تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804558880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وبلاگ راهبرد مقاومتسالگردي براي نامه‌هاي سرگشاده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وبلاگ راهبرد مقاومتسالگردي براي نامه‌هاي سرگشاده
19دي در تاريخ انقلاب اسلامي روز مهمي است؛ روزي كه مردم سراسر كشور در اعتراض به مقاله توهين آميز روزنامه اطلاعات نسبت به حضرت امام(ره) به خيابان‌ها ريختند و مقابله رژيم با آنها، سبب آغاز پلكاني مرحله نهايي انقلاب اسلامي شد.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس علي نورايي در وبلاگ راهبرد مقاومت نوشت: «ثم كان عاقبة الذين أساءوا السوأى أَن كذبوا بآيات اللّه وكانوا بها يستهزئون» سوره روم آيه 10؛ سپس عاقبت كساني كه بدكارگي و اعمال زشت را پيشه خود ساختند به جايي رسيد كه آيات خدا را تكذيب كردند و آن را به مسخره گرفتند!

سوره مباركه روم حاوي آيات عجيبي است كه در ابتداي اين مطلب و با توجه به ربط آيه دهم آن به ماجراي اين يادداشت بي‌مناسبت نديدم كه اشاره كوتاهي داشته باشم و دوستان را به مطالعه و تدبر در آيات اين سوره و تفسيرشان بنمايم علي الخصوص آيات ابتداي سوره و تطبيق احتمالي‌شان با اوضاع سياسي اين روزها....

اما آيه خاص مد نظر بنده در اينجا آيه دهم اين سوره است كه رهبري معظم انقلاب اسلامي در تفسير آن را به عنوان خطر بزرگ جامعه اسلامي معرفي كرده‌اند:

قرآن مى‌فرمايد: «ثم كان عاقبة الّذين اسائوا السوأى ان كذبوا بايات اللّه»؛ آن كسانى كه كار بد كردند، بد‌ترين نصيبشان خواهد شد؛ آن بد‌ترين چيست؟ تكذيب آيات الهى (...) خطر بزرگ براى جامعه اسلامى اين است؛ هرجا هم كه شما در تاريخ مى‌بينيد جامعه اسلامى منحرف شده، از اينجا منحرف شده است؛ ممكن است دشمن خارجى بيايد، سركوب كند، شكست دهد و تار و مار كند؛ اما نمى‌تواند نابود كند بالاخره ايمان مى‌ماند و در جايى سر بلند مى‌كند و سبز مى‌شود؛ اما آنجايى كه اين لشكرِ دشمن درونى به انسان حمله كرد و درون انسان را تهى و خالى نمود، راه منحرف خواهد شد؛ هرجا انحراف وجود دارد، منشأش اين است.

بي‌شك يكي از بزرگترين آيات و نشانه‌هاي قدرت الهي در طول تاريخ حيات بشري انقلاب اسلامي بوده كه در هر دوره‌اي جامعه مرده جاهلي را زنده و دل‌هاي سنگ شده در كوير ماديات را نرم و زلال و شفاف مي‌نمود تا سرانجام منجر به تحقق ابتدايي كلمة الله در جامعه بشري مدرن در امتداد مدينة النبي پيامبر اسلام به صورت حكومت جمهوري اسلامي شد تا زمينه ساز تحقق نقطه رهايي و اوج انقلاب اسلامي و ايجاد تمدن نهايي اسلامي در حكومت وعده داده شده ذخيره جاودان الهي حضرت بقية الله الاعظم شود.

پاسداري از انقلاب اسلامي و به يدك كشيدن عنوان مقدس پاسدار انقلاب اسلامي كه تداوم مسير حركت و مبارزه انبياء و اولياء در طول تاريخ بوده؛ بي‌شك توفيقي عظيم و درجه‌اي ارزشمند است كه بر عهده گرفتن آن لياقت و قابليت‌هايي را مي‌طلبد كه شايد از عهده هر كسي بر نيايد.

اما مهمتر از رسيدن و كسب لياقت به دوش كشيدن عنوان پاسداري، توانايي حفظ اين لياقت و ارزش پاسدار انقلاب اسلامي بودن است چرا كه حفظ يك موقعيت و جايگاه گاهاً به مراتب دشوارتر از كسب آن است علي الخصوص كه اين موقعيت يك موقعيت معنوي و وابسته به عواملي غيرمادي چون خلوص و ايمان باشد.

و كم نبوده‌اند در طول تاريخ اسلام و انقلاب افرادي كه با سوابقي به درخشندگي آفتاب بر اثر يك اشتباه يا خطا شامل حكم الهي «اولئك حبطت اعمالهم» شده‌اند وتمام گذشته و اعمال خوبشان نيز نابود شده و از نامه اعمالشان محو و پاك شده است.

اما سوال اينجاست كه كدام اعمال زشت و بدكارگي‌هاست كه موجبات حبط اعمال و تغييرات اعتقادي را در انسان فراهم مي‌كند تا جايي كه سبب رويارويي و تقابل و تكذيب آيات و نشانه‌هاي الهي و فراتر از آن حتي تمسخر آنان نيز مي‌شود؟!

در تاريخ انقلاب اسلامي روز 19 دي ماه روز پر معنا و مهمي است؛ در اين روز مردم قم و سپس در تبعيت از آنان مردم سراسر كشور در اعتراض به مقاله توهين آميز روزنامه اطلاعات نسبت به حضرت امام و به قلم احمد رشيدي مطلق و با عنوان «استعمار سرخ و سياه» به خيابان‌ها ريختند و مقابله رژيم با آنها آغاز پلكاني مرحله نهايي و اجرايي انقلاب اسلامي را سبب شد و اين روز به عنوان يك نماد از تعصب مذهبي و انقلابي مردم قم در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت شد.

اكبر هاشمي رفسنجاني در 19 دي 89 طي نامه‌اي عجيب و سرگشاده به مقام معظم رهبري به صورتي تلويحي خود را با امام راحل و پسرش مهدي را با شهيد سيدمصطفي خميني و مخالفانش را نيز با جريان مذهبي مخالف با امام مقايسه كرد.

اما مسئله تنها يك نامه و شكوائيه ساده از طرف اكبر هاشمي خطاب به رهبري نبود بلكه با نگاهي از بالا اين نامه نقطه‌اي بود پر رنگ در يك جريان طراحي شده به نام پروژه (oLL) مخفف «Open letter to leader» و به معناي «نامه‌ سرگشاده به رهبر» با اهدافي خاص كه پس از انتخابات 88 و ناكامي اوليه طراحي عملياتي كوتاه مدت دشمن آغاز شد.

نامه‌هاي سرگشاده امثال مهاجراني، كديور، تاج زاده، احمد منتظري، عبدالعلي بازرگان، مجتبي واحدي، ابوالفضل قدياني و جمعي ديگر از فراريان و خارج نشينان وابسته به برخي گروه‌هاي سياسي داخلي يا مطبوعات مسئله‌دار تعطيل شده! را به رهبري با اهداف چندگانه‌اي از قبيل شكستن حرمت شخص رهبري يا جايگاه وي و دستورات صادره از وي و تضعيف جايگاه وي از طريق سوق دادن تمام مشكلات به سمت ايشان از طريق هتاكي و اهانت آشكار يا انتقادات محترمانه بسته به شرايط جامعه به خاطر بياوريد.

معروف‌ترين و پركارترين اين نامه نويسان در آن مقطع محمد نوريزاد معلوم الحال و نامه‌هاي توهين آميزش بود كه در نامه پانزدهم خود از حسين علايي به عنوان فردي فهيم!، تيزبين!، اهل مطالعه، منصف، مردمي، پاك، جنگ ديده، جهان ديده، به روز!، مومن، صبور و اهل مدارا ياد شده و از وي درخواست شده‌ است تا نامه‌اي به رهبر، جهت بازگشت به سوي مردم بنويسد.

پس از گذشت سه هفته از نامه وي، در 19 دي 90 و در سالگرد نامه هاشمي يادداشتي از حسين علايي در روزنامه اطلاعات با عنوان «قيام 19 دي از نگاهي ديگر» منتشر شد.

وبلاگ خود را به ما معرفي كنيد

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن