تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم بزرگداشت شهيدان دانشجوي نيشابور برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مراسم بزرگداشت شهيدان دانشجوي نيشابور برگزار شد
نيشابور- خبرگزاري مهر : يادواره "يوسف هور" بزرگداشت سردار شهيد علي هاشمي و شهيدان دانشجويي نيشابور در تالار تربيت نيشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدير يادمان شهداي هور خوزستان قبل از ظهر چهارشنبه در اين مراسم، گفت: شهيد هاشمي يك جوان مذهبي متولد 1340 اهل محله حصيرآباد بود كه سابقه دستگيري چندباره توسط ساواك قبل از پيروزي انقلاب اسلامي داشت.

سردار بازنشسته پاسدار عبدالفتاح اهوازيان در خصوص روحيات شهيد و وقايع زمان جنگ، افزود: پيكر سردار شهيد علي هاشمي در اين فتنه به‌طور معجزه‌آسايي طلوع كرد تا به ما غفلت‌زدگان تلنگر بزند.

وي اظهار داشت: بعد از فتح خرمشهر، مسئولان نظام تصميم گرفتند براي عقب راندن رژيم بعث از منطقه مشترك جزاير مجنون در هورالعظيم، عمليات نظامي انجام دهند و به‌خاطر همين راه‌اندازي قرارگاهي سري از سوي سند ناطق جنگ محسن رضايي در سال 61 به سردار هاشمي سپرده شد كه اين قرارگاه بعد از انجام 400 ماموريت شناسايي طي هشت ماه به فرماندهان جنگ اطلاع داد كه سرنخ‌هايي در هور به دست آورده كه امكان انجام عمليات است و در جنگ سابقه نداشت چنين شناسايي بزرگي صورت گرفته باشد.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: براي انجام عمليات در آب، دكل‌هاي ويژه و پل‌هاي خاصي طراحي و توليد و اسلحه‌هايي به كار گرفته شد كه بتوانند در آب قابل استفاده باشند و سرانجام عمليات خيبر انجام شد كه سطح نفوذ ايران را تا بصره گسترش مي‌داد و شهيدان بزرگي را از دست داديم كه سردار علي هاشمي يكي از آنها بود.

اهوازيان در خصوص نحوه شهادت اين دلاور مرد بسيجي عرب زبان، توضيح داد: بعد از تك دشمن و محاصره نيروهاي خودي، شهيد هاشمي بعد از تخليه نيروها از چند ناحيه بدن زخمي مي‌شوند و ما فكر كرديم كه ايشان شهيد يا اسير شدند ولي ايشان به اتفاق چهار نفر ديگر سوار خودرويي راهي عقب مي‌شوند كه نيروهاي عراقي از همه طرف خودرو را محاصره مي‌كنند و بالگرد عراقي روي جاده مستقر مي‌شود و جمع به اين نتيجه مي‌رسند كه نبايد اسير بعثي‌ها شوند و تصميم حسيني مي‌گيرند و با سرعت به بالگرد مي‌زنند و آن را واژگون مي‌‌كنند و خود به شهادت مي‌رسند.

وي پس از توضيح نحوه پيدا كردن پيكر شهيد هاشمي، اضافه كرد: پيكر شهيد در ايام فتنه به نماز جمعه آورده و در محراب گذاشته شد و در حالي كه ما تصور نمي‌كرديم در آن ايام كه خيلي‌ها از ترس، ريش‌شان را تراشيده بودند! جمعيت زيادي به تشييع بيايند ولي بر خلاف تصورمان، تشييع در فاصله دانشگاه تهران از يك بعد از ظهر تا شش بعد از ظهر به طول انجاميد.

در همين جلسه رئيس دانشگاه غير انتفاعي غير دولتي سبحان نيشابور گفت: اين همايش به يادبود شهدايي گرفته مي‌شود كه سرافرازي يك ملت را در مقطع جنگ تحميلي رقم زدند.

مهندس علي‌رضا معظمي افزود: ياد شهيدان تا ابد بايد گرامي داشته شود تا سرافرازي ملت باقي بماند.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين مراسم كليپي پخش شد كه شامل صحنه‌هايي از تشييع سردار شهيد هاشمي در تهران، سوسنگرد و اهواز و منزل شهيد، مراسم‌ خاكسپاري، سخنان سردار كرمي همرزم شهيد، سخنان سردار باقرزاده فرمانده كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح و سخنان سرهنگ عشقي فرمانده كميته جستجوي مفقودان استان خوزستان بود.

همچنين مهدي ايرواني از مداحان اهل بيت(ع) در اين مراسم مرثيه‌سرايي كرد.

كد خبر: 2202236

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۳:۳۸

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن