تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير صنعت: قرار نيست سبد كالا جايگزين يارانه‌ها شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: وزير صنعت: قرار نيست سبد كالا جايگزين يارانه‌ها شود
او با تاكيد بر اين‌كه ارائه اين سبد در سال جاري براي دو بار تصويب شده است، گفت: اگر قرار باشد اين سبد كالايي در سال آينده هر سه ماه يك بار ارائه شود وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگي كامل براي اين كار را دارد.
درحالي كه برخي از منابع اعلام كرده بودند دولت قصد دارد ارائه سبد كالايي را جايگزين پرداخت يارانه‌ نقدي كند وزير صنعت، معدن و تجارت اين موضوع را رد كرد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت و در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: سبد كالايي هديه‌اي است كه دولت براي براي گروهي از جامعه درنظر گرفته و يارانه نيست.

وي ادامه داد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ليستي را تهيه و بر اساس آن افراد مشمول دريافت سبد كالايي مشخص شده‌اند.

او با تاكيد بر اين‌كه ارائه اين سبد در سال جاري براي دو بار تصويب شده است، گفت: اگر قرار باشد اين سبد كالايي در سال آينده هر سه ماه يك بار ارائه شود وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگي كامل براي اين كار را دارد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين يك مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجار به ايسنا گفته بود كه ارائه‌ي سبد كالايي پيش درآمد‌ي براي حذف يارانه‌هاي نقدي است.

به گفته‌ي وي دولت در صحبت‌هاي خود به طور ضمني احتمال حذف يارانه‌هاي نقدي را مطرح كرده و قرار است با ارائه‌ي سبد‌هاي كالايي را جايگزين پرداخت يارانه‌هاي نقدي كند.

اين مقام مسوول با تاكيد بر اين‌كه يارانه نقدي قرار است به سمت ارائه سبد كالاهاي مصرفي سوق داده شود، گفت:‌ البته معاون اول رييس جمهور اعلام كرده است كه دولت تا در اين زمينه به قطعيت نرسد به پرداخت يارانه‌ها به صورت نقدي ادامه مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور مورد نحوه‌ي اصلاحات براي پرداخت يارانه‌ها يا توقف نقدي آن عنوان كرده بود كه منابع تامين مبالغ در هدفمندي يارانه‌ها از طريق قيمت‌هاست و كاملا مشخص است، اما يكي از روش‌هاي توزيع اين منابع نقدي خواهد بود.

وي تاكيد كرده بود كه در هر حالتي حداقل از روش نقدي هم استفاده مي‌شود، اما تنها روش مطلوب نيست و راه‌هاي ديگري وجود دارند كه مي‌توان با آن به همان ميزان به مردم خدمت‌رساني و رضايت آنها را جلب كرد.

نوبخت تصريح كرده بود اين‌كه روش نقدي در سال 1393 كاملا قطع شود و پرداختي‌ها غيرنقدي باشد به هيچ عنوان اجرايي نخواهد شد.

نوبخت با اشاره به اين كه دولت بر خود فرض مي‌داند تا حداقل تا پايان سال جاري دو سبد غذايي را تقديم اقشار شريف اما با درآمد محدود كند، گفته بود كه ما در بودجه سال آينده نيز اعتباراتي را تخصيص داده‌ايم تا در هر فصل از سال آينده نيز بتوان سبد كالايي را به گروه‌هاي هدف تقديم كنيم.

در اين رابطه همچنين معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار كرده كه با توجه به افزايش قيمت برخي كالاها براثر تحريم‌ها، قرار شد سبد كالا به مردم اهدا شود و اين امر به 14 تا 15 ميليون نفر تعلق مي گيرد. در حال حاضر هيچ مشكلي در ذخيره كالاهاي ابلاغي نداريم و ذخيره كالاهاي مختلف زمان بندي خاص خود را دارد.

او با اشاره به تاكيد رييس جمهور مبني بر عدم افزايش قيمت كالاهاي اساسي تا پايان سال تاكيد كرده كه كاركنان دولت، مستمري بگيران دولت و تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح، جامعه كارگري، جامعه تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد، خبرنگاران و دانشجويان متاهل جامعه هدف اهداي سبد كالا هستند.

سينكي خاطرنشان كرده كه اين سبد كالا شامل اقلامي از جمله برنج، روغن، مرغ، تخم مرغ و پنير است كه در دو مقطع زماني يكي در دهه فجر و ديگري در پايان سال اهدا مي شود.

به گفته وي نحوه تحويل اين سبد به خانوارها از طريق نظام الكترونيكي طرح هدفمندي يارانه هاست. حجم بالاي نقدينگي زايش رفتارهاي ناسالم را موجب مي شود كه دلالي، اين پديده ناميمون نتيجه اين امر است و بايد با راهكار و سازماندهي خاص اين امر اصلاح شود.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن