تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819191644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور جراح ايراني در اولين آزمايش داروي ضدسرطاني در انگلستان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حضور جراح ايراني در اولين آزمايش داروي ضدسرطاني در انگلستان


براساس گزارش BBC، اين بيمار كه اولين بيمار دريافت‌كننده واكسن سرطان مغز در اروپا است،‌62 سال سن داشته و اوايل سال جاري از بيماري‌اش آگاهي پيدا كرد. واكسن شخصي‌سازي شده‌اي كه به بدن او تزريق شد به گونه‌اي مهندسي شده تا سيستم ايمني بدن او را براي مبارزه با تومور سرطاني آموزش دهد.

بيمارستان كينگ كالج لندن يكي از 50 بيمارستاني است كه اين پروژه آزمايشي را به رهبري كيومرث اشكان،‌جراح اعصاب بيمارستان كينگ‌كالج لندن اجرا خواهد كرد. رابرت دمگر، هنرپيشه تئاتري است كه پس از آگاهي از بيماري‌اش بازي در نقش اوتلو را ترك كرده و به فاصله چند روز تحت جراحي قرار گرفت. پيش از آغاز جراحي به او پيشنهاد شده‌بود تا اولين فردي باشد كه در اروپا تحت درمان آزمايشي اين واكسن قرار مي‌گيرد.

جراحان تومور او را از سرش خارج كرده و آن را در كنار سلول‌هاي دندريتي كه از سلول‌هاي ايمني بدنش جدا شده‌بودند كشت دادند. هدف آموزش سلول‌ها در شناسايي تومور بود. واكسن به دست آمده به بازوي بيمار تزريق شد به اين اميد كه اين سلول‌ها به ديگر سلول‌هاي سيستم ايمني روش مقابله با تومور را آموزش داده و سرطان را نابود كنند. قرار است اين بيمار طي دو سال آينده 10 دوز از اين دارو را دريافت كند.

كيومرث اشكان هدايت اين پروژه را به عهده داشته و مي‌گويد نياز به درمان جديد و موثر سرطان روز به روز شديد‌تر مي‌شود. به گفته وي حتي اگر دو تومور در بين دو بيمار كاملا شبيه به هم به نظر بيايند،‌ در واقعيت با يكديگر بسيار متفاوتند،‌از اين رو يك نوع درمان نمي‌تواند براي از بين بردن تمامي انواع تومورهاي اثرگذار باشد و در اينجا است كه نياز به درمان‌هاي شخصي‌سازي شده براساس نوع سرطان بيمار احساس مي شود.

در اين آزمايش داوطلباني مبتلا به گليوبلاستوما، مرگبارترين نوع تومور مغزي كه سالانه بيش از هزار و 500 نفر در بريتانيا مبتلا به اين بيماري تشخيص داده مي‌شوند، حضور يافته‌اند. ميانگين دوام بيمار پس از ابتلا به اين بيماري 12-18 ماه است. به گفته اشكان،‌ اجراي اين دوره آزمايشي كه طي آن 300 نفر تحت درمان قرار خواهند گرفت،‌براي اثبات اثرگذاري اين درمان ضروري است. به گفته وي نيمي از اين افراد واكسن حقيقي و نيمي ديگر واكسني محتوي دارونما دريافت مي‌كنند تا اثر دارو برروي داوطلبان به خوبي آشكار شود.

اين تكنيك درماني كه DCVax نام دارد تاكنون در آمريكا مورد آزمايش قرار گرفته و طول عمر بيماران سرطاني را از 12-18 ماه تا سه سال افزايش داده‌است. اشكان مي‌گويد نتايج اميدواركننده از آزمايش‌هاي آمريكا بسيار دلگرم‌كننده هستند و خبر از افزايش طول عمر بيماران بدون وجود عوارض جانبي مي‌دهند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن