تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیگ قهرمانان آسیا؛ بیم‌ها و امیدها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
لیگ قهرمانان آسیا؛ بیم‌ها و امیدها




بررسي وضعيت تيم‌هاي همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراكتورسازي نشان مي‌دهد كه تيم‌هاي ايراني بر خلاف سال‌هاي قبل براي عبور از مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان كار دشواري پيش رو ندارند و مربيان اين تيم‌ها مي‌توانند با كمي اغماض، دست كي‌روش را براي برپايي اردوهاي مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازي تيم‌ملي باز بگذارند





تابناک: بررسي وضعيت تيم‌هاي همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراكتورسازي نشان مي‌دهد كه تيم‌هاي ايراني بر خلاف سال‌هاي قبل براي عبور از مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان كار دشواري پيش رو ندارند و مربيان اين تيم‌ها مي‌توانند با كمي اغماض، دست كي‌روش را براي برپايي اردوهاي مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازي تيم‌ملي باز بگذارند

يكي از درخواست‌هاي كارلوس كي‌روش براي حضور آبرومندانه تيم‌ملي در جام‌جهاني، در اختيار داشتن تمام بازيكنان ملي‌پوش و معاف كردن آنها از حضور در جام حذفي و ليگ قهرمانان آسياست؛

پيش‌شرطي كه البته با مخالفت مربيان چهار تيم حاضر در اين مسابقات به سركردگي امير قلعه‌نويي و زلاتكو كرانچار مواجه شده است. آنها بر اين باورند كه ليگ قهرمانان آسيا به لحاظ اهميت چيزي از بازي‌هاي تيم‌ملي كم ندارد و به اين ترتيب مخالفت خود را با غيبت بازيكنان ملي‌پوش در اين مسابقات اعلام كرده‌اند.

بررسي وضعيت تيم‌هاي همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراكتورسازي نشان مي‌دهد كه تيم‌هاي ايراني بر خلاف سال‌هاي قبل براي عبور از مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان كار دشواري پيش رو ندارند و مربيان اين تيم‌ها مي‌توانند با كمي اغماض، دست كي‌روش را براي برپايي اردوهاي مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازي تيم‌ملي باز بگذارند.با بررسي وضعيت فعلي تيم‌هاي همگروه نمايندگان ايران، شانس فوتبال باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان فصل آينده هم مشخص مي‌شود.

استقلال در آسان‌ترين گروه

در ميان چهار تيم ايراني ليگ قهرمانان، استقلال با قرعه مناسب‌تري روبه‌رو شده و براي عبور از مرحله مقدماتي كار چندان دشواري پيش رو ندارد. الشباب عربستان جدي‌ترين حريف استقلال در گروه A ليگ قهرمانان محسوب مي‌شود و قهرمان فصل گذشته ليگ برتر ايران از جانب تيم‌هاي الريان و الجزيره امارات خطر چنداني احساس نمي‌كند.

البته نبايد فراموش كنيم كه قطري‌ها و اماراتي‌ها غالبا در تيم‌هاي خود تك ستاره‌هاي گران‌قيمت خارجي دارند كه بار اصلي تيم خود را به دوش مي‌كشند و گاهي اوقات به تنهايي نتيجه مسابقه را رقم مي‌زنند.الريان سومين تيم پرافتخار قطر بعد از السد و القطر به حساب مي‌آيد اما آنها هم اينك در رده دوازدهم ليگ 14 تيمي قطر قرار دارند و روزگار چندان خوشي را سپري نمي‌كنند. نكته جالب درباره تيم قطري اينكه آنها براي سومين بار پياپي با استقلال همگروه شده‌اند اما هرگز در برابر نماينده ايران به پيروزي نرسيده‌اند.

 الجزيره امارات هم در رده هفتم ليگ امارات قرار دارد و شرايط مشابهي را تجربه مي‌كند. استقلال در سه دوره ليگ قهرمانان با الجزيره همگروه بوده اما هرگز موفق به شكست دادن اين تيم نشده است و از اين رو تيم اماراتي را مي‌توان گربه سياه آبي‌ها در ليگ قهرمانان دانست.

 الشباب، جدي‌ترين حريف استقلال به رغم قرار داشتن بين مدعيان ليگ عربستان آن اقتدار گذشته را ندارد. الشباب در فصل جديد ليگ عربستان قدرتمند ظاهر نشده و طي 7 هفته اخير تنها يك بار به پيروزي رسيده و در پايان هفته دوازدهم با 21 امتياز در مكان سوم جدول رده‌بندي قرار دارد.

 تيم عربستاني اما سابقه درخشاني در ليگ قهرمانان دارد. الشباب كه در فوتبال عربستان با لقب شيرهاي سفيد شناخته مي‌شوند در رقابت‌هاي فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا با تراكتورسازي همگروه بود و در دو بازي رفت و برگشت نماينده ايران را شكست داد.

اين تيم تنها به‌واسطه گل خورده بيشتر نسبت به كاشيواريسول ژاپن از صعود به نيمه نهايي بازماند. الشباب در فصل 2006 به يك‌چهارم نهايي رسيده، در فصل 2009 به يك هشتم صعود كرده و در فصل 2011 به جمع چهار تيم برتر آسيا راه پيدا كرده است. استقلال در اولين بازي اين فصل، ششم اسفندماه در تهران به مصاف الشباب مي‌رود و سوم ارديبهشت ماه سال آينده آخرين بازي خودش را هم در تهران مقابل الريان انجام مي‌دهد. استقلال در تاريخ ليگ قهرمانان مقابل حريفان شرقي برنده نشده اما در اين فصل نمايندگان شرق و غرب آسيا تا فينال با يكديگر روبه‌رو نمي‌شوند كه اين قطعا به نفع فوتبال كشور ما خواهد بود.

قرعه نسبتا دشوار سپاهان

سپاهان، پرسابقه‌ترين نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان پس از پشت سر گذاشتن يك دوره باشكوه در فوتبال ايران، اكنون حال و روز چندان خوشي ندارد و نشاني از آن تيم مدعي را بروز نمي‌دهد. نماينده فوتبال ايران در حالي آرام آرام از جمع مدعيان ليگ برتري فاصله گرفته كه حريفانش در گروه D ليگ قهرمانان آسيا در وضعيت مطلوبي به سر مي‌برند.السد قهرمان سال 2011 ليگ قهرمانان است كه اسكلت‌بندي اصلي تيمش را حفظ كرده است.

آنها هم‌‌اينك با 24 امتياز در صدر جدول ليگ ستارگان قطر حضور دارند و مدعي اصلي قهرماني محسوب مي‌شوند.حضور السد قطر در گروه چهارم فرصت خوبي براي زرد‌پوشان اصفهاني فراهم كرده تا انتقام اتفاق تلخ سال 2011 را از اين تيم بگيرند. همان سالي كه السد قهرمان شد، سپاهان در مجموع دو بازي رفت وبرگشت اين تيم را شكست داد اما به خاطر دو اخطاره بودن رحمان احمدي كه در آن بازي به ميدان رفته بود، بازي رفت 3 بر صفر اعلام شد تا به همين سادگي نماينده كشورمان حذف شود.

رائول گونزالس كاپيتان و ستاره سال‌هاي نه چندان دور رئال مادريد شاخص‌ترين بازيكن تيم قطري است اما اين بازيكن در ليگ قطر عملكرد خوبي نداشته و تاكنون تنها يك گل به ثمر رسانده است.ديگر تيم اين گروه الهلال عربستان.يكي از پر افتخارترين تيم‌هاي قاره كه از حيث جام و قهرماني سرآمد تيم‌هاي سعودي است.الهلال هم‌اينك با 26 امتياز و با 4 امتياز كمتر از النصر در مكان دوم ليگ عربستان قرا دارد. هدايت اين تيم بر عهده سامي الجابر، مهاجم گلزن سال‌هاي نه چندان دور الهلال و تيم‌ملي عربستان است.

الاهلي امارات، يكي ديگر از تيم‌هاي گروه D هم از شانس بد سپاهان مقتدارنه در صدر جدول ليگ امارات حضور دارد.الاهلي تا به حال هيچ شكستي را در ليگ كشورش تجربه نكرده و در 9 بازي7 بار برده و دو بار مساوي كرده است. اگر بخواهيم طبق قواي فعلي تيم‌ها تحليلي از اين گروه‌بندي داشته باشيم قطعا سپاهان با قرعه دشوارتري نسبت به ديگر تيم‌هاي ايراني مواجه شده است. سپاهان 28 بهمن ماه اولين بازي خودش را در اصفهان مقابل الاهلي امارات برگزار مي‌كند و آخرين بازي اين تيم هم دوم ارديبهشت ماه سال آينده است كه درعربستان به مصاف الهلال مي‌رود.

سقوط حريف تراكتورسازي

كار تراكتورسازي، ديگر نماينده كشورمان براي عبور از مرحله مقدماتي چندان دشوار نيست..تيم چهارم گروه C از پلي آف مي‌آيد اما العين امارات و الاتحاد عربستان تيم‌هاي هميشه مدعي هستند ولي وضعيت چندان خوبي ندارند.العين فعلا در رده ششم ليگ امارات است.آنها از 9 بازي تنها 4 بار برده‌اند و با آن تيمي كه قهرمان آسيا شد فاصله بعيدي دارند.الاتحاد عربستان هم در رده هشتم ليگ سعودي قرار دارد.

الاتحاد تيم مطرح و پرافتخار ليگ قهرمانان آسيا كه با تراكتورسازي تبريز همگروه شده، بعد از تغييرات مديريتي و جدايي ستارگاني مثل محمد نور، نايف هزازي و سعود كريري شرايط نابساماني دارد و هم‌‌اكنون با كسب تنها 18 امتياز در 13 مسابقه دور رفت، به رده هفتم جدول نزول كرده است.اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه تراكتورسازي در ليگ خودمان صدر نشين است و اگر تا شروع بازي‌ها وضعيت به همين منوال باشد بايد شانس شاگردان مجيد جلالي را بيشتر از رقبا بدانيم.

تنها نكته نگران‌كننده به تجربه العين و الاتحاد مربوط مي‌شود.تراكتورسازي تازه دومين سال حضورش در آسيا را تجربه مي‌كند اما دو تيم عربي پيشينه زيادي در ليگ قهرمانان دارند.البته برگ برنده تراكتور،تماشاگران پر شور تبريزي هستند.اگر تراكتورسازي در بازي‌هاي خانگي حداكثر امتياز را كسب كند كارشان براي صعود چندان دشوار نيست. برنده بازي پلي‌آف 2 چهارمين تيم اين گروه خواهد بود.

مسير هموار فولاد

در گروه B مهم‌ترين تيم‌ها فولاد هستند و بنياد كار ازبكستان.از بين تيم‌هاي اين گروه سعودي الفتح تيم ناشناخته‌اي به حساب مي‌آيد.آنها هم اينك در رده دوازدهم ليگ عربستان هستند و به نظر مي‌رسد حريف ساده‌اي براي تيم‌هاي اين گروه خواهند بود. الفتح كه فصل گذشته در چهارمين سال حضورش در ليگ حرفه‌اي عربستان توانست شگفتي ساز شود و جام قهرماني را تصاحب كند، امسال طبق روال هميشگي براي فرار از سقوط تلاش مي‌كند.

 الفتح با 14 امتياز در رده نهم جدول قرار گرفته و تنها چهار امتياز بيشتر از تيم سيزدهم جدول دارد كه در پايان فصل به دسته پايين‌تر سقوط مي‌كند. بنيادكار، ديگر حريف فولاد در گروه B مسابقات، فصل قبل با اختلاف يك امتياز قهرمان ليگ اين كشور شده و به دليل شروع نشدن فصل جديد، اكنون دوران استراحت را سپري مي‌كند.

 نكته عجيب اين گروه احتمال همگروهي دو تيم ازبكستاني است.در مرحله پلي آفِ بازي‌هايي كه تيم برنده مجموع آن به اين گروه راه خواهد يافت، تيم نسف قارشي ازبكستان حضور دارد و با اين حساب اگر اين تيم بتواند تمامي حريفان را پشت‌سر بگذارد و به مرحله گروهي راه يابد احتمال همگروهي دو تيم ازبكستاني در يك گروه وجود دارد. نسف قارشي هم فصل گذشته مقام سوم ليگ ازبكستان را كسب كرده است. با اين حساب به نظر مي‌رسد بهترين قرعه نصيب فولاد شده است.






تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن