تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802776336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن كپرزدايي با وجود مدارس كپري در لرستان!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جشن كپرزدايي با وجود مدارس كپري در لرستان!
اگر پدر ما رئيس جمهور بود، از او مي‎خواستيم آنقدر مدرسه در كشور بسازد كه ديگر هيچ دانش‎آموزي در ايران مجبور به تحصيل در كلاس‎هاي حصيري و كپري نباشد.

اين پاسخ يك دانش‎آموز به پرسش مهر رئيس جمهور در سال‎جاري تحصيلي بود، جوابي كه نكته‎هاي ريز و قابل تاملي در آن نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه لرستان، بحث كپرزدايي از سال ۸۶ و طبق مصوبه رياست جمهوري در اولويت كار چهار استان سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و لرستان قرار گرفت.

در حالي كه هر روز خبري از هوشمندسازي و تجهيز اين مدارس به امكانات پيشرفته به گوش مي‌رسد، برخي دانش‌آموزان هنوز در مدارس كپري تحصيل مي‌كنند.

جشن كپرزدايي در دولت نهم و دهم در زمان فرشيدي‎فر و علي احمدي وزراي قبلي آموزش و پرورش برگزار شد هرچند هنوز هم گزارش‌هايي مي‌رسد كه در فلان نقطه كلاس كپري داير شده است.

اين موضوع نيز در لرستان انجام و به گفته برخي مسئولان جشن كپرزدايي برگزار شد هرچند برخي‎ها نيز عقيده دارند كه انجام نشده كه قضاوت با خود مردم....

چند روز پيش جلسه‎اي با حضور استاندار و مسئولان دستگاه‎هاي اجرايي استان در اليگودرز برگزار شد كه صحبت‎هاي نماينده مردم در مجلس درباره وجود مدارس كپري با وجود برگزاري (جشن كپرزدايي) ما را بر آن داشت موضوع را پيگيري كنيم.

وجود 40 مدرسه كپري در اليگودرز

نماينده مردم اليگودرز گفت: تعداد زيادي از دانش‎آموزان روستاهاي صعب‎العبور اليگودرز در مدارس كپري و چادري آموزش مي‌بينند.

محمدتقي توكلي افزود: شهرستان اليگودرز جزو مناطق سردسير كشور است، با گذشت چند ماه از آغاز سال تحصيلي بسياري از روستاهاي صعب‎العبور اليگودرز با كمبود امكانات، نبود معلم و نبود كلاس مناسب درس مواجه‌اند.

وي اضافه كرد: تعدادي از دانش‎آموزان زز و ماهرو و بشارت اليگودرز در حال حاضر در مدارس كپري و چادري آموزش مي‌بينند، از وزير آموزش و پرورش مي‌خواهم به اين موضوع رسيدگي كند.

نماينده مردم اليگودرز در مجلس افزود: در بحث آموزش از نظر تجهيزات با مشكلات زيادي روبه‎رو هستيم.

توكلي با اشاره به اينكه در سطح شهرستان 190 مدرسه تخريبي وجود دارد، اظهار كرد: تجهيزات آموزشي در روستاها بسيار ضعيف است و حدود 40 مدرسه كپري با وجود برگزاري جشن كپرزدايي در اين شهرستان وجود دارد.

اين صحبت‎هاي توكلي در حالي عنوان شده كه رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از جمع‎آوري تمام مدارس كپري تا پايان سال 90 خبر داده بود.

مدارس كپري، اجحاف در حق دانش‎آموزان است

موضوع از اينجا بيشتر مهم و بااهميت جلوه مي‎كند كه فرماندار اليگودرز نيز بر وجود چنين مدارسي در اين شهرستان صحه مي‎گذارد و مي‎گويد: در حال حاضر مدارس كپري در بخش زز و ماهرو و بشارت وجود داشته، مدارسي كه استانداردهاي لازم براي تحصيل را ندارند.

رضوي‎نژاد با تأكيد بر اينكه چرا با وجود اين مدارس، جشن كپرزدايي در لرستان گرفته مي‎شود، اظهار مي‌كند: استاندار لرستان دستور رسيدگي سريع به اين موضوع را داده و قرار است جلسه‎اي با حضور نوسازي مدارس، آموزش و پرورش و بخشدار منطقه برگزار شود.

وي تأكيد مي‌كند: قرار نبود مدارس كپري در استان وجود داشته باشد و اين يك اجحاف در حق دانش‎آموزان است.

فرماندار در ادامه صحبت‎هايش از سازمان نوسازي مدارس انتقاد مي‌كند و مي‌گويد: قرار بود 8 مدرسه كانكسي توسط نوسازي در زز و ماهرو هلي‎بورن (انتقال كانكس توسط بالگرد) شود كه اين مهم انجام نشد و ما شاهد بوديم اين سازمان، هلي‎بورن را در دورود انجام داد.

رضوي‎نژاد تصريح كرد: پيگير موضوع كه شديم مسئولان نوسازي اعتقاد داشتند امكان هلي‎بورن وجود ندارد و اين در حاليست كه منطقه فاقد راه دسترسي نيز است.

وي با تقدير از اطلاع‎رساني صورت گرفته توسط ايسنا در اين زمينه، از تغيير وضعيت مدارس كپري اين شهرستان ظرف كمتر از يك ماه آينده خبر داد.

چرا بايد اين قدر دير عمل شود تا فرياد يك نماينده دربيايد؟

درباره اظهارات نماينده مردم در مجلس و فرماندار اليگودرز، مديركل نوسازي مدارس لرستان وجود مدارس كپري در استان را رد مي‎كند و اعتقاد دارد چرا بايد اين قدر دير عمل شود تا فرياد يك نماينده دربيايد.

حسين اسدي‎پور با بيان اينكه همه مدارس كپري استان برچيده شده‎اند، اظهار مي‌كند: نه‎تنها مدارس كپري را جمع كرده‎ايم بلكه الان نيز طرح همياران نواي مدرسه را در استان و مناطق عشايري آغاز كرده‎ايم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا نماينده و فرماندار از وجود چنين مدارسي خبر داده‎اند و شما منكر آن هستيد، مي‌گويد: مكاتبه‎اي با آموزش و پرورش در اين باره انجام داده‎ايم، اگر تصوير و مستنداتي دارند ارائه كنند تا اكيپ‎هاي بازرسي را به منطقه بفرستيم اما به جرأت مي‎گويم چيزي به اسم كپر در اليگودرز وجود ندارد و هيچ موردي به ما منعكس نكرده‎اند.

اين مقام مسئول با تأكيد بر اينكه به اندازه كافي اعتبار وجود دارد، تصريح مي‌كند: اگر حتي بيش از 40 مدرسه كپري هم بر فرض كه وجود داشته باشد، اعتبار براي تغيير وضعيت آنها در اختيار داريم و هيچ مشكلي نداريم.

اسدي‎پور شناسايي مدارس كپري را وظيفه آموزش و پرورش مي‌داند و ادامه مي‌دهد: اگر فرماندار اليگودرز اين مشكل را مشاهده كرده موضوع را در كميته برنامه‎ريزي شهرستان پيگيري كند و با توجه به اعتباراتي كه اختصاص داده شده مي‎تواند آن را در اولويت قرار دهد.

وي با بيان اينكه جهت اجراي كار و احداث مدارس موافقت‎نامه‎اي بين استانداري، آموزش و پرورش و نوسازي ردوبدل مي‎شود، درباره اظهارنظر فرماندار اليگودرز مبني بر عدم هلي‎بورن كانكس‎ها، تصريح مي‌كند: هلي‎بورن با ما نيست و هيچ اعتباري در اين زمينه نداريم.

اين مقام مسئول گفت: چرا بايد داد نماينده دربيايد موقعي كه دستگاه به موقع اعلام نياز نمي‎كند؟ الان موقع اعتبارات نيست و استاندار لرستان نيز چه كاري مي‌تواند انجام دهد، بايد گفت آموزش و پرورش منطقه به‎موقع عمل نكرده است، وجود 40 كلاس كپري چرا الان مطرح مي‌شود؟

انجام اقدامات مشخص و هدفمند براي ريشه‎كني اين مشكل

مهندس هوشنگ بازوند، استاندار لرستان درباره مدارس كپري موجود در اليگودرز نيز گفت: با استفاده از ظرفيت بنياد بركت و همچنين اعتبارات ملي و استاني، اقدامات مشخص و هدفمندي براي ريشه‎كني اين مشكل و احداث مدارس استاندارد و مقاوم در سطح استان و شهرستان انجام خواهد شد.

گزارش از ابراهيم شريفي خبرنگار ايسنا منطقه‌ي لرستان

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن