تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819111770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش در كشور به بي راهه رفته است/ دانشگاه جزيره اي جدا از جامعه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پژوهش در كشور به بي راهه رفته است/ دانشگاه جزيره اي جدا از جامعه نيست
همدان- خبرگزاري مهر: مسئول نهاد رهبري در دانشگاه هاي آزاد استان همدان با اشاره به اينكه پژوهش در كشور به بي راهه رفته است خواستار هدفمند شدن پژوهش در كشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علي امامي فر پيش از ظهر چهارشنبه در مراسم تقدير از پژوهشگران دانشگاه آزاد همدان عنوان كرد: بسياري از پژوهش ها در كشور به بي راهه رفته و مشكلي از مسائل كشور را نتوانسته است حل كند.

پژوهش در كشور هدفمند شود

وي ادامه داد: بررسي علوم مادي تنها نمي تواند مشكلات جامعه را حل كندو بايد پژوهش در كشور هدفمند شود، چرا كه گام برداشتن در علمي كه فايده اي براي بشر نداشته باشد گام برداشتند بر جهل است.

مسئول نهاد رهبري در دانشگاه هاي آزاد استان همدان با اشاره به اينكه قرآن تاكيد فراواني بر پژوهش دارد، عنوان كرد: نا آگاه ترين انسانها افرادي هستند كه بدون تعقل زندگي كنندو دليل تعارض غرب با دين در اين است كه آنان دين تحريف شده اي را در اختيار دارند.

امامي فر بيان داشت: قرآن مسلمانان را به پژوهش دعوت مي كند و اگر پژوهشي بدون كار برد انجام شود به مقصود لازم نخواهد رسيد.

رئيس دانشگاه آزاد واحد بروجرد نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه دانشگاه جزيره اي جدا از جامعه نيست، گفت: دستاوردهاي دانشگاه آزاد در سال هاي اخير بيش از پيش در روند توسعه كشور نقش داشته است.

احمد سيف ادامه داد: روند توسعه دانشگاه آزاد مي تواند هم تبديل به فرصت شود وهم يك تهديد براي كشورباشدو با اين روند مواليد در كشور شاهد اين خواهيم بود ايران در سال 1425 يكي از 10 كشور پير جهان خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه روند كاهش دانشجو در سالهاي آتي در دانشگاه آزاد ادامه يافته ،اذعان داشت: در آينده تنها افرادي به دانشگاه مراجعه مي كنند كه به دنبال مدرك نبوده بلكه واقعا به دنبال علم وتحصيل اند و شكوفايي مراكز علمي در آينده به وقوع خواهد پيوست.

رئيس دانشگاه آزاد واحد بروجرد اظهار داشت: از ده دانشگاه برتر جهان هشت دانشگاه در آمريكا و دو دانشگاه در كشور انگستان قرار دارد كه اداره اكثريت اين دانشگاه ها به صورت خصوصي ست.

17 در صد از اساتيد برتر جهان در آمريكا تحصيل تدريس مي كنند

سيف با اشاره به اينكه دانشگاه هاي ايران در بين 10 دانشگاه برترجهان اسلام قرار دارد، افزود: 17 در صد از اساتيد برتر جهان در آمريكا تحصيل تدريس مي كنند از نبواغ ديگر كشور ها هستند.

وي عنوان كرد: كشورهاي تركيه ، مصر، مالزي ،عربستان و ايران داراي بهترين دانشگاه هاي جهان اسلام هستند و ايران بيشترين دانشمندان جهان اسلام را دارد و در توليد علم نيز ايران رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده است.

رئيس دانشگاه آزاد واحد بروجرد با اشاره به اينكه جامعه ايران در حال پير شدن است، اذعان داشت: نتايج پژوهش زمان بر است.

كد خبر: 2202415

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۵:۲۲

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن