تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804297167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا خريد مكمل هاي ويتاميني لازم است؟


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: آيا خريد مكمل هاي ويتاميني لازم است؟
پژوهشگران هشدار مي‌دهند كه در شرايط تغذيه مناسب از خوردن مكمل‌هاي ويتامين خودداري كنيد، چون تحقيقات اخير نشان مي‌دهند كه اين مواد هيچ فايده‌اي براي سلامتي شما ندارند.

گروهي از دانشمندان پيشرو ادعا مي‌كنند كه تنها فايده قرص‌هاي ويتامين، لاغر شدن جيب شما و چاق و چله‌تر شدن حساب بانكي شركت‌هاي دارويي است و هيچ فايده‌اي براي سلامتي ندارد.

پژوهشگراني كه به تحقيق روي اثرات اين قرص‌ها پرداخته‌اند، ادعا مي‌كنند كه «پرونده مختومه است»، و حتي يكي از آنها هشدار مي‌دهد كه مصرف آنها ممكن است ضرر هم داشته باشد، چون نگراني‌هاي بي‌موردي را در ارتباط با بيماري‌هايي مطرح مي‌كنند كه قابل درمان نيستند.

اين دانشمندان به مردم هشدار مي‌دهند كه در دام مصرف اين قرص‌ها نيفتند، چون مردم (دست كم در كشورهاي توسعه يافته) به خوبي تغذيه مي‌شوند و به ندرت ممكن است نياز به هيچ ويتامين تكميلي داشته باشند.

با اين وجود، بيشترين مصرف اين قرص‌ها در همين كشورها است، براي مثال يك سوم انگليسي‌ها از قرص‌هاي مكمل ويتامين استفاده مي‌كنند.

دانشمندان دانشگاه علوم پزشكي جانز هاپكينز و دانشگاه وارويك در مقاله مشتركي نوشته‌اند كه از شواهد چنين برمي‌آيد كه «دادن مكمل‌هاي غذايي به افراد بالغ كه تغذيه مناسبي دارند هيچ فايده‌اي ندارد و حتي ممكن است آسيب رسان هم باشد».

اين مقاله همزمان با انتشار نتايج برخي از جامع‌ترين پژوهش‌هاي جهان در مورد مكمل‌هاي ويتامينه است كه در مجموع حدود نيم ميليون نفر را دربر گرفته بودند.

يكي از اين پژوهش‌ها، نتايج 24 آزمايش قبلي با شركت 450 هزار نفر را بررسي كرده بود و دريافته بود كه دريافت قرص‌هاي ويتامين، هيچ اثر مثبتي در كاهش نرخ مرگ و مير ندارد.

دومين آزمايش، در يك بازه 12 ساله و روي 6 هزار مرد سالمند انجام شده بود و نتيجه آن هم اين بود كه خوردن اين قرص‌ها هيچ اثر مثبتي بر كاهش قدرت شناخت ندارد.

سومين مورد هم تحقيقي روي 1700 مرد و زن مبتلا به بيماري‌هاي قلبي بود كه دانشمندان آن تحقيق هم هيچ اثر اثر مثبتي را در كساني كه از مكمل‌هاي ويتامين استفاده كرده بودند، مشاهده نكردند.

دانشمندان نويسنده آن مقاله مشترك، از اين پژوهش‌ها چنين نتيجه گرفته‌اند كه بايد از استفاده از اكثر اين مكمل‌ها اجتناب شود. آنها نوشته‌اند كه «نبايد از اين ويتامين‌ها براي جلوگيري از بيماري‌هاي مزمن استفاده كرد. ديگر بس است».

از هر سه نفر انگليسي تقريبا يك نفر از مكمل‌هاي غذايي استفاده مي‌كند. محبوب‌ترين اين مكمل‌ها مولتي‌ويتامين‌‌ها هستند و در رتبه دوم هم ويتامين سي قرار مي‌گيرد.

ادگار ميلر از دانشگاه علوم پزشكي جانز هاپكينز در بالتيمور مريلند، مي‌گويد: «برخي اين نظر را مطرح مي‌كنند كه رژيم غذايي ما مشكلات تغذيه‌اي زيادي دارد. ولي واقعيت اين است كه ما در مجموع، بيش از حد لازم تغذيه مي‌شويم، و رژيم غذايي ما هم مشكلي از نظر كمبود برخي ويتامين‌ها و مواد معدني ندارد».

يك هفته قبل از اين هم دانشمندان موسسه بين المللي پژوهش‌هاي پيشگيرانه در ليون، كشف كردند كه كاهش سطح ويتامين دي، در حقيقت معلول بيماري است نه علت آن.

اگر اين كشف به تاييد برسد، مي‌توان گفت كه پول‌هاي بسياري تاكنون بيهوده هدر رفته است. فقط سازمان بهداشت انگليس در هر سال 80 ميليون پوند بودجه را به تامين ويتامين دي براي بيماران مبتلا به بيماري‌هايي مانند سرطان، پاركينسون و ديابت اختصاص مي‌دهد.

پزشكان در حال حاضر بر اين باورند كه ويتامين دي در جلوگيري از ابتلا به بيماري نقش دارد و ميزان دريافت كلسيم و استخوان سازي را در بدن بالا مي‌برد. ولي با اين يافته‌ها، پزشكان هم بايد در باورهاي خود تجديد نظر كنند.

محمد جويا

خبر آنلاين

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن