تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804734895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي رايگان «خورشيد كاروان» به مناسبت اربعين حسيني


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اجراي رايگان «خورشيد كاروان» به مناسبت اربعين حسيني


در نشست رسانه‌اي نمايش "خورشيد كاروان" مباحثي چون به تكرار نرسيدن اين اثر نمايشي در طول سالهاي روي صحنه رفتنش و اجراي رايگان اين نمايش مانند سالهاي قبل به مناسبت اربعين حسيني مطرح شد.

به گزارش مهر، نشست رسانه‌اي نمايش آييني "خورشيد كاروان" صبح شنبه 30 آذر با حضور كارگردان و ديگر عوامل اين اثر نمايشي در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي برگزار شد. در اين نشست مهدي متوسلي نويسنده، محمد فرهنگ كارگردان و انوشيروان ارجمند و اسدالله بابايي بازيگران اين اثر نمايشي حضور داشتند.

متوسلي در ابتداي برنامه با اشاره به اينكه اين نمايش از سال 70 تا امروز هر ساله در حال اجرا است، گفت: "خورشيد كاروان" برداشتي از نمايشنامه "هيهات من الذله " نوشته ابوباسم حيادار است كه در شهر كربلا نوشته شده است. 23 سال قبل من با اقتباس از اين اثر نمايشي نمايشنامه "خورشيد كاروان" را به نگارش درآوردم. اين نمايش به جز ايران در كشورهاي انگليس، هلند و شهر دوبي نيز به صحنه رفته است.

وي ادامه داد: اين نمايش برگرفته از داستان معروف "دير راهب" است كه از جمله مستندترين و دقيق‌ترين داستان‌هاي تاريخي صدر اسلام به حساب مي‌آيد. همه كتاب‌هاي تاريخي بر مستند بودن زواياي تاريخي اين داستان متفق‌القول هستند. اين اثر نمايشي از اول دي تا 28 صفر در مجموعه شهداي انقلاب اسلامي اجراي خود را آغاز مي كند و طبق اجراي هر ساله ما براي اين نمايش بليت فروشي نخواهيم داشت و به رغم اينكه از طرف وزارت ارشاد كمكي به ما نشده است، اين نمايش را به صورت رايگان روي صحنه مي بريم.

در ادامه محمود فرهنگ با اشاره به اينكه دوازدهمين سالي است كه از پيوستنش به گروه نمايش "فدك" مي‌گذرد، عنوان كرد: يكي از نكته هاي مهمي كه باعث شده اين كار در طول 23 سال گذشته بتواند تداوم داشته باشد نگاهي است كه مهدي توسلي و گروهش به تئاتر دادند. در اين گروه همه چيز به صورت حرفه اي دنبال مي شود و به عنوان نمونه كارگردان در اين كار فقط مسئوليت كارگرداني را بر عهده دارد و لازم نيست نگران كارهاي ديگري هم باشد. اين كارگردان تئاتر يادآور شد: همين نگاه حرفه اي كه در گروه تئاتر "فدك" وجود دارد باعث شده است كه در طول سالهاي گذشته ما بتوانيم شاهد آثار فاخر تئاتري از اين گروه باشيم و اين گروه هميشه در اوج باشد.

در بخش ديگري از اين نشست رسانه اي انوشيروان ارجمند كه در اين نمايش ايفاگر نقش راهب است، گفت: بدون شك كار مذهبي كردن راه رفتن روي لبه تيغ است چون مردم ما آنقدر نسبت به مذهبشان آگاهي دارند كه اگر كوچكترين خدشه اي در اجراي آثار مذهبي وجود داشته باشد به اجرا اعتراض خواهند كرد.

وي افزود: بنابراين لازمه كار هنري كردن تحقيق و تفحص است. مردم ما واقعه كربلا را از حفظ هستند پس براي اجراي اثري در اين ارتباط بايد از منظر تازه اي به اين حماسه نگاه كرد. "خورشيد كاروان" داراي اين بضاعت و بينش است و مي تواند اين واقعه را به شكلي دراماتيك به تصوير بكشد. در اين نمايش از گونه هاي مختلف نمايش و آيين هاي ايراني چون تعزيه، مداحي خواني، گريستن و به سركوفتن و عزاداري در بستري دراماتيك استفاده شده است. اين بازيگر متذكر شد: افتخار من اين بوده كه 13 سال در خدمت گروه تئاتر "فدك" باشم. متاسفانه در حال حاضر سياستگذاران تئاتر نمي بينند كه اين گروه با چه مشقتي اين نمايش را به صحنه مي برد. در طول 23 سال گذشته از طرف مديران تئاتر هيچ ارجي به اين نمايش گذاشته نشده است. البته منظور من از ارج نهادن اختصاص بودجه و پول نيست.

بازيگر سريال "مختارنامه" ادامه داد: نمايشي كه در مدت طولاني روي صحنه مي رود هم منتقد دارد و هم مدافع. به نظر برخي از منتقدان اين نمايش در طول سال‌ها به تكرار رسيده است اما من معتقدم همانطور كه ما بعد از سالها هنوز براي وقايع كربلا به سوگ مي نشينيم بنابراين چون تاريخ عبرت آموز است و به ما ياد مي دهد چگونه از مشكلات دوري كنيم اين نمايش نيز عبرت آموز است. اسدالله بابايي يكي ديگر از بازيگران نمايش در پايان گفت: من 21 سال است با گروه نمايش "فدك" همكاري مي كنم و در اين نمايش نيز به عنوان بازيگر، دستيار كارگردان و طراح صحنه و لباس فعاليت كرده ام. "خورشيد كاروان" براي من فقط يك نمايش نيست بلكه اين اثر از ديدگاه من هميشه يك فريضه بوده است كه خودم را موظف به انجام آن به بهترين شكل ممكن مي‌دانسته ام.

نمايش "خورشيد كاروان" از يكشنبه اول ديماه تا 28 صفر به مناسبت اربعين حسيني با حضور بازيگراني چون انوشيروان ارجمند، كرامت رودساز، فرهاد بشارتي و مهدي اميني در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي (سرچشمه) اجرا مي شود.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن