تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804619391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجيد انصاري: اسلام زناني شجاع و آگاه همچون زينب(س) مي‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مجيد انصاري: اسلام زناني شجاع و آگاه همچون زينب(س) مي‌خواهد
معاون پارلماني رييس‌جمهور با اشاره به شخصيت حضرت زينب(س) و نقش او در مبارزه با استبداد اموي، گفت: اسلام، زني اينگونه شجاع، مسئول، آگاه و متعهد مي‌خواهد كه تاريخ را دگرگون مي‌كند. زنان و مردان ما بايد به خود ببالند كه زينب(س) دارند و اسلام نيز به خود مي‌بالد كه زينب(س) دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري شب گذشته (سه‌شنبه) در مراسم عزاداري دهه سوم ماه صفر در حسينه فاطمةالزهرا(س)، در سخناني با موضوع نقش خاندان سيدالشهدا(ع) در مقابله با استبداد اموي، به وضعيت جامعه اسلامي در زمان امويان اشاره كرد و افزود: در آن زمان سلسله اموي همه ارزش‌هاي پيامبر(ص) از جمله ارزش عدالت، آزادي، آزادگي، كرامت انساني، تقوا، پاكدستي، پاكدامني، ارزش پاسخگويي حاكم در برابر مردم و خدمتگذاري به مردم را تبديل به نگاهي از بالا به پايين كرده بود. حاكمان، ولي‌نعمتان و اربابان جامعه شده بودند و مردم رعاياي آنان بودند.

وي با اشاره به تبعيض‌هايي كه در آن زمان حاكم بود، اظهار كرد: در حالي كه در زمان حكومت پيامبر اسلام(ص) همه مسلمانان با هم برابر بودند، حكومت تبعيض امويان كار را به جايي رسانده بود كه ثروتمندان بني‌اميه برخي از مسلمانان را به عنوان بَرده خود داغ مي‌گذاشتند تا معلوم شود فلان انسان متعلق به فلان سرمايه‌دار است.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز با طرح اين پرسش كه "چرا در آن زمان جامعه چنين شد؟" تصريح كرد: عوامل گوناگوني مانند ارعاب و سركوب در اين زمينه نقش مؤثري داشتند. ماشين آدم‌كشي معاويه و بني‌اميه، افراد را بدون محاكمه از هستي ساقط مي‌كردند. اين حكومت آنچنان فضاي مخوفي را ايجاد كرده بود كه وقتي دو نفر با هم صحبت مي‌كردند، اعتمادي به هم نداشتند و امنيت اجتماعي و اخوت اسلامي از بين رفته و نفاق و درويي امري رايج شده بود.

انصاري همچنين به عامل تبليغ در اين زمينه اشاره كرد و گفت: عوامل تبليغاتي به صورت كامل در اختيار قصر سبز دمشق بود. طبق بخشنامه و دستور آنها، بايد كساني طرد، متهم و نفرين و كساني نيز بايد تقديس مي‌شدند. كساني كه مورد نفرين بايد قرار مي‌گرفتند، حضرت علي(ع)، اهل بيت(ع) و پيروان آنها بودند و كساني كه بايد تقديس مي‌شدند، بني‌اميه، ابوسفيان و ياران آنها بودند.

معاون پارلماني رييس‌جمهور همچنين اظهار كرد: حكومت ظالم امويان در عرصه تبليغ از اعتقادات مردم سوءاستفاده مي‌كرد و مسأله جبر و خواست خداوند را به عنوان يك مكتب ترويج مي‌داد و هر اتفاقي كه مي‌افتاد، مي‌گفتند اين خواست خدا بوده و كسي نبايد در برابر خواست خدا لب بگشايد. اگر سؤال مي‌شد كه چرا فلان شخص به قدرت رسيده است، مي‌گفتند خواست خدا بوده و از طرف ديگر هر جنايت، ظلم و فسادي را انجام مي‌دادند و آن را به عنوان خواست خدا و جبر حاكم بر زندگي انسان توجيه مي‌كردند.

وي با اشاره به اينكه "فسادهاي حكومت يزيد و امويان و حرام‌خوري جزو زندگي مردم آن منطقه (شام) شده بود، به نحوي كه حرف حق را متوجه نمي‌شدند"، ادامه داد: در چنين فضايي كه بخشي از جامعه از ترس، جرأت حرف زدن را نداشتند و بخشي ديگر تمام خوبي‌ها را در معاويه و خاندان او مي‌ديدند، اهل بيت(ع) وظيفه سنگيني را بر دوش داشتند. آنها وظيفه داشتند كساني را كه در خواب فرو رفته بودند، بيدار كنند؛ ولي با چه ابزار و وسيله‌اي؟ در چنين جامعه‌اي اهل بيت(ع) بايد پايه‌هاي حكومت‌ استبدادي امويان را به لرزه درمي‌آوردند و برادري و برابري را تبليغ مي‌كردند.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه "حضرت زينب(س)، بنا به دلايلي كه در دست است، بخشي از وظايف امامت را تا منطقه شام بر دوش داشت و ابزار آن را نيز داشت"، گفت: زينب كبري(س) از اسرار صحيفه فاطميه اطلاع داشت و برخي از حقايق صحيفه را در برخي از جاها و مكان‌ها بازگو كرد. در آنجا تقسيم هوشمند‌انه‌اي از وظايف بين حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) انجام شده بود. بايد امام سجاد(ع) جانش براي وظايف و مسئوليت‌هايي كه بعضا بر عهده داشت حفظ مي‌شد، به نحوي كه تهديد جاني نشود تا بتواند در يك موقعيت مناسب كار را تمام كند و در اين ميان زنان بيشتر سخن مي‌گفتند.

انصاري با اشاره به خطبه‌هايي كه حضرت زينب(س) در طول مسير اسارت خواندند، از جمله در ميدان كوفه و كاخ يزيد، اظهار كرد: وقتي كه اسرا به كاخ يزيد رسيدند، يزيد از چند روز قبل براي اين موضوع برنامه‌ريزي كرده و در حقيقت دو برنامه را تدارك ديده بود؛ برنامه‌اي را در كاخ خودش كه تمام رجال حكومتي و مهماناني ويژه در آن حضور داشتند و برنامه‌اي نيز در مسجد كوفه.

معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان اينكه "يزيد در برنامه‌اي كه در كاخ خود ريخته بود تلاش داشت با نشان دادن اسرا، زهر چشم بگيرد و رعب و وحشت را به حد اعلا برساند و اعلام كند كه جنگ بين امويه و آل‌علي تمام شده و فقط يك قدرت است و آن قدرت بني‌اميه است"، افزود: در واقع يزيد مي‌خواست اقتدار و قدرت‌ خود را به همگان نشان دهد. در آن جلسه حضرت سجاد(ع) يك كلمه سخن نگفتند چون آنجا محل زهر چشم گرفتن يزيد بود و كافي بود كه حضرت يك كلمه بگويد و يزيد دستور دهد سرِ امام(ع) را بزنند. در چنين مجالسي زن‌هاي اسير را به نشانه ذلت دشمن شكست‌خورده به مجلس مي‌آوردند و از طرف ديگر رسم نبود كه يك زن اسير را كتك بزنند و به خاطر شرايط آن زمان، مصونيتي داشتند.

وي ادامه داد: حضرت زينب(س) در آن جلسه با آگاهي از اين موضوع وارد جلسه شد در حالي كه جلادان كربلا نيز نيزه به دست در آن مراسم حضور داشتند و سرِ حضرت امام حسين(ع) در دست بود. حضرت زينب(س) در آن جلسه سخنراني قرّايي كرد به نحوي كه با اين سخنان، اركان حكومت بني‌اميه فروريخت. سخنان ايشان بسيار افشاكننده و رسواكننده بود. حضرت زينب(س) در بخشي از سخنان خود خطاب به يزيد گفت "پستي روزگار كار زينب را به جايي كشانده كه بايد با آدم پستي همچون تو صحبت كند".

اين عضو مجمع روحانيون مبارز افزود: با سخنان حضرت زينب(س)، قدرت يزيد در هم شكسته شد و اولين آثار آن از درون خانواده خود يزيد آغاز شد، به نحوي كه همسر يزيد به صورت آشفته و با سر برهنه به ميان مجلس آمد و بر سر يزيد فرياد زد كه تو چه كرده‌اي و عبايي را كه با خود آورده بود بر سر زنان اسير كربلا انداخت. در واقع اولين اعتراض‌ها به خاطر خطبه كوبنده حضرت زينب(س)، از دورن خود قصر يزيد شروع شد.

انصاري با اشاره به نقش حضرت زينب(س) و سخنراني‌هاي ايشان، اظهار كرد: كجا هستند كساني كه مي‌گويند اسلام با حقوق زنان ضديت دارد؟ اسلام زني اينگونه شجاع، مسئول، آگاه و متعهد مي‌خواهد كه تاريخ را دگرگون مي‌كند. زنان و مردان ما بايد به خود ببالند كه زينب(س) دارند و اسلام نيز به خود مي‌بالد كه زينب(س) دارد.

معاون پارلماني رييس‌جمهور در پايان صحبت‌هاي خود، به مراسمي كه يزيد در مسجد كوفه برگزار كرده بود و سخنراني حضرت سجاد(ع) در آن مراسم اشاره كرد و گفت: نتيجه كار چنان شد كه امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) با سخنراني‌ها و روشن‌گري‌هاي خود تبليغات 40 ساله بني‌اميه عليه اهل بيت(ع) را خنثي كردند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن