تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804243804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي ادعاي منتقدان انتخابات فدراسيون زورخانه‌اي و پهلواني فرافكنــي و ظلــم به سجـــادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: بررسي ادعاي منتقدان انتخابات فدراسيون زورخانه‌اي و پهلواني فرافكنــي و ظلــم به سجـــادي
ايسنا - نزديك به يك هفته از برگزاري انتخابات فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و پهلواني مي‌گذرد اما هنوز هم عد‌ه‌اي در تلاش هستند كه نسبت به صحت اين انتخابات خدشه وارد كنند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بسياري از مسائل مطرح شده جاي بررسي بيشتري دارد. جمشيد زارع، سرپرست سابق دبيري فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي، نصرا... سجادي را به بي‌اخلاقي متهم كرده ‌است.
به نظر مي‌رسد انتقاد او از سجادي واكنشي به اجازه ندادن به محمدرضا طالقاني، سرپرست سابق اين فدراسيون براي حضور در مجمع انتخاباتي باشد. طالقاني كه براي چند ماهي سرپرستي فدراسيون ورزش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي را به عهده داشت، كانديداي حضور در انتخابات فدراسيون هم بود اما به دليل بازنشسته بودن، قانون اين اجازه را به او نداد. با توجه به اينكه طالقاني عضو مجمع نبود، نمي‌توانست در مجمع هم شركت كند اما او روز انتخابات، به بهانه خداحافظي از روساي هيات‌ها به محل برگزاري مجمع رفت. زماني هم كه مسوولان برگزاري مجمع اجازه ورود ندادند، طالقاني عليه سجادي موضع گرفت. البته او در موضع‌گيري عليه معاون وزارت ورزش تنها نبود. جمشيد زارع كه سرپرست دبيري فدراسيون او را به عهده‌ داشت، با طالقاني همراه شد. طالقاني مدعي شده است سجادي از او دعوت كرده بوده تا در مجمع شركت كند اما روز انتخابات برخورد خوبي با او نداشته و دستور داده به مجمع راهش ندهند.
طالقاني جمعه شب گذشته در يك برنامه تلويزيوني چنين وانمود كرد كه مورد ظلمي بزرگ قرار گرفته اما واقعيت ماجرا از چه قرار بوده است؟ آيا آنگونه كه طالقاني و زارع مي‌گويند وزارت ورزش مرتكب بي اخلاقي شده است؟ سجادي قبل از مجمع در تماس تلفني، به طالقاني مي‌گويد كه چون بازنشسته است، نمي‌تواند در انتخابات شركت كند. حتي تاكيد مي‌كند فقط اعضاي مجمع مي‌توانند در جلسه حاضر شوند و بقيه اجازه شركت در مجمع را ندارند. طالقاني مدعي مي‌شود تنها مي‌خواهد از اعضاي مجمع تشكر كند. در نهايت سجادي مي‌پذيرد كه او دقايقي كوتاه در مجمع حاضر شود. شب قبل از مجمع خبر مي‌رسد در فدراسيون براي حمايت از كانديداي خاصي تلاش‌هايي مي‌شود. مديران وزارت ورزش به اين نتيجه مي‌رسند براي اينكه تنشي ايجاد نشود، از حضور افرادي كه عضو مجمع نيستند در انتخابات جلوگيري كنند. سجادي با طالقاني تماس مي‌گيرد ولي او جواب تلفن همراهش را نمي‌دهد. بعد از آن ناصر طالبي (مشاورز ورزشي و مسوول هماهنگي معاونت ورزش حرفه‌اي و قهرماني) هم با طالقاني تماس مي‌گيرد اما او هم نتيجه‌اي نمي‌گيرد. طالبي همان فردي است كه طالقاني در يكي از برنامه‌هاي ورزش شبكه دوي سيما درباره او صحبت كرده است. طالقاني مدعي شده بود: «شب قبل از مجمع سجادي به من گفته بود كه به مجمع بيا اما روز انتخابات يكي كه فكر كنم طالبي نامي بود، اجازه نداد من وارد سالن شوم.»
اين ادعاي طالقاني با حرف‌هاي طالبي در تضاد است: «من رابطه نزديكي با طالقاني داشتم در حدي كه من را ناصرخان صدا مي‌كرد. به تلفن همراهش زنگ زدم كه به مجمع نيايد اما جواب نداد. صبح روز مجمع هم با محمد خوش‌جان(نايب رييس فدراسيون) تماس گرفتم كه او خبر را به طالقاني بدهد. نيم ساعت بعد زنگ زد و گفت كه پيدايش نكردم اما جالب بود كه پرسيد طالقاني گفته مگر خود سجادي اجازه نداده كه در مجمع شركت كند. ساعت حدود يازده بود كه طالقاني هم رسيد. من پشت در بودم. با هم روبوسي كرديم، حتي من را بغل كرد. گفتم نمي‌تواند در مجمع باشد و او هم قبول كرد و رفت.» تضاد در گفته‌هاي طالقاني به همين يك مورد ختم نمي‌شود. او در برنامه تلويزيوني مدعي شده بود كه بعد از تحويل دادن اتومبيل فدراسيون خودروي ديگري نداشته: «ماشين فدراسيون دستم بود. روز مجمع شستم كه پس بدهم. ماشين ندارم و روز مجمع دو خانم من را سوار كردند و...» اما جالب اينكه در همان برنامه پيمان يوسفي لو داد كه طالقاني با اتومبيل شخصي‌اش به جام جم رفته.
در پايان برنامه، يوسفي كه خبر نداشت طالقاني چنين ادعايي كرده، از او خواست ماشين‌اش را كه جلوي ماشين ميهمان قبلي، دبير پارك شده، جابه‌جا كند.
زارع دبير طالقاني حامي اصلي او بعد از اين اتفاق بوده. زارع كه در پايان مجمع در سخنراني‌اش از سجادي تشكر كرده بود، با صحبت‌هاي جنجالي‌اش سعي داشت افكار عمومي را عليه سجادي كند. اتهاماتي كه زارع به سجادي وارد كرده، چند مورد است. او مدعي است يكي از كانديداهايي كه به نفع كانديداي برنده(فرهاد طلوع‌كيان) انصراف داد، خودش بازنشسته است. منظور زارع از كانديداي بازنشسته مجيد مشايخي است. مشايخي از آزادگان جنگ ايران و عراق است و كارت ايثارگري دارد و قانون منع حضور بازنشسته‌ها در انتخابات شامل حال ايثارگران نمي‌شود. ايراد ديگري كه زارع به مجمع انتخاباتي گرفته، اخراج رييس هيات استان مركزي از مجمع است. زارع گفته: «اخراج رييس هيات استان مركزي برخلاف اساسنامه و به دستور سجادي انجام شد. اين موضوع در اساسنامه و قوانين مجامع جايي ندارد.»
سجادي در همان مجمع دليل اخراج رييس هيات استان مركزي را توضيح داده بود. اينكه به دليل تخلفات در انتخابات هيات، شكايت‌هايي شده و به دليل بررسي اين شكايات، رييس هيات نمي‌تواند در مجمع حاضر باشد. قبل از مجمع و توضيحات سجادي فدراسيون طالقاني از شكايت‌هايي كه از اين رييس هيات شده بود، خبر داشت. احمد گواري، مدير كل دفتر امور مشترك فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها در نامه‌اي محرمانه به تاريخ 26 آذرماه، از طالقاني خواسته بود به دليل شكايت يكي از كانديداهاي حاضر در مجمع انتخاباتي هيات استان مركزي، ابلاغ كانديداي منتخب تا زمان بررسي شكايت داده نشود. البته به نظر مي‌رسد خود فدراسيون هم در تخلفات اين انتخابات نقش داشته. طبق اساسنامه سرپرست فدراسيون‌ها در مجمع انتخابي هيات‌ها حق راي ندارند اما زارع، سرپرست دبيري كه نماينده فدراسيون در اين انتخابات بوده، راي داده است. زارع مدعي شده است وزارت ورزش قبل از تشكيل مجمع انتخاباتي در نامه‌اي به فدراسيون اعلام كرده بود حضور طالقاني و هشت كانديداي ديگر در انتخابات بلامانع است. اين نامه روز 20 آذرماه با امضاي احمد گواري براي زارع ارسال شده است. گواري از زارع خواسته بود به هشت كانديدا(محمد رضا طالقاني، مجيد مشايخي، هادي مهران هاشمي، اميرعرب، فرهاد طلوع‌كيان، محمدرضا توپچي، امين رشيد لمير و آرش مرداني) برگزاري مجمع اطلاع داده شود اما زارع فراموش كرده كه گواري در اين نامه تاكيد كرده اگر در فهرست كانديداها بازنشسته‌اي حضور دارد، بايد از هيات وزيران مجوز لازم را تهيه كند. خود طالقاني هم قبل از تشكيل مجمع انتخاباتي تعهد كرده بود كه اگر قانون منع حضور بازنشسته‌ها شامل حالش شود از ليست نامزدها حذف مي‌شود و اعتراضي هم نخواهد داشت. امضاي طالقاني پاي اين نامه ديده مي‌شود.
بهرام افشارزاده، دبير كميته ملي المپيك در مجمع انتخاباتي فدراسيون ورز‌ش‌هاي پهلواني و زورخانه‌اي غايب بود. زارع مدعي است نبود افشارزاده وجاهت جلسه را زير سوال برده. افشارزاده به دليل حضور در جلسه مربوط به بازي‌هاي غرب آسيا به كيش رفته بود. طبق قانون حضور دوسوم اعضا به مجمع رسميت مي‌دهد. يكي ديگر از ادعاهاي زارع اين است كه سجادي در مجمع علني از يكي از كانديداها حمايت كرده: «سجادي از يكي از كانديداهاي خاص در مجمع حمايت مي‌كرد. همه چيز مشهود بود.»
زارع در حالي اين اتهام را زده كه قبل از آغاز مجمع در حال لابي به نفع يكي از كانديداها ديده شده بود. كانديدايي‌ هم كه او منتسب به سجادي معرفي كرده است در اين انتخابات دو راي بيشتر نداشت. تجربه مجامع سال‌هاي قبل نشان داده اگر كانديدايي مورد حمايت مسوولان وزارت ورزش باشد، پيروز قطعي انتخابات است نه اينكه فقط با دو راي مجمع را ترك كند. زارع در گفت‌و‌گوهايي كه با خبرگزاري‌ها داشته اتهاماتي به سجادي وارد كرده: «سجادي از همان ابتدا كه وارد جلسه شد، دعوا داشت! همه از حالت او مبهوت بودند و....» اين درحالي است كه در پايان جلسه انتخاباتي در سخنراني‌اش از فضاي جلسه تعريف و تمجيد كرده بود: «خيلي خوشحالم از اينكه فضاي جلسه از ابتدا تا انتها حاكي از وفاق و همدلي بود. حق هم همين است، چون مجمع، مجمع انتخابات فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي است و اعضا محترم مجمع در نهايت استقلال، پهلوانانه و مردانه و بر اساس روح حاكم بر جلسه كه فتوت و منش پهلواني بود، راي دادند ... از رييس مجمع كه به شايستگي و با تدبير جلسه را اداره كردند به‌عنوان نوچه زورخانه تشكر مي‌كنم. اميدوارم همه دوستاني كه در اين سه‌ماه و نيم مرا تحمل كردند، حلالم كنند.»
شايد زارع فراموش كرده كه اين حرف‌ها را زده. اگر او صحبت‌هاي ضبط‌ شده‌اش‌ را مرور كند به تضاد گفته‌هايش پي‌ مي‌برد.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن