تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همكاري مؤسسات و فرهنگسراي قرآن؛ گامي جهت رونق‌بخشي فعاليت ديني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همكاري مؤسسات و فرهنگسراي قرآن؛ گامي جهت رونق‌بخشي فعاليت ديني
گروه مؤسسات قرآني مردم‌نهاد: فرهنگسراها به‌ويژه فرهنگسراي قرآن با همكاري مؤسسات قرآني مي‌توانند هم كار و فعاليت خود را رونق بخشند و هم به‌نوعي از مؤسسات حمايت كنند.


محمد خواجوي، رئيس سابق سازمان دارالقرآن الكريم در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، در رابطه با تعامل فرهنگسراها به‌ويژه فرهنگسراي قرآن با مؤسسات قرآني گفت: تا كنون همكاري مهمي بين اين مراكز صورت نگرفته است، اگر هم همكاري انجام شده به‌صورت جسته و گريخته بوده است.
وي در ادامه بيان كرد: مؤسسات قرآني جزء دستگاه‌ها و نهادهاي مردمي و اين نهادها تشكيل شدن تا تصدي‌گري را دستگاه‌هاي حاكميتي انجام ندهند و كارها به نهادهاي مردمي سپرده شود.
خواجوي اظهار كرد: موضوع بخش فرهنگ و قرآن به لحاظ شرافت موضوع مهم است. اما از نظر شكل كار، نهادهاي مردمي، مانند شركت‌هاي خصوصي هستند، كه مي‌توانند با امضاء تفاهم‌نامه و قرارداد با مراكز و دستگاه‌هاي مختلف به ارائه خدمات قرآني به آن مراكز مي‌پردازند.
مؤثر بودن تعامل فرهنگسراي قرآن با مؤسسات در حوزه فرهنگسازي قرآني
اين فعال قرآني بيان كرد: دستگاه‌هاي مردمي در همه صنف‌ها و بخش‌هاي اجتماعي و صنعتي وجود دارند و هر وزاتخانه و سازماني مي‌تواند با اين نهادها قرارداد بسته و با يكديگر همكاري كنند.
وي افزود: زماني يك سازمان‌هاي دولتي، وزارتخانه‌ها و نهادهاي انقلابي براي خود در مكان‌هاي خود مجموعه اضافه مي‌كردند و آن مجموعه فعاليت‌هاي فرهنگي آنها را انجام مي‌داد، كه اين كار موفق نبود و در حال حاضر اين كار توسط نهادها و مؤسسات مردمي انجام مي‌شود.
خواجوي اظهار كرد: دستگاه‌هاي مردمي به‌صورت آزاد مشغول انجام فعاليت خود هستند و نياز است، تا ساير دستگاه‌ها در جهت رفع نياز خود با دستگاه‌هاي مردمي، مانند مؤسسات قرآني قرارداد بسته و اين مراكز فعاليت قرآني آنها را تحت پوشش قرار دهند، لذا تعاملشان، تعامل يك دستگاه‌ حاكميتي با يك دستگاه مردمي است.
اين فعال قرآني بيان كرد: اگر فرهنگسراها بخواهند فعاليت قرآني داشته باشند، مي‌توانند به مؤسساتي كه مي‌توانند خواسته‌هاي اين مراكز را تأمين كرده رفته و از آنها درخواست همكاري كنند.
وي در ادامه افزود: تعامل اين دو دستگاه مي‌تواند در حوزه فرهنگسازي قرآني بسيار مؤثر باشد، زيرا فرهنگسراها نمي‌توانند براي هر بخش و هر كار فرهنگي و اجتماعي از حضور يك متخصص استفاده كنند، زيرا نه اين متخصص‌ها وجود دارند و نه اين فرهنگسراها امكان انجام اين كار را دارند، در نتيجه بهترين كار اين است كه مديريت فرهنگسراها به اين نهادهاي مردمي مراجعه كنند و با همكاري اين نهادها كار انجام دهند.
رفع مشكل مكاني مؤسسات با همكاري فرهنگسراها
رئيس سابق دارالقرآن الكريم بيان كرد: از سويي ديگر فرهنگسراهاي قرآن به‌صورت موقت و مقطعي مي‌توانند با مؤسسات فاقد مكان ثابت قرارداد بسته و مكان در اختيار اين مراكز قرار دهند تا مشكلات مكاني اين مراكز نير تا حدي مرتفع شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: فرهنگسراها كه كارهاي فرهنگي، اجتماعي و ديني انجام مي‌دهند از مؤسساتي كه داراي تخصص هستند استفاده كرده و با همكاري يكديگر به گسترش فرهنگ ديني و قرآني در جامعه بپردازند.
وي بيان كرد: از يك سو مؤسسات قرآني به لحاظ امكانات مادي و ادبيات كار مردمي نوپا هستند و نياز دارند تا از سوي دستگاه‌هاي حاكميتي حمايت شوند و از سويي نيز فرهنگسراها با همكاري مؤسسات قرآني مي‌توانند كار و فعاليت خود را رونق بخشند و همه به نوعي از مؤسسات حمايت كنند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن