تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819135780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح هاي عمراني لرستان بايد توجيه اقتصادي داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اجراي طرح هاي عمراني لرستان بايد توجيه اقتصادي داشته باشد


خرم‌آباد ـ خبرنگار اطلاعات: استاندار لرستان گفت: اجراي طرح هاي عمراني لرستان بايد توجيه اقتصادي داشته باشد.هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه رسانه ها در مهندسي افكار عمومي تاثير گذاز هسنتد و ما نيز از نقد هاي منصفانه اصحاب رسانه استقبال مي كنيم، افزود : رسانه ها ظرفيت و پتانسيل خوبي براي توسعه استان محسوب مي شوند.

وي با اشاره به اين كه از اين پس بايد استاني بانشاط و داراي ظرفيت‌هاي بسيار خوب به كشور معرفي كنيم، افزود: اين معرفي نيز نبايد به طور قطع در حد اغراق باشد و بايد با واقعيت منطبق باشد و توقع ما از رسانه‌ها اين است كه اين ظرفيت‌ها و حتي پتانسيل‌هاي ناشناخته لرستان را به خوبي معرفي كنند.

او با بيان اين كه رسانه‌ها در مهندسي افكار عمومي تاثيرگذار هستند، افزود: ما رسانه‌ها را به عنوان يك فرصت مي‌شناسيم چرا كه مي‌توانند ذهن مردم را نسبت به توسعه و خودباوري حساس كنند و مشاركت را تشويق كنند و اميد و نشاط در مردم ايجاد كنند.

وي با اشاره به شعار دولت يازدهم مبني بر ايجاد اميد بين مردم اعلام كرد: توسعه با اميد ميسر مي‌شود. در غير اين صورت خبري از توسعه، رشد سرمايه‌گذاري و اشتغال نيست.

بازوند گفت: براي توسعه استان از مديراني استفاده مي‌شود كه اعتدال‌گرايي در رفتار، عمل و تصميم‌گيري آن‌ها وجود داشته باشد و استفاده از منابع انساني و كارشناسان را همواره مدنظر خود داشته باشند.او با اشاره به اين نكته كه كارهاي غيركارشناسي ضربه سنگيني بر پيكره سازندگي و اقتصاد لرستان وارد كرده است،‌ افزود: نيمه كاره ماندن پروژه‌هاي عمراني در دست اجراي استان به معناي از بين رفتن حجم قابل توجهي از سرمايه‌هاي ملي و منطقه‌اي در استان است.استاندار لرستان همچنين گفت: پروژه‌هاي عمراني بايد بدون توجه به سلايق سياسي و بر اساس اصول علمي طراحي شوند.وي يادآور شد: از بزرگترين موانع موجود در مسير رشد و توسعه استان لرستان، اجراي طرح‌هاي عمراني فاقد توجيه اقتصادي و نداشتن مطالعات علمي و كارشناسي است.بازوند با مقايسه برخي مؤلفه‌ها و شاخص‌هاي توسعه در استان و مقايسه آن‌ها با ميانگين كشوري گفت: رتبه نخست بيكاري استان لرستان در چند سال اخير محصول ضعف جدي استان در 15 شاخص محصول محوري توسعه است.وي با بيان اين كه نرخ بالاي بيكاري موجب زمينگير شدن اقتصاد لرستان شده است، افزود: نرخ بيكاري لرستان 5/2 برابر متوسط كشوري است و لرستان به لحاظ ميزان سرانه درآمدي مردم، در رديف 28 مين استان‌هاي كشور قرار دارد.

وي افزود: بيكاري منشأ بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي است كه براي پيشگيري از بروز اين آسيب‌ها بايد زمينه اشتغالزايي مولد در استان فراهم شود و شرايط براي گرايش جوانان به سمت ورزش و فعاليت‌هاي مناسب و صحيح تفريحي و سرگرمي مهيا شود.بازوند گفت: به تبع پايين بودن سرانه درآمدي مردم استان، سرانه درآمدي شهرداري‌ها نيز وضع مطلوبي ندارد به نحوي كه سرانه درآمدي شهرداري‌هاي استان حدود 900 هزار ريال در سال است كه اين سرانه در كشور حدود 2 ميليون ريال است.او حمل و نقل در بخش‌هاي هوايي، زميني و ريلي را از عوامل اصلي توسعه برشمرد و گفت: برقراري پروازهاي مستمر و منظم در فرودگاه خرم‌آباد يكي از اقدام‌هاي مهم براي رفع اين مشكل و زمينه‌سازي براي توسعه استان است كه در اين زمينه توسعه فرودگاه خرم‌آباد در دستور كار قرار گرفته است و مذاكراتي با قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ص) انجام شده است كه در صورت نهايي شدن اين توافق، قرارگاه طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد را با حدود 400 ميليارد ريال اعتبار اجرا مي‌كند.

استاندار لرستان گفت: همچنين اقدام‌هايي در زمينه راه‌اندازي و بهبود طرح‌هاي نيروگاه خرم‌آباد، كشت و صنعت لرستان، آزاد راه خرم‌آباد ـ اراك، آزادسازي حريم قلعه فلك‌الافلاك و فولاد ازنا انجام شده است كه انتظار مي‌رود با ورود بخش خصوصي به عرصه اقتصادي استان، برخي از عقب‌ماندگي‌هاي صنعتي و اقتصادي لرستان جبران شود.وي گفت: توسعه و زيباسازي سيماي شهري نيز از ديگر عوامل مهم در جذب سرمايه‌گذاران است كه در اين زمينه نيز مطالعات علمي با گرفتن مشاور براي بهبود مبلمان شهري و اجراي طرح‌هاي جامع شهري و ترافيك شهري در استان به ويژه خرم‌آباد و بروجرد انجام شده است.او با اشاره به اين كه جانمايي نامناسب مسكن مهر در شهرهاي استان و به ويژه خرم‌آباد هزينه آماده‌سازي را به شدت افزايش داده است، افزود: در تلاش هستيم سال آينده حدود 80درصد مسكن مهر استان را تعيين تكليف كنيم.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن