاب بودند و امروز هم معتقد هستند اين‌ها بايد محاكمه شوند و مجازات شوند و پاسخ جرم و جنايتشان را در همين دنيا ببينند، اگر اين شد ديگر طلبكاري پيدا نمي‌شود.
عده‌اي اظهار دارند كه اگر مشكلي بوده سال‌ها گذشته و ببخشيد! نمي‌دانم اين دوستان مي‌توانند از خون‌هايي كه در آن ايام ريخته شد و افراد و نظام و سرمايه‌اي كه از كشور سوخت، بگذرند؟ مثل كسي كه جرم قتل انجام داده و بگويند مرور زمان شامل حالش مي‌شود. نه! اينگونه نيست، بعضي جرم‌ها مرور زمان شامل حالش نمي‌شود و فرد را به سزاي عملش مي‌رسانيم.

فتنه‌اي كه شد شديدتر از قتل و غيرقابل بخشش است
كاري كه اين آقايان انجام دادند به قول قرآن مافوق قتل است و فتنه‌اي كه كردند شديدتر از قتل است، لذا غير قابل بخشش است و اگر كسي مدعي است به اعتقاد من بايد نيرو‌هاي انقلاب باشند كه خواستار محاكمه سران داخلي فتنه هستند، نه براي اينكه عده‌اي از رأفت اسلامي بخواهند سوءاستفاده كنند و اين جنايت را به دست فراموشي دهند.
آقاي دكتر در روز "۹ دي" و تجمع بزرگي كه اتفاق افتاد، حضور مردم چه پيامي را منتقل مي‌كرد؟
در ۹ دي چند نكته بسيار جالب بود؛ اول اينكه ما با موتور به راهپيمايي آمديم، از بالاي خيابان انقلاب به راهپيمايي پيوستيم. اولين نكته عظمت جمعيت بود كه غير قابل باور بود و دومين نكته حضور همه اقشار و همه سنين بود. من در خيابان سميه پيرمرد و پيرزني را ديدم كه با عصا دست يكديگر را گرفته بودند و مي‌آمدند كه گريه‌ام گرفت و گفتم خدايا اين‌ها ديگر چه تكليفي دارند كه آمده‌اند.
نكته سوم حضور همه سلايق سياسي بود. من يك دختر خانم محجبه چادري را ديدم كه پلاكاردي در دست داشت و روي آن نوشته بود من به موسوي رأي دادم ولي برائت مي‌جويم از كاري كه موسوي انجام داده است و همين طور در خيابان انقلاب داشت مي‌رفت كه به نظرم اين يك حداقلي براي التيام براي خودش مي‌دانست.
نكته چهارم اينكه همه در حال سوز و گداز و يك حركت عاشورايي را نمايش دادند و اين حركت در محور ولايت و حمايت از حسن و اساس نظام اسلامي كه ولايت فقيه است، شكل گرفته بود. خيلي جالب بود كه عكس هيچ كس را جز امام (ره) و مقام معظم رهبري نمي‌ديديم كه اين موضوع خيلي پيام داشت. مردم با چه شوري از كساني كه زمينه فتنه را فراهم كرده بودند، اظهار برائت مي‌كردند و اظهار دوستي و تعلق خودشان را به اسلام و نظام اسلامي و ولايت فقيه بيان مي‌كردند و اين تمام گردوغباري كه در ايام فتنه در در و ديوار پيكره پاك و مطهر جامعه نشسته بود، به واسطه صبر و علم ۸ ماهه نيروهاي مقام معظم رهبري و آن جنايت‌ها و جسارت‌هايي كه عناصر فتنه مي‌كردند، برداشته شد.
نهايتاً به واسطه اهانتي كه در عاشورا انجام دادند كه بي‌سابقه بود به يك باره احيا شده بود و در صحنه مردم حاضر بودند و در زمين و زمان از دل و جان مي‌جوشيدند و حركت مي‌كردند. به نظرم خودجوشي اين راهپيمايي - به دليل اينكه در بعضي شهرها ۸ دي برگزار شد و عمده شهرها ۹ دي- حكايت از اين داشت كه مردم حاضر نيستند كه انقلاب اسلامي و نظام اسلامي و پرچم‌داري حق را در اين برهه از تاريخ رها كنند و تنها بگذارند.
به فرموده امام (ره) در يك برهه‌اي از طرف اسلام ملت ما نمونه و تكرار نشدني است و من معتقد هستم كه به يكباره باطن مردم و باطن نيروهاي معتقد به اسلام از همه طبقات و از همه سلايق سياسي و از همه افرادي كه ظواهر مختلفي داشتند، اما همه اين‌ها در نهم دي عيان شد و يك تطهير و يك پاكي را براي ما به ارمغان آورد. به نظر هم مي‌آيد ۹ دي به عنوان يك يوم الله مورد دقت و تاكيد قرار بگيرد و خود به عنوان يك نقطه عطفي است و يك مشخصاتي دارد كه نبايد به فراموشي سپرده شود.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن