تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موقوفات دوباره زنده شود/ وقف سنت حسنه اي كه نيازمند ترويج است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موقوفات دوباره زنده شود/ وقف سنت حسنه اي كه نيازمند ترويج است
اراك - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك براحياي سنت حسنه وقف تاكيد كرد و گفت: زنده شدن دوباره اين سنت حسنه نيازمند ترويج است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي عصر چهارشنبه در همايش روحانيان شهرستان اراك به مناسبت هفته وقف افزود: وقف از كامل ترين مصاديق صدقه ، نيكوكاري و خيرخواهي است كه با تبليغات وسيع ارزش آن بيش از پيش به مردم معرفي و يادآوري شود.

وي ادامه داد: بايد كوشيد با معرفي كامل وقف ارزش اين فرهنگ را براي مردم تبيين كرد چراكه پرداختن به اين فرهنگ و ترويج سنت وقف راهگشاي بسياري از مسائل اقتصادي جامعه است.

وي با اشاره به اينكه سنت حسنه وقف يكي از امور خير و خداپسندانه اي است كه همه بايد در آن پيشقدم باشند، ادامه داد: اين امر نيكو سبب خير دنيا و آخرت مي شود.

آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در بخش ديگري از سخنانش ضمن تسليت به مناسبت ايام غم و اندوه اهل بيت(ع) و پيامبر گرامي اسلام گفت: دهه آخر ماه صفر فرصت مناسبي براي ترويج سنت حسنه وقف و تبيين آن توسط ائمه جماعات و وعاظ در جامعه است.

امام جمعه اراك، در بخش ديگري از سخنانش گفت: احياء موقوفات امري ضروري است و اين امر راهي براي حركت هر چه بيشتر افراد در راستاي انجام اين سنت الهي مي شود.

وجود وقف هاي بزرگ و واقفان بزرگ در استان

در ادامه اين همايش ، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي نيز با بيان اينكه همه بايد در راستاي رسيدگي به مشكلات نيازمندان تلاش كنند، افزود: يكي از اين راه ها كه همواره در اين راستا موثر خواهد بود بحث موقوفات و سنت حسنه وقف است.

حجت الاسلام آيت الله عباسيان با اشاره به وجود وقف هاي بزرگ و واقفان بزرگ در استان، ادامه داد: استان مركزي از ظرفيت و پتانسيل بالايي در اين راستا برخوردار است كه همه بايد در اين زمينه تلاش كنند.

وي با اشاره به موقوفات حاج آقا محسن اراكي گفت: اين عالم فرزانه موقوفات زيادي دارد كه همواره در راستاي كمك به نيازمندان و رفع گرفتاري افراد موثر بوده است.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي بيان كرد: هفته وقف فرصت مناسبي براي ترويج اين سنت حسنه الهي است اما نبايد اين امر مهم به يك هفته ختم شود.

حضرت محمد(ص) اولين واقف و پايه گذار اين سنت اهلي

اين مسئول در ادامه روحانيان را پرچمداران تبليغ دين و مروجان احكام الهي دانست و خاطر نشان كرد: روحانيان وظيفه سنگيني در اين راستا بر عهده دارند و بايد در مجالس و منابر خود به اين امر مهم بپردازند.

حجت الاسلام عباسيان با بيان اينكه حضرت محمد(ص) اولين واقف و پايه گذار اين سنت اهلي بوده اند، ادامه داد: حضرت محمد مصطفي(ص) بعد از ورود به مدينه اولين گامي كه برداشتند خريداري قطعه زمين و ساخت مسجد بود.

وي با بيان اينكه وقف از امور خيري است كه مي تواند بسياري از مشكلات را مرتفع سازد، ادامه داد: اين سنت حسنه بايد در بخش هاي مختلف و مصارف جديد نيز تبيين شود.

حجت الاسلام عباسيان، خاطرنشان كرد: وقف در امور پزشكي، دارويي، ازدواج جوانان و وقف هاي دسته جمعي و بسياري موارد از اين دست مي تواند نيازهاي اقشار مختلف را برطرف كند.

گفتني است همايش روحانيان شهرستان اراك به مناسبت هفته وقف روز چهارشنبه در حسينيه شهداي بيت نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك برگزار شد.

كد خبر: 2202577

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۹:۲۳

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن