تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803605575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگي بازگشت دانشجويان ستاره‌دار و استادان اخراجي به دانشگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چگونگي بازگشت دانشجويان ستاره‌دار و استادان اخراجي به دانشگاه‌ها
وزيرعلوم تحقيقات و فناوري چگونگي بازگشت« دانشجويان ستاره‌دار و استادان اخراجي ،بدهي‌ به دانشگاه‌ها و كسري اعتبار» و فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي و سياسي در دانشگاه‌ها راتشريح كرد.

دكتر فرجي‌دانا درگفتگو باايسنا با بيان اين كه بايد سعي كنيم ارتباط سياست را با مقوله علم و فناوري به نوعي قطع كنيم، اظهار داشت: بايد افرادي كه عهده‌دار علم و فناوري هستند، از رفت و آمد سياستمدارها و جناح‌هاي سياسي در مديريت كشور كمترين تاثير را بپذيرند و برنامه‌هاي علم و فناوري جداي از اين كه چه دولتي بر سر كار است، بايد بتواند مسير خود را ادامه دهد و دچار وقفه نشود.

وزير علوم خاطرنشان كرد: اين به اين معني است كه افراد انتخاب شده براي مديريت دانشگاه‌ها بايد در جايگاهي كه هستند، اصلح و از متعهدين متخصص و آگاه به امور باشند نه افرادي كه به گروه و دسته و جناح خاصي وابسته‌اند و با انتخابات بيايند و با انتخابات بعدي نيز بروند.

وزير علوم با بيان اين كه اعتراض به هيچ وجه به معني ساختارشكني نيست، اظهار داشت: اين اعتراض دانشجو به معني زيرسوال بردن اساس نظام نيست، بلكه به اين معني است كه دانشجو با آزادي بيشتر و چشم تيز‌بين‌تر به مسائل علمي توجه كرده و كاستي‌ها را مي‌بيند و بر خود لازم مي‌داند كه نسبت به آنچه كه موافق منافع ملي نمي‌بيند، اعتراض كند. وي همچنين درباره فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي و سياسي در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: ما از فعاليت قانوني كليه تشكل‌ها در چارچوب قانون حمايت مي‌كنيم، چرا كه ملزم به اين كار هستيم و بايد اين كار را انجام دهيم.

وي با تاكيد بر اين كه بايد از انجام حركت‌هاي تند و شتابزده پرهيز كنيم، اظهار كرد: بعضا در دوره‌هاي گذشته شاهد چنين حركت‌هايي بوديم كه سبب كدورت مي‌شد كه اين موضوع به صلاح هيچ كس نيست مطمئن باشيد كه بدخواهان ما قائل به اين حركت‌هاي تند و شتابزده هستند كه انگشت اتهام را به سمت دولت و مسئولان نظام بگيرند.

وزير علوم با بيان اين كه يكي از چالش‌هاي روبروي وزارت علوم براي اداي وظايف مساله اعتبارات است، گفت: در سال 91 از بودجه «ساير» حدود 900 ميليارد تومان عدم پرداخت داشتيم كه با مجموع سال 90 در اين دو سال 1200 ميليارد تومان كسري اعتبارات داريم.

وي افزود: اگر اين رقم را در مقابل يك بودجه بزرگ ببينيم درصد كمي است، اما جالب اين است كه بودجه مصوب وزارت علوم در سال جاري 4200 ميليارد تومان بوده است، يعني كسري موجود يك چهارم كل بودجه يك سال وزارت علوم است.

فرجي دانا با بيان اين كه اكثر دانشگاه‌ها از ديون سنگيني رنج مي‌برند، اظهار داشت:‌ روساي دانشگاه‌ها به سختي به وظايف خودشان مي‌پردازند، از قراردادهاي تغذيه دانشجويي كه

يك باره چند برابر بار بر دوش دانشگاه‌ها گذاشت تا هزينه‌هاي حق‌التدريس كه بعضا دانشگاه‌ها تا دو سال و پيش از آن به اعضاي هيات علمي خود و استادان ديگر بدهي دارند.

وي همچنين درباره وضعيت دانشجويان بازگشت به تحصيل كه از تحصيل محروم شده بودند، اظهار داشت: از حدود 400 نفري كه شكايت خود را از طريق هيات مركزي گزينش با مكانيزم‌هاي قانوني ارائه كرده‌اند، 126 نفر پس از بررسي پرونده به دانشگاه‌ها بازگشته و مشغول ادامه تحصيل شدند.

فرجي دانا همچنين درباره شكايت استادان بازنشسته نيز، گفت: در بحث استادان بازنشسته رسيدگي به برخي از شكايات مربوط به دانشگاه‌هاست كه بايد توسط آنها انجام شود، برخي نيز مربوط به بازنشستگي‌هايي است كه بر اساس آيين‌نامه ابلاغي وزارت انجام گرفته بود، كه با توجه به اين كه اين آيين‌نامه توسط هيات عمومي ديوان نقض شده است، احكام بازنشستگي‌ها نيز خود به خود نقض مي‌شود كه اخيراً ابلاغ نقض اين احكام از طريق هيات عمومي ديوان به سازمان بازنشستگي كشوري داده شده است.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن