تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803057663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزيدگان سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: برگزيدگان سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت معرفي شدند


سرويس فرهنگي ـ هنري: سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفان، سردار كارگر رئيس بنياد آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس، مرتضي گودرزي مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري، جباري رئيس بنياد روايت و جمعي از هنرمندان پيشكسوت و جوان با معرفي برگزيدگانش پايان يافت.

به گزارش خبرنگار ما، در مراسم پاياني سومين جشنواره جهاني مقاومت كه ديروز در سالن ايران فرهنگستان هنر برگزار شد، حبيب‌الله صادقي دبيركل اين جشنواره ضمن خيرمقدم به شركت‌كنندگان در اين مراسم گفت: امروز دفتر جشنواره جهاني هنر مقاومت در سومين دوره‌اش بسته مي‌شود اما اين معناي همچنان نستوه و بزرگ، ياران و دلبستگاني در ايران و جهان به همراه دارد، چراغ اميد و راستي و باورمندي نسلي كه در انقلاب 1357 و 8 سال دفاع بزرگ و شكوهمند بيرق سرافرازي ما را بر قله آزادي و شرف و صداقت و ايثار در راه خداي بزرگ برافراشتند.

صادقي در ادامه سخنانش سلام ويژه خود را به دكتر «دانا بارتلت» كه ميهماني از آمريكا در اين جشنواره بود، رساند و گفت: اين شيرزن شجاع آمريكايي هنرمند آزادي خواه و صبور و مهرباني است كه بر پشت سه پايه نقاشي و گرافيك در رنج و مرثيه ملت بزرگ فلسطين مي‌گريد و با كلام و قلم و شجاعت بي‌نظيرش در صف ياران هنر مقاومت قرار مي‌گيرد و جناب دكتر «جان لنت» هنرمند طراح و كاريكاتوريست بزرگ بين‌المللي كه توفيق ديدار و زيارت و همراهي و استفاده از راهنمايي‌هاي او را داشته‌ام. هنرمند عكاس بنگلادشي جناب شهيد العلم، «احلام عباس» نقاش لبناني، «جينا موسي» هنرمند نقاش، «النا ورخوف كايا» از روسيه و «عصام خازم» از لبنان كه به دعوت انجمن تجسمي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ميهمان اين دوره از جشنواره بوده‌اند.

صادقي در ادامه، ضمن تشكر از همه هنرمندان و اعضاي هيأت‌ علمي دانشگاه‌ها كه در برگزاري 32 كارگاه آموزشي اين جشنواره همكاري و همراهي كردند، خبر داد: در كارگاه‌هاي آموزشي اين جشنواره در رشته كاريكاتور و طراحي پوستر حدود 250 اثر فاخر خلق شده است كه اين آثار پيشقراولان جشنواره چهارم هنر مقاومت براي سال‌ آينده خواهند بود.

او در پايان اظهار اميدواري كرد كه در سال‌هاي بعد جشنواره مقاومت در كشورهاي اسلامي، آسياي ميانه و همه مؤلفه‌هايي كه با مظلومان تاريخ و مظلوميت مردم فلسطين همراه هستند برگزار شود.

سپس با حضور سردار كارگر، سردار نقدي، حبيب‌الله صادقي، جباري رئيس بنياد روايت و حبيبي دبير اجرايي جشنواره از كتاب سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت رونمايي شد و پس از آن سردار نقدي حكم دبيري چهارمين جشنواره جهاني هنر مقاومت را به حبيب‌الله صادقي اهدا كرد.

در اين مراسم همچنين سردار نقدي گفت: در هنر اختلاف سليقه مسأله‌اي بسيار طبيعي است اما بايد در اين ميدان با وجود اختلاف سليقه‌ها منسجم باشيم و همدل باشيم و از ظرفيت‌ها به نحو شايسته‌اي استفاده كنيم تا در برابر جريان‌هاي زورگو بتوانيم از هنر خود بهره بگيريم.

اين جشنواره قدمي در اين راه براي شناخت و پيدا كردن هم از سراسر دنياست چون امروز مردم آمريكا و اروپا هم از حكّام ظالم خود در رنجند.

نقدي افزود: گاهي بعضي ما را مي‌فريبند كه اگر آزاده‌اي چرا مشكلات درون خانواده را به تصوير نمي‌كشي؟ بايد نقد كنيم اما هنرمند آزاديخواه در كنار نقد، برجستگي‌ها و پيشرفت‌هاي اين ملت را هم به تصوير مي‌كشد و نقد نبايد به زمين‌گير كردن ما در مسير مبارزه كمك كند.

او دربارة جشنواره سوم مقاومت اظهار كرد: قضاوتم اين بود كه اين دوره جشنواره نسبت به دو دوره قبل آن بالاتر ايستاده است، دست‌مريزاد و نگذاريد تا اين آثار زيبا و جذاب و اثرگذار در اين گالري‌ها محبوس بمانند و بايد در شهرها و استانهاي كشور گردش داشته باشند تا كساني كه نمي‌توانند اينجا بيايند و آثار را ببينند ما اين آثار را به سوي آنها ببريم تا جهشي براي پيشرفت‌هايشان فراهم آوريم.

معرفي برگزيدگان

بر اساس آراي هيئت داوران؛ در بخش حجم فرزانه وزيري تبار،ميتسونوري كويكه از ژاپن و زهرا شيخ الحكما به عناوين اول تا سوم دست يافتند.

در بخش خط-نقاشي،محمدسعيد نقاشيان،عظيم فلاح و هادي قاسمي حائز رتبه هاي اول تا سوم و در بخش پوستر،مهدي رحيمي،مهديه قاسمي و ماريو فونتس از اكوادور در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

هيئت داوران در بخش پژوهش‌هاي علمي هيچ كدام از آثار را به عنوان اثر برگزيده نشناخت اما هفت اثر را شايسته تقدير معرفي كرد.

در بخش كاريكاتور موضوعي،مهدي عزيزي،ولاديمير زانوسكي از اوكراين و پروين محمدي و در بخش كاريكاتور چهره،شانكار پامارتي از هند،حسين صافي و عليرضا باقري به عنوان نفرات برگزيده معرفي شدند.

در بخش طراحي،محمود حضرتي و شهباز سلماني به عنوان نفرات نخست،هاني انصاري و علي اكبر شريفي به عنوان نفرات دوم و اميرمهدي انصاري و خديجه همرنگ به عنوان نفرات سوم معرفي شدند.

هيئت داوران در بخش انيميشن هيچ كدام از آثار را مستحق دريافت جايزه نشناخت اما سه اثر را شايسته تقدير معرفي كرد.

كريم زارعي،هيلدا هيلاري و مونا هنرمند به عنوان برگزيدگان بخش نقاشي و كاي ويدن هافر از آلمان،حسن نيكزاد و حسن قائدي نيز به عنوان نفرات اول تا سوم بخش عكس معرفي شدند.

در بخش نگارگري، زهرا پايكار، مجيد اقوام اسي و نغمه مولايي مقدم حائز رتبه‌هاي اول تا سوم شدند و در بخش تصوير سازي،مهديه قاسمي،هاجر سليمي نمين و حسين يوزباشي در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن