تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت/صدا و سيماي كرمانشاه در حصار كليشه‌ها / شبكه‌اي كه به استواري زاگرس نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت/صدا و سيماي كرمانشاه در حصار كليشه‌ها / شبكه‌اي كه به استواري زاگرس نيست
بسياري از افراد اذعان دارند كه طي چند سال گذشته برنامه‌هاي شبكه زاگرس كرمانشاه رو به افول رفته و موجب بي‌رغبتي مخاطبان به تماشاي اين شبكه شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، رسانه‌ها در دنياي امروز كه به عصر ارتباطات معروف شده، نقش بسيار مهمي در آگاهي‌دهي به آحاد مختلف جامعه و پي‌گيري مطالبات مردم ايفا مي‌كنند.

اغلب افراد جامعه به‌نحوي در شبانه‌روز با رسانه‌ها سر و كار دارند و ميزان جذابيت هر رسانه با ميزان مخاطب آن رابطه مستقيم دارد.

ارائه اطلاعات دسته اول، صداقت، معتبر بودن اخبار و اطلاعات، احترام به مخاطب، توجه به نياز جامعه، به‌روز بودن، جامعيت، تنوع و خلاقيت موجب جذابيت بيشتر يك رسانه مي‌شود.

يك رسانه براي اينكه بتواند به‌طور صحيح به‌كار خود ادامه بدهد بايد داراي برنامه باشد و مهم‌ترين موضوع در اين راستا استفاده از نيروي انساني متخصص، خلاق، حرفه‌اي، كوشا و اهل فن است كه بتواند با تهيه مطالب نو و جذاب مخاطب بيشتري جذب كنند.

موضوعي كه در اين‌جا بدان پرداخته مي‌شود درباره سطح كيفي برنامه‌هاي صدا و سيماي مركز كرمانشاه است.

بسياري از افراد اذعان دارند كه طي چند سال گذشته برنامه‌هاي شبكه كرمانشاه رو به افول رفته و جذاب نبودن برنامه‌ها موجب بي‌رغبتي مخاطبان به تماشاي برنامه‌ها شده است كه اين نياز به تغيير را به‌خوبي نمايان مي‌كند.

كم بودن ميزان برنامه‌هاي توليدي، پيروي از يك الگوي قديمي و روش يك‌نواخت، خلاء خلاقيت، كپي‌برداري از سوژه‌هاي رسانه‌هاي ديگر و مسائلي از اين قبيل موجب شده شبكه كرمانشاه با يك شبكه جذاب فاصله بسيار زيادي داشته باشد.

استفاده از روش‌هاي نوين براي تهيه و تدوين برنامه‌ها، نيروي انساني كارآمد و شايسته، ساخت برنامه‌هاي سازنده، اصلاح فضاي حاكم بر روابط انساني در سازمان و توجه به نياز مخاطبان از جمله مواردي است كه مي‌تواند يك شبكه را از ركود خارج كند.

در بسياري از برنامه‌هاي اين شبكه روح تازگي وجود ندارد و شالوده پوسيده ساخت برنامه‌‌هاي بي‌اثر به‌خوبي قابل درك است. به‌عنوان مثال به برنامه‌هايي مي‌توان اشاره كرد كه كاملا مشخص است از مردم خواسته شده در مقابل دوربين دست تكان بدهند و اين به‌نوعي نشان‌دهنده وداع با بينندگان است!

اين صحنه‌ها به‌حدي ساختگي و تكراري است كه هر بيننده‌اي با ديدن اين تصاوير فيلم‌هاي 40 يا 50 سال پيش را در ذهن خود تداعي مي‌كند و در آن‌ها افرادي نشان داده شده‌اند كه براي نخستين بار دوربين را مشاهده كرده‌اند و اين موضوع نه‌تنها زيبا نيست، بلكه به‌نوعي رعايت نكردن شان افراد و مخاطبان است و از ايده‌هاي جديدتري نيز مي‌توان استفاده كرد.

از اين دست اقدامات غيرحرفه‌اي در برنامه‌ها باز هم به‌چشم مي‌خورد كه نيازي به طرح آن ديده نمي‌شود، چراكه اگر تصميمي براي اصلاح گرفته شود، ضعف‌ها نيز ديده خواهند شد.

برخي از سوژه‌هاي خبري اين شبكه نيز از سر خلاقيت و كار حرفه‌اي نيست، بلكه مصادره كردن و كپي‌برداري از كار و زحمات رسانه‌هاي ديگر در تار و پود آن هويداست.

رسانه‌هايي همچون خبرگزاري‌ها و نشريات مكتوب با زحمت شبانه‌روزي و با حداقل امكانات سعي در ارائه مطالب نو دارند. خبرنگاران ساعي اين رسانه‌ها علاوه بر انعكاس رويدادهاي خبري، سوژه‌ها و گزارش‌هاي جذابي براي استفاده مخاطبان تهيه مي‌كنند كه در بسياري از مواقع در برنامه‌هاي اين شبكه مورد كپي‌برداري قرار مي‌گيرد.

نيروي انساني در سازماني همچون صدا و سيما با امكانات مناسبي كه در اختيار دارد، بايد بتواند خلاقيت و نوآوري داشته باشد.

برنامه‌ها و اقدامات خوبي نيز در اين شبكه در ميزان كم انجام مي‌گيرد و نيروهاي توانمند بسياري نيز در اين مجموعه وجود دارند و اين هنر مدير است كه بتواند با شناسايي نقاط ضعف، استفاده از امكانات موجود و برنامه‌ريزي براي بهبود شرايط، شبكه زاگرس را به يك شبكه جذاب و پر مخاطب تغيير بدهد.

با وجود تهاجم فرهنگي و اقدامات پليد دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي در قالب جنگ نرم براي به انحراف كشاندن جوانان، اهميت ساخت برنامه‌هاي متنوع براي جذب جوانان بيشتر مشخص مي‌شود.

بي‌شك تلاش رسانه‌ها براي جذب افراد جامعه موجب آگاهي‌دهي به مردم و خنثي كردن نقشه‌هاي شوم دشمنان خواهد شد.

آمدن مديريت جديد صدا و سيماي مركز كرمانشاه نويدبخش روزهاي خوب و پا گرفتن دوباره برنامه‌هاي اين شبكه تلويزيوني است.

رضا رحيمي از مديران با تجربه و موفق صدا و سيماست كه عملكرد خوبي در كارنامه خود دارد و بسياري از اهالي صدا و سيما اميدوار به بهبود اوضاع هستند.

اميد است مديركل جديد صدا و سيماي مركز كرمانشاه بتواند با استفاده از تجربيات موفق و ارزشمند خود و همدلي كاركنان اين مركز، سطح برنامه‌ها را به‌حد عالي برساند و با پرداختن به فرهنگ غني و مباحث فرهنگي استان موجب اشتياق صدچندان مردم در گوشه و كنار استان كرمانشاه براي ديدن برنامه‌هاي شبكه زاگرس شود.

اين مطلب با هدف تخريب انتشار پيدا نكرده و نه‌تنها مطالبه بسياري از شهروندان است، بلكه به‌قصد اصلاح و بهبود اوضاع ارائه شده است.

================

يادداشت از محسن فولادي

================

انتهاي پيام/2700/ن۴۰

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن