تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803663403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط ارتباطي مردم با اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: خط ارتباطي مردم با اطلاعات
ديگران با مفسدان اقتصادي چگونه برخورد مي‌كنند؟

اتهام فساد مالي از قبيح‌ترين و نابخشوده‌‌ترين جرايمي است كه اشد مجازات‌‌ها براي آن در كشورهاي دنيا اجرا مي‌شود و يكي از دلايل اصلي‌اش هم مي‌تواند تأثير به سزاي آن در ايجاد بي‌اعتمادي عمومي نسبت به سيستم مالي و پولي كشورها باشد كه زمينه‌ساز بسياري از جرايم ديگر است. جاي تأسف است كه ديگران با مفسدان اقتصادي چگونه برخورد مي‌كنند و در كشور ما چگونه عده زيادي از اين افراد به راحتي اموال مردم را تاراج مي‌كنند، آيا اين ناشي از ضعف قوانين نيست؟

تلفن به خط ارتباطي

نگراني والدين از حضور رانندگان مسن سرويس‌‌ها

اقدام بسياري از مديران مدارس دخترانه در استفاده از رانندگان مسن و بالاي 60 سال براي سرويس‌‌ها و يا اتوبوس‌هايي كه قصد دارند دانش‌آموزان را در اردوهاي درون شهري و برون شهري جابجا كنند،

به دليل تأمين امنيت اخلاقي دانش‌آموزان دختر قابل درك است، اما نگراني والدين را به دليل عدم توانايي كنترل وسايل نقليه توسط اين رانندگان، نمي‌توان ناديده گرفت. بهتر است مديران از برگزاري اردوهاي برون شهري حتي‌المقدور خودداري كنند تا والدين مجبور به امضاي

رضايت نامه نباشند.

پدر يكي از دانش‌آموزان

مشتركان بايد هزينه انشعاب را بپردازند

تا كنون براساس قوانين وزارت نيرو، متقاضيان دريافت انشعاب‌هاي آب و برق بايد هزينه آن‌‌ها را بپردازند. امّا اخيراً دريافت حق انشعاب و گران بودن اين هزينه باعث نارضايتي بسياري از مشتركان شده است و حتي اظهارات اخير مسئولان اين وزارت نيز درخصوص چرايي گران‌شدن

اين نرخ، قانع‌كننده نبوده است.

ساري ـ مشترك برق

تعميرات جزئي به مجوز شهرداري نياز دارد؟

تعمير درب منازل براي مالكان براساس يكي از بخش‌نامه‌‌هاي شهرداري به مجوز نياز ندارد. اما اخيراً مأموران شهرداري با هر تعمير جزئي مخالفت مي‌كنند و اخذ مجوز را لازم مي‌دانند.لطفاً شهرداري

در اين مورد به طور شفاف اطلاع رساني كند تا براي در فشارقرار دادن مالكان، زمينه‌اي فراهم نباشد.

شهروند تهراني

ضرورت بررسي عملكرد بيمه‌‌ها

هزينه بيمه شخص ثالث خودروي تندر 90 مدل سال 86 ، بيش از 800 هزار تومان شده است و جالب آنكه به هنگام پرداخت جزئي‌ترين خسارت، باعث رفت و آمد مكرر بيمه‌شدگان مي‌‌شوند. شايد با افزايش اعتراضات بيمه‌شدگان از بسياري شركت‌هاي بيمه خصوصي و دولتي بهتر باشد مشابه تحقيق و تفحص به عمل آمده در سازمان تأمين اجتماعي،

در اين بيمه‌‌ها نيز صورت گيرد.

بيمه‌گزار بيمه شخص ثالث

از اورژانس‌‌ها سرزده بازديد كنند

اگر وزير محترم بهداشت و درمان به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلي براي ساعاتي كوتاه از اورژانس بيمارستان‌هاي دولتي ديدن كنند، متوجه گلايه‌هاي بيماران از وضعيت بسيار نامساعد آنها مي‌شوند.

خانم بيمار

نوركوچه كم است

نوركوچه بوستان يكم شرقي واقع در شهرك غرب، خيابان شهيد فخارمقدم كم و باعث مشكلاتي براي ساكنان كوچه در شب‌‌ها است. از مسئولان اداره برق تقاضاي رسيدگي داريم.

از اهالي كوچه

نرخ خدمات دولتي همچنان افزايش مي‌يابد

افزايش چشمگير نرخ بليط قطارهاي مسافربري در اواسط آذرماه، 2 برابر شدن نرخ خدمات شهرداري، نوسازي و عوارض و موارد مشابه آن‌‌ها نشان مي‌دهد تا زماني كه نرخ خدمات دولتي همچنان افزايش مي‌يابد، اميدي به كنترل تورم نخواهد بود.

شهروند تهراني

سرما مسافران را اذيت مي‌كند

بازگذاشتن لنگه‌اي از در اتوبوس‌هاي شركت واحد توسط برخي از رانندگي در فصول سرد باعث نفوذ سرما و اذيت شدن مسافران مي‌شود. ضمن آنكه ترمزهاي ناگهاني براي پياده يا سوار كردن برخي از مسافران خارج از ايستگاه نيز خطرناك است.

امين اردشير

سوء استفاده برخي از فروشندگان

بسياري از اقشار حقوق‌بگير به دليل پايين بودن حقوق‌هايشان مجبورند كالاهاي مورد نيازشان را به صورت اقساط خريداري كنند. متأسفانه برخي فروشندگان هم با سوء استفاده از اين مسئله، اجناس را به صورت گرانتر محاسبه مي‌كنند و در نتيجه زندگي بر حقوق بگيران سخت‌تر مي‌شود.

علي ـ ف

آژيرهاي بي‌مورد

آژيرهاي بي‌مورد برخي از خودروهاي گشت پليس در نيمه‌هاي شب باعث بدخوابي بيماران و سالمندان مي‌شود. اميدواريم مسئولان ذي‌ربط به رانندگان اين خودروها تذكر دهند.

فرخي‌پور

استفاده نادرست از تلفن‌هاي همراه

ضبط صداها و تصاويري از مجالس خصوصي هموطنان توسط برخي از دارندگان تلفن‌هاي همراه باعث به خطرافتادن آبروي ديگران و حتي متلاشي شدن بسياري از خانواده‌‌‌ها شده است. تصويب قوانيني محكم و فرهنگ‌سازي در اين خصوص مانند بسياري از ديگر كشورها ضروري است.

مؤمني

نكات كليدي يادداشت سردبير

سردبير روزنامه اطلاعات در يادداشت «بازگشت نئوكان‌‌‌ها؟»

به 2 نكته كليدي اشاره مي‌كند كه از سوي درصد بالايي از مردم و نخبگان سياسي پس از حصول توافق‌نامه ژنو نسبت به آن هشدار داده مي‌‌شود.

يكي در نظر گرفتن منافع ملي فراتر از تمامي گرايش‌هاي سياسي است، يعني همان نكته‌اي كه برخي از مسئولان صدا و سيما به عنوان رسانه ملي از آن غافلند و با پررنگ كردن اظهارنظرهاي مقامات درجه چندم آمريكايي و مخالف رابطه با ايران، در راستاي اهداف آنان حركت مي‌كنند و نكته ديگر لزوم داشتن وحدت و اتفاق نظر تا رسيدن به نتيجه مطلوب از اين توافق‌نامه است كه بايد از سوي محافظه‌كاران در نظر گرفته شود. اميدواريم فعالان سياسي كه سعي در تخريب توافق‌نامه ژنو دارند به عواقب همراه نشدن خود با خواست مردم بينديشند.

خواننده روزنامه اطلاعات

خودداري از ارائه وقت ملاقات

پس از 8 سال گذران ايام در صحنه ركود و سقوط اقتصادي، توليدكنندگان و صنعتگران انديشه و اميد دارند كه دولت يازدهم مي‌تواند در راستاي رفع مشكلات آنان تلاش كند و به اين مهم دل شادند.

اما متأسفانه اطرافيان وزير محترم صنعت، معدن و تجارت از ارائه يك وقت ملاقات كوتاه به صنعتگري با50 سال سابقه فعاليت، خودداري مي‌كنند.

مهندس عليرضا حائري

120 هزار تومان هزينه تشكيل پرونده

يكي از شعب بانك صادرات شاهرود 120 هزار تومان هزينه تشكيل پرونده از وام ازدواج دخترم كسر كرده است، در حالي كه تمامي اوراق را خودمان تهيه كرده‌ايم. ضمن آنكه علاوه بر سود 4 درصدي اين وام،

4 درصد سود يعني معادل 120 هزار تومان نيز در ابتدا از مبلغ وام كسر شده است. به اين ترتيب سود وام ازدواج برخلاف ادعاي مسئولان ذي‌ربط، در مجموع 8 درصد محاسبه مي‌شود.

شاهرود ـ يك پدر

افتتاح حساب براي دريافت كمك هزينه خريد عينك

پس از 27 سال سابقه پرداخت حق بيمه، براي دريافت كمك هزينه خريد عينك 85 هزار توماني وقتي به بيمه مراجعه كردم، متوجه شدم كه فقط 11 هزار تومان از اين مبلغ با افتتاح حساب در بانك رفاه كارگران به مبلغ 20 هزار تومان و پرداخت 5 هزار تومان هزينه تمبر و كارت بانكي، به من تعلق مي‌گيرد!

خلخال (اردبيل) ـ يك بيمه شده

لزوم چاپ دوباره «حديث روز»

مدتي است كه «حديث روز» در صفحه 3 روزنامه اطلاعات چاپ نمي‌شود و اين در حالي است كه احاديث چاپ شده در اين ستون، بسيار مفيد و آموزنده بوده است و ضرورت دارد ادامه يابد.

تلفن‌هاي متعدد به خط ارتباطي

صدا و سيما مشكلات 2 قواي ديگر را هم بازگو كند!

از مسئولان محترم صدا و سيما تقاضا مي‌شود درباره نمايندگاني كه از سازمان تأمين اجتماعي هداياي كلان گرفته‌اند گزارش تهيه و پخش كند، نه اين كه به قواي مقننه و قضائيه كاري نداشته باشد و پيوسته مشكلات قوه مجريه را مطرح سازد!

قم ـ از اهالي

به طرفين مناظره وقت مساوي بدهند

مجري برنامه «زاويه» شبكه 4 متأسفانه سخنان فرد مخالف با عقايد خود را دائماً قطع مي‌كند و در عوض به طرف موافق به خود، اجازه حرف زدن مي‌دهد! عدالت حكم مي‌كند وقت اين برنامه به تساوي بين طرفين مناظره تقسيم شود تا هر دو به يك اندازه بتوانند حرف بزنند و از عقايدشان دفاع كنند.

از بينندگان برنامه زاويه

رفتار مجري در شأن دولتمردان نيست

به نظر من، رفتار مجري برنامه «شب آفتابي» سيما با دولتمرداني كه به اين برنامه دعوت مي‌شوند، مناسب و در شأن آنان و نيز مجري برنامه نيست و اين رفتار بايد اصلاح شود و بهبود يابد.

رشت ـ تلفن به خط ارتباطي

توازن افزايش قيمت ‌ها و حقوق‌‌ها

وقتي نرخ برابري دلار در بازار آزاد 2 برابر شد، به عنوان مثال قيمت پرايد هم از 7 به 14 ميليون تومان افزايش يافت، اما متأسفانه حقوق كارگران و كارمندان تغييري نكرد. حال آن كه با افزايش قيمت‌‌ها بايد حقوق‌ها هم افزايش يابد تا بين آن‌‌ها توازني برقرار شود.

شهروند تهراني

جدول‌ها آسانتر طرح شود

در شرايطي كه كشورمان موارد متعدد و جالبي براي استفاده در جدول‌هاي روزنامه اطلاعات دارد، متأسفانه طراح محترم جدول‌‌ها با آوردن سؤال‌هايي مانند «استاني در چين» و يا آلاسكا، از همان ابتدا موجب عدم توانايي حل جدول‌هاي روزنامه توسط افرادي مانند من مي‌شود تا آنجا كه گمان مي‌كنم اگر طراح جدول‌‌ها خود را جاي ما بگذارد، خودش هم قادر به حل جدول‌هايي نخواهد بود كه خودش طرح كرده است!

خواننده قديمي روزنامه اطلاعات

اهالي روستا از آب آشاميدني سالم محرومند

اهالي روستاي امامزاده قاسم واقع در حومه شهرستان ازنا (لرستان)با وجود جمعيت زياد و پذيرايي از هموطناني كه براي زيارت بقعه متبركه به اين روستان سفر مي‌كنند به مدت 5 سال است كه آب آشاميدني سالم ندارند.

با وجود حفر يك حلقه چاه عميق، مسئولان مربوط اعلام مي‌كنند كه بودجه كافي براي لوله‌كشي و آب‌رساني در اختيار ندارند. با توجه به آلوده بودن آب آشاميدني كه به وسيله تانكر براي اهالي روستا آورده مي‌شود، اميدواريم مسئولان ذي‌ربط هرچه سريعتر در اين مورد اقدام كنند.

روستاي امامزاده قاسم ـ از اهالي

سياستمداران مراقب ادبيات كلام باشند

به كاربردن اصطلاحاتي مانند«زيرش زدن»، «دبه‌درآوردن» و امثال آن خطاب به سياستمداران غربي امضاء‌كننده توافق نامه ژنو، از سوي برخي سياستمداران داخلي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و داراي تحصيلات عالي دانشگاهي، شايسته و برازنده، آنان نيست و بهتر است سياستمداران مراقب ادبيات كلامي خود باشند.

دكتر علي سيادتي ـ بازنشسته بانك ملي ايران



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن