تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم‌گيري درباره روزنامه قانون در هيئت نظارت بر مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تصميم‌گيري درباره روزنامه قانون در هيئت نظارت بر مطبوعات
دبير هيئت نظارت بر مطبوعات گفت: مطالب منتشر شده در روزنامه «قانون» در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات مطرح و درباره اين روزنامه تصميم‌گيري مي‌شود.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،به نقل از فارس سيد علاء‌الدين ظهوريان درباره انعكاس مصاحبه‌اي در روزنامه «قانون» كه با توهين به احكام مبين اسلام همراه بود، اظهار داشت: اين امر جزء مواردي است كه طبق قانون هيئت نظارت بر مطبوعات مسئول رسيدگي به آن است.

دبير هيئت نظارت بر مطبوعات در ادامه افزود: در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات مطالب منتشر شده در روزنامه قانون مطرح و درباره اين روزنامه تصميم‌گيري مي‌شود.

وي بيان داشت: بدون شك مواردي از اين دست از جمله روزنامه «قانون» در هيئت نظارت مطرح خواهد شد.

روزنامه قانون يكشنبه مورخ يكم دي‌ماه در آستانه اربعين حسيني در مصاحبه با شخصي كه مدعي حقوق داني بود، آورده است: در قانون آيين دادرسي مدني به وضوح با تبعيض آشكار جنسيتي در باب شهادت زنان در مراجع قضايي مواجه مي‌شويم.

سوده حامده توسلي در گفتگو با اين روزنامه با متهم كردن قوانين اسلامي به تبعيض مي‌گويد: با دقت در ماده 199 قانون مجازات اسلامي جديد تبعيض آشكار جنسيتي ميان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهي آنان مجدداً آشكار و هويدا مي‌شود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه صريحاً خواستار ابطال احكام نوراني قرآن مي‌شود و اظهار مي‌دارد: بحث نصف بودن ارزش شهادت زنان نسبت به شهادت مردان كه در صدر اسلام مطرح بود به گفته بسياري از علماي نوانديش جزو احكام ارشادي است و مي‌توان با مقتضاي زمان و مكان آن را دستخوش تغيير و تحول كرد. به عبارتي در شرايط اجتماعي امروز ايران كه به حكم هر عقل سليمي بسيار متفاوت از شرايط صدر اسلام است منطقي به نظر نمي‌رسد كه شهادت يك بانوي دندانپزشك، جراح يا وكيل در مراجع قضايي، از شهادت يك كارگر ساده ساختماني كه مذكر است كم اهميت‌تر تلقي‌شود.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن