تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820909709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانيتور فقدان استراتژي در نبرد ميدان استقلال كي‌يف


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: مانيتور فقدان استراتژي در نبرد ميدان استقلال كي‌يف
جيران عزيزي

در حالي كه مسيحيان سراسر جهان در شادي اعياد كريسمس و سال نو به سر مي‌برند، معترضان هوادار جناح غرب در اوكراين همچنان در چادرهايشان در ميدان استقلال شهر كي‌يف به سر مي‌برند. آنها مي‌گويند حتي در تعطيلات هم حاضر نيستيم ميدان را مقابل دولت ترك كنيم پس جشن سال نو را اينجا در چادرهايمان خواهيم گرفت.
رويترز با اشاره به اين كه معترضان اوكرايني حاضر به ترك ميدان نيستند، نوشت: به‌رغم اين اعتراض‌ها، ديروز روسيه 3 ميليارد دلار يعني نخستين بخش از وام 15 ميلياردي را كه هفته پيش قرارداد آن را با ويكتور يانوكوويچ، رئيس جمهوري اوكراين امضا كرده بود، به حساب اين كشور واريز كرد. به اعتقاد معترضاني كه اين هفته وارد دومين ماه اعتراض خود شدند، دريافت اين وام به معناي نزديك شدن كي‌يف به مسكو و كرملين و عضويت آتي آن در اتحاديه گمركي است كه ديروز ولاديمير پوتين وعده داد روند آن تا سال 2015 نهايي مي‌شود.
كريستين ساينس مانيتور نيز در تحليلي درباره واريز اين پول و ادامه تظاهرات مردمي مي‌نويسد: برخلاف آنچه كه معترضان اوكرايني تصور مي‌كنند، به نظر نمي‌رسد معترضان بتوانند در وضعيت سياسي موجود كشورشان تغييري ايجاد كنند. آنها فاقد قدرت لازم براي فشار وارد كردن بر دولت در جهت ايجاد اصلاحات هستند. بنابراين با توجه به اين كه انتخابات بعدي اوكراين تا پيش از اوايل 2015 انجام نخواهد شد، نمي‌توان انتظار داشت اوكراين سمت و سويي جديد در پيش بگيرد. ضمن آن كه يانوكوويچ تا آن زمان اوكراين را در جهتي قرار خواهد داد كه بازگشت از آن كار ساده‌اي براي دولت بعدي نخواهد بود. به باور اين روزنامه، در آن زمان نيز مشخص نيست مردم اوكراين هنوز تمايلات كنوني را داشته باشند يا نه. شايد اگر انتخابات اكنون برگزار مي‌شد، ويتالي كليچكو، مخالف سرشناس دولت رئيس جمهور مي‌شد. اما در سال 2015 ممكن است آراي مردمي تغيير كرده باشد.
روزنامه نيويورك تايمز معتقد است اگر مي‌بينيم معترضان با گذشت يك ماه حضور مداوم در خيابان‌ها هنوز به نتيجه نرسيده‌اند، به اين علت است كه فاقد استراتژي لازم هستند. آنچه از اين تجمع‌ها و حضور رهبران مخالف در آنها برمي‌آيد، نشان مي‌دهد در اين يك ماه برنامه خاصي را دنبال نكرده‌اند و فقط به اين كه مخالفان در خيابان‌ها حضور داشته باشند، اكتفا مي‌كنند؛ شايد تنها چيزي كه آنها در اين مدت دنبال كرده‌اند، ‌اين باشد كه يك جنبش سياسي را از دل جمعيت هزاران نفري ميدان به قول آنان اروپا و به قول دولت استقلال بيرون بكشند اما در حال حاضر هيچ چشم‌انداز خاصي در اين ميدان ديده نمي‌شود هر چند معترضاني كه در آن گرد آمده‌اند، بارها و بارها تأكيد كرده باشند كه اگر آمده‌اند براي دستيابي به آينده‌اي بهتر نه براي خود كه براي كودكان‌شان يا حتي نوه‌هاشان است.

خاورميانه

نخست‌وزير پيشين مصر بازداشت شد
پليس مصر هشام قنديل، نخست‌وزير پيشين اين كشور را در حال فرار از كشور دستگير كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت كشور مصر اعلام كرد، هشام قنديل، نخست‌وزير پيشين اين كشور در دوران رياست‌جمهوري مرسي در بياباني خارج از قاهره هنگامي كه تلاش مي‌كرد همراه با يك قاچاقچي انسان به سودان بگريزد، بازداشت شد.
دادگاهي در مصر هنگامي كه قنديل متصدي نخست‌وزيري بود، وي را به خاطر اجرا نكردن حكم دادگاه براي ملي‌ كردن دوباره يك شركت كه در سال 1996 خصوصي شده بود، به يك سال زندان محكوم كرد. يك دادگاه تجديدنظر در قاهره نيز در ماه سپتامبر اين حكم را تأييد كرد.
قنديل بعد از بركناري مرسي از انظار عمومي دور بود. وي در ماه اوت هنگام بحران بركناري مرسي به نمايندگي از ائتلاف گروه‌هاي طرفدار مرسي با هيأت ميانجي‌گران اروپايي ديدار كرد. نيروهاي امنيتي مصر همچنين ۳۳ عضو جماعت اخوان المسلمين در البحيره از جمله ۶ نفر را در جريان برگزاري تظاهرات در مخالفت با قانون اساسي در شهر وادي نطرون بازداشت كردند.

مرگ 4 فرمانده برجسته «داعش» در سوريه
منابع خبري محلي در سوريه گزارش دادند بر اثر حمله جنگنده‌هاي ارتش سوريه به يك مقر داعش (دولت اسلامي عراق و شام) در شمال سوريه، ۴ نفر از برجسته‌ترين فرماندهان اين گروه تروريستي به هلاكت رسيده‌اند.
به گزارش الشرق‌الاوسط، برخي منابع وابسته به گروه‌هاي تروريستي تأكيد كردند كه جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش سوريه يكي از اصلي‌ترين مقرهاي گروه تروريستي دولت اسلامي عراق و شام (داعش) را بمباران كرده و تعدادي از مهم‌ترين فرماندهان آن را به هلاكت رسانده‌اند.
برخي منابع وابسته به ارتش سوريه نيز با اشاره به اين حمله هوايي اعلام كردند طي اين عمليات، ابوطلحه الكويتي، ابوبكر الجزراوي، سعيد العلي الشمري و ابوبكر النجدي كشته شده و 8 نفر ديگر كه همراه آنان در ساختمان حضور داشته‌اند، زخمي شدند.
همچنين برخي منابع آگاه اعلام كردند اين عمليات به احتمال بسيار زياد با كمك يك عامل نفوذي نيروهاي امنيتي سوريه صورت گرفته است، زيرا اين اشخاص به ندرت گرد هم آمده و جلسات هماهنگي برگزار مي‌كنند.

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن