تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798438323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروري بر قابليت هاي جديدترين لپ تاپ ها + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مروري بر قابليت هاي جديدترين لپ تاپ ها + عكس
اگر قصد خريد يك لپ تاپ جديد را داريد با اورژانس IT همراه باشيد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،اگر قصد خريد يك لپ‌تاپ را داريد و در انتخاب مارك دچار ترديد شده‌ايد، اصلا جاي نگراني نيست. در اينجا مي‌خواهيم با هم به سه نمونه از لپ‌تاپ‌هاي جديد و پرفروش بازار نگاهي انداخته و آنها را با هم مقايسه كنيم تا با بررسي ويژگي‌هاي آنها بهترينشان را انتخاب كنيم.

لنوو آيدياپد Z500

دستگاه Lenovo IdeaPad Z-500-MBYG2GE يك لپ‌تاپ 15 اينچي است با يك پردازنده (CPU) چهارهسته‌اي و يك گرافيك GeForce GT 645M انويدياي قدرتمند كه تقريبا از عهده اجراي تمام برنامه‌هاي نرم‌افزاري اجرايي و بازي‌هاي 3D برمي‌آيد. در اينجا مدل مجهز به پردازنده Core i7 آن را با قيمتي حدود 2.5 ميليون تومان در نظر گرفته‌ايم كه يك ديسك سخت يك ترابايتي (هزار گيگابايت) با سرعت 5400 دور در دقيقه (rpm)، يك گرداننده (درايو) دي‌وي‌دي و صفحه‌نمايشي HD با رزولوشن 1366 در 768 پيكسل دارد. گرافيك جي‌فورس GT 645M يك واحد پردازشگر گرافيكي (GPU) متوسط از كمپاني انويدياست.

طراحي: بدنه و صفحه‌كليد آن فلزي با رنگ نقره‌اي ـ خاكستري و در قسمت‌هاي زير دستگاه از جنس پلاستيك مشكي است. باوجود تعبيه خوب صفحه زيرين، بزرگ‌ترين نقطه ضعف اين سيستم استحكام نداشتن و برخوردار نبودن از ثبات كافي بدنه و در اطراف گرداننده نوري و كيفيت نامطلوب لولاهاي آن است. صفحه‌كليد آن نيز استحكام چنداني ندارد.

اتصال‌پذيري: امتياز اتصال‌پذيري ضعيف اين لپ‌تاپ به خاطر درگاه كارتخوان ادغام شده كه فقط دو فرمت (MMC و SD ) را تشخيص مي‌دهد، اما پورت ايترنت RJ45 آن نمي‌تواند لن گيگابايتي را پشتيباني كند و برخورداري از دو خروجي تصويري (VGA+HDMI) و وبكم اچ‌دي شايد نتواند اين كمبودها را جبران كند. ارتباط وايرلس آن شبكه بي‌سيم محلي b‌/‌g‌/‌n را پشتيباني مي‌كند و به بلوتوث 4 مجهز است. سرعت انتقال داده 150 مگابيت بر ثانيه‌اي آن چندان چشمگير نيست، چرا كه بسياري از گجت‌ها مي‌توانند داده را با سرعت 300 تا 400 مگابيت بر ثانيه انتقال دهند.

‌صفحه‌كليد: صفحه‌كليد آن كه AccuType ناميده مي‌شود، باعث مي‌شود اشتباهات تايپ به حداقل برسد. با اين‌كه امتيازي را كسب كرده و نور پس زمينه LED هم دارد، اما به دليل برخوردار نبودن از ثبات و استحكام كافي، براي كاربران حساس و سختگير توصيه نمي‌شود. تاچ‌پد آن فاقد كليدهاي اختصاصي است و براي كليك راست و چپ بايد ناحيه پاييني تاچ‌پد را فشار دهيد. اين تاچ‌پد حركت‌هاي بين دو انگشت نظير زوم، اسكرول و چرخش (Gesture touchpad) را تشخيص مي‌دهد.

‌‌كارايي: لنوو با داشتن پردازنده چهارهسته‌اي Core i7-3632QM كه فقط 35 وات TDP دارد و در حد پردازنده‌هاي دوهسته‌اي است، انتخاب درستي را داشته است. از نظر عملكرد سيستم در بازي در حد لپ‌تاپ‌هاي متوسط است و بازي‌هاي كيفيت بالا در رزولوشن معمولي، نرم و روان اجرا مي‌شود. از نظر فضاي ذخيره با اين‌كه سرعت هارد اين دستگاه كمتر از 7200 دور در دقيقه است، اما عملكرد آن از حد متوسط بهتر است. ميزان سر و صداي اين نوت‌بوك قابل قبول است. بالا رفتن درجه حرارت و مصرف بالاي برق، يكي از ضعف‌هاي اين دستگاه است. كيفيت صداي بلندگوهاي آن خوب است، اما زمان دوام باتري 5‌/‌3 ساعته آن زياد نيست.

سوني وايو S13-133CA

لپ‌تاپ Sony VAIO S13-133CA طراحي ساده و زيبايي دارد. قاب پشتي و بدنه آن به طور كامل از جنس آلومينيوم مات ساخته شده است. يكي از بهترين كيفيت‌هاي ساخت در بين لپ‌تاپ‌هاي سوني را دارد. همراه با قابليت‌هاي مفيدي چون نرم‌افزار Sony Media Gallery به كاربران ارائه مي‌شود و ساماندهي رسانه‌هاي ديجيتال شما را آسان‌تر مي‌كند. به اين ترتيب بدون نياز به باز‌كردن پوشه‌هاي متعدد مي‌توانيد به موزيك‌ها، فيلم‌ها و عكس‌هاي مورد علاقه خود دسترسي داشته باشيد. اين لپ‌تاپ از فناوري Intel Wireless display WiDi پشتيباني مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد عكس‌ها و محتواي رسانه‌اي اچ‌دي را با استفاده از يك آداپتور تلويزيون سازگار با intel WiDi مانند نت گير پوش تو تي وي به صورت وايرلس به تلويزيون اچ‌دي خود منتقل كنيد. اين نوت‌بوك از يك پردازنده دو هسته‌اي 5‌/‌2 گيگاهرتزي Core i5-3230 اينتل نيرو گرفته و از چهار گيگابايت حافظه رم DDR3 بهره مي‌برد. ديسك سخت با ظرفيت ذخيره 750 گيگابايتي با سرعت 5400 دور، رايتر دي‌وي‌دي، لن شبكه ايترنت گيگابايتي، واي فاي b‌/‌g‌/‌n، بلوتوث 4، يك وبكم، ميكروفن و بلندگوهاي استريو دارد. با وزن 1.72 كيلوگرم بسيار سبك و باريك است. باتري ليتيوم يون آن با هر بار شارژ تا هفت ساعت دوام مي‌آورد.

‌‌طراحي: اين نوت‌بوك از طراحي بسيار زيبا و منحصر به فردي برخوردار است، صفحه‌كليد با نور پس‌زمينه LED داشته، تاچ‌پد چند حركتي آن امكان اسكرول‌كردن با دو انگشت را ميسر مي‌كند كه شما مي‌توانيد براي بزرگنمايي عكس‌ها يا خارج شدن از زوم، انگشتانتان را به حالت نيشگون گرفتن حركت دهيد و براي تغيير صفحه از حركات جارويي استفاده كرده و قادريد عكس‌ها را بچرخانيد.

‌صفحه‌نمايش: صفحه‌نمايش پهن 13.3 اينچي آن از نوع LED است كه با مصرف كم تصوير بهتري را ارائه مي‌‌كند. نسبت قاب تصوير 16:9 آن براي تلويزيون‌هاي اچ‌دي استاندارد بوده رزولوشن آن 1366 در 768 پيكسل است، كه از گرافيك Intel HD graphics 4000 تعبيه شده در خود پردازنده و گرافيك مستقل GeForce GT 640M انويديا با حافطه اختصاصي يك گيگابايت نيرو مي‌گيرد. سخت‌افزار فوق‌العاده قوي و ويندوز 8 اورجينال از نقاط قوت اصلي اين لپ‌تاپ است و تقريبا رقيبي براي مك‌بوك پروي شركت اپل محسوب مي‌شود. قيمت آن حدود سه ميليون و 400 هزار تومان است.

پرو بوك 450 اچ پي

مي‌توان گفت HP يكي از اولين شركت‌هايي است كه لپ‌تاپ‌هايي با بدنه فلزي توليد كرد و البته موجب سنگين‌شدن لپ‌تاپ نيز نشده است. اين شركت به توليد محصولات با كيفيت شهرت دارد كه مدل ProBook يكي از نمونه‌هاي معروف آن است. مدل ProBook 450 جزو جديدترين محصولات آن است. طراحي خارجي خوب، بدنه آلومينيومي، سخت‌افزار به‌روز نسبت به مدل‌هاي پيشين و قيمت مناسب از مختصات بارز اين لپ‌تاپ است. مشخصات سخت افزاري آن بسيار خوب و شامل پردازنده Core i5-3230M با سرعت سيكل ساعت 2.6 گيگاهرتز و حافظه نهان سه مگابايت، گرافيك Radeon HD 8750 از شركت AMD با حافظه اختصاصي دو گيگابايت، حافظه رم چهار گيگابايتي، ديسك سخت 750 گيگابايتي 5400 دور، صفحه‌نمايش با نور پس‌زمينه LED، لن گيگابايتي، بلوتوث 4، گرداننده نوري دي‌وي‌دي، تاچ‌پد جسجر و باتري شش سل از نقاط قوت آن است. قدرت مناسب پردازنده و گرافيك حرفه‌اي همراه حسگر اثر انگشت، بدنه مستحكم و صفحه‌كليد خوب آن را از لپ‌تاپ‌هايي با قيمت متوسط، متمايز مي‌‌كند. با وجود قيمت مناسب حدود يك ميليون و 800 هزار توماني، دوام شارژ‌دهي كوتاه چهار ساعته باتري كوتاه، زواياي ديد محدود و رنگ‌هاي نه‌چندان زنده و رزولوشن پايين صفحه‌نمايش آن و همچنين حافظه كم و حذف‌شدن پورت گسترش اكسپرس كارت از روي آن را بايد به عنوان نقاط ضعف آن نام برد.

------------

گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران را در گوگل پلاس دنبال كنيد

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن