تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802728530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اردبيل:زيبايي جامعه در پرورش عواطف متعالي است / ريحانه و مهرانه در انتظار خيرين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه اردبيل:زيبايي جامعه در پرورش عواطف متعالي است / ريحانه و مهرانه در انتظار خيرين
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: زيبايي يك جامعه به پرورش و بروز و ظهور عواطف متعالي است كه مي‌تواند بشريت را از قساوت و سنگدلي نجات دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، آيت‌الله سيد حسن عاملي صبح امروز در مراسم تجليل از داوطلبان جمعيت هلال احمر در اردبيل اظهار داشت: اگر براي يك جامعه شاخص زيبايي را تعريف كنيم، عواطف انساني باشكوه شاخصه بارز و ممتاز يك جامعه است كه بايد بر مبناي عقلانيت در مسير اعتلا و عظمت حركت كند و از هر‌گونه خرافات به دور باشد.

وي پرورش عواطف زيبا و غمگساري از نيازمندان و بيماران را جلوه‌هاي بي‌بدليل مولفه مشترك انسانيت برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر جامعه‌اي از حصار منافع شخصي بيرون رفته و به فكر منافع عمومي باشد قطعاً در مسير پيشرفت و توسعه حقيقي گام برمي‌دارد و روزي نيز در نقطه اعتلا قرار مي‌گيرد.

امام جمعه اردبيل يادآور شد: براي يك ملت جاي مجد و شرف است كه با حفظ ميراث تاريخي، فرهنگي و مدنيت خود در پرورش عواطف بزرگ و قلب‌هاي فراخ و گسترده قدم برداشته و بتواند به عواطف برتر انساني افتخار كند.

عاملي گفت: نبايد در جامعه به آسمان خراش‌ها، ويلاها و ساختمان‌هاي بزرگ فخر كنيم بلكه شايسته آن است كه به پرورش عواطف انساني و دوري از برخي آسيب‌هاي اجتماعي همت كنيم و نظام آموزشي و پرورشي خود را در مسيري قرار دهيم تا انسان‌هاي با قلب بزرگ و حافظه سرشار تربيت كرده و تحويل جامعه دهند.

وي تصريح كرد: سري كه سبب شد نبي مكرم اسلام (ص) از گرسنه ماندن لذت ببرد و به عنوان پدر ارزشمند جامعه با فقرا و نيازمندان همنوايي كند اين روح متعالي و عواطف سرشار بشري است كه مصاديق ان را مي‌توان در دستگيري از نيازمندان مشاهده كرد.

نماينده ولي فقيه در استان بيان داشت: دنيا در فقر عاطفي مي‌سوزد و بشريت معاصر در برابر بسياري از نيازهاي عمومي و عاطفي شرمنده شده و عده‌اي با ابزارهاي سياسي و گسترش پديده‌هايي همچون طلاق به فكر تامين منافع شوم خود هستند و نظام سياسي غرب نيز در يك رقابت ناسالم سعي مي‌كند عواطف انسان‌ها را زير سئوال ببرد.

عاملي تلاش پزشكان بدون مرز را در ياري رساندن به محرومان مناطق مختلف دنيا ضروري اعلام كرد و افزود: مجموعه هلال احمر نبايد تنها بر مبناي امدادرساني به زلزله‌زدگان و يا در راه‌ماندگان اهداف و برنامه‌هاي خود را سامان دهد بلكه وظيفه هلال احمر اين است كه به عنوان يك موسسه با عظمت در تربيت انسان‌هاي با عاطفه ارزشي ورود پيدا كرده و از ابزارهاي فرهنگي در بروز و ظهور اين عواطف استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در عصري كه حاكميت ملي و استقلال كشورها نقض شده است در حركتي شبيه معجزه با حفظ حاكميت ملي سعي كرده منافع ديگر ملت‌ها و حقوق انسان‌هاي محروم را نيز مدنظر قرار دهد و بتواند در مسير توسعه و پيشرفت جدي قدم بردارد.

نماينده مردم استان اردبيل در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در اين شرايط وظيفه همه ماست كه دست فقرا را بگيريم و هلال احمر نيز بايد فراتر از انتظار حضور در يك حادثه، قدم‌هاي بزرگي در صحنه خدمت‌رساني و امور خيريه بردارد تا معضلات اجتماعي و آلام بشري را كاهش دهد.

عاملي غنيمت شمردن لحظات و فرصت‌ها را در تبديل آنها به يك فرصت بي‌بديل سودآوري در دنيا و عقبي ضروري خواند و گفت: جمعيت هلال احمر بايد در كنار وظيفه تعالي خود به ارتقاي موسسات خيريه و جلب كمك‌هاي مردمي تبديل شود و موسسه ريحانه و مهرانه را در ياري رساندن به بيماران سرطاني و MS كمك كند.

وي هزينه‌هاي بيماران سرطاني و MS را وحشتناك و تامين آن را نيازمند مشاركت همه مردم به ويژه خيرين و نيكوكاران توصيف كرد و يادآور شد: موسسه ريحانه با پوشش يك هزار و 500 سرطاني و موسسه مهرانه نيز با پوشش 3 هزار بيمار MS همچنان چشم انتظار كمك‌هاي خيرين و اهتمام مردم است تا خدمات خود را ارائه كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، امام جمعه اردبيل در پايان سخنان خود ابراز داشت: در كنار اين دو موسسه ساير موسسات خيريه نيز بايد مورد حمايت جدي قرار گيرند تا بتوانند در دست‌گيري از نيازمندان و فقرا اقدامات مثبت و سازنده‌اي را شاهد و ناظر باشيم.

انتهاي پيام/62001/صا40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن