تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802972169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس با حضور نمايندگان اقليت‌هاي ديني نماد وحدت و انسجام اديان الهي است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مجلس با حضور نمايندگان اقليت‌هاي ديني نماد وحدت و انسجام اديان الهي است


ابوترابي:

سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد كه در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌گفت، با قرائت آياتي از قرآن كريم كه در شان حضرت عيسي (ع) و حضرت مريم (س) نازل شده، عنوان كرد: امروز روز ميلاد پيامبر بزرگ الهي حضرت عيسي بن مريم (ع) است. اين روز بزرگ و تاريخ‌ساز را به جامعه مسيحيت، هموطنان مسيحي و مسلمان و نمايندگان آنان در خانه ملت تبريك مي‌گويم.

وي گفت: اين پيامبر بزرگ الهي همگام با ساير انبياي بزرگ در راه بسط صلح و مودت و گسترش عدالت در جامعه بشري از تمام ظرفيت و توان خويش بهره گرفت و خداي سبحان در آيات نوراني قرآن كريم به تمجيد از شخصيت فرزانه او و مادر پرهيزكارش حضرت مريم پرداخته است.

به گزارش ايسنا، ابوترابي ادامه داد: او كلمه‌الله است كلمه‌اي كه نزد خداوند سبحان از جايگاه و وجاهت ويژه‌اي برخوردار است. كلمه‌اللهي است كه در تقرب به خداي سبحان گوي سبقت را از همگان ربوده است و در بالاترين جايگاه بندگي و عبوديت در روزهاي نخست تولد خطاب به انسان‌هايي كه مقابل او بودند اظهار داشت: اني عبدالله.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد كه با الهام از آموزه‌هاي الهي و انسان‌ساز مكاتب وحياني در مسير گسترش عدالت و دوستي در جامعه بشري تلاش كنيم و در برابر افراطي‌گري و خشونت با همه قدرت و توان از ظرفيت متراكم اديان الهي و پيروان كتب آسماني بهره بگيريم.

وي تاكيد كرد: پيروان حضرت مسيح، شخصيت‌هاي برجسته‌اي كه در مكتب اين پيامبر بزرگ الهي تربيت شدند با الهام از آموزه‌هاي حياتي اسلام به بزرگداشت و تجليل از شخصيت‌هاي فرزانه و برجسته جهان اسلام نيز همت گماردند. تجليلي كه نويسندگان بزرگ مسيحي همچون جورجي زيدان و جورج جرداب و ده‌ها مسيحي حق‌جوي ديگر از شخصيت راستين اميرالمومنين (ع) نمودند حلقه اتصال و پيوند مستحكمي بين پيروان اديان مختلف الهي است.

وي ادامه داد: نگاهي كه پيروان حضرت مسيح و شخصيت‌هاي برجسته‌اي همچون آنتوان بارا نسبت به حادثه عاشورا دارند و در كتاب ارزشمند «حسين در انديشه مسيحيت» به بزرگداشت اين رويداد بزرگ تاريخي پرداختند و از وجود حضرت امام حسين (ع) به عنوان گوهر اديان ياد نموده‌اند، نقش موثر و كليدي در تحكيم پيوند اديان الهي و پيروان كتب آسماني دارد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدوارم در سايه الهام از آموزه‌هاي حيات‌بخش كتب آسماني و شخصيت‌هاي برجسته تربيت يافته در مكتب توحيد و الهام از حيات و زندگي انسان‌ساز حضرت مسيح و اولياي مكرم دين، در سايه وحدت و همدلي و انسجام در راه افزايش صلح و دوستي در جهان و مبارزه با خشونت گام‌هاي بلندي برداريم.

ابوترابي‌فرد اضافه كرد: خداي سبحان را شاكريم كه جمهوري اسلامي در اين عرصه به عنوان يك نظام سياسي برآمده از آموزه‌هاي دين مقدس اسلام، پيشگام و پيش‌روست. امروز مجلس شوراي اسلامي نماد وحدت و انسجام پيروان اديان مختلف الهي است؛ مجلس شوراي اسلامي با حضور نمايندگان اقليت‌هاي ديني و مذاهب اسلامي در اين نهاد، نماد وحدت ملي و انسجام اسلامي است.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با الهام از آموزه‌هاي دين و رهنمودهاي رهبري انقلاب اسلامي از همه توان و ظرفيت خويش براي ارتقاي وحدت ملي و انسجام اسلامي و پيوند استوار اديان الهي بهره بگيريم.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن