تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم خبر دادآموزش كمك‌هاي اوليه پيش شرط دريافت گواهينامه / انجام فعاليت‌هاي ملي با بضاعت استاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم خبر دادآموزش كمك‌هاي اوليه پيش شرط دريافت گواهينامه / انجام فعاليت‌هاي ملي با بضاعت استاني
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم گفت: تفاهمنامه‌اي با راهنمايي و رانندگي منعقد كرديم كه طي آن متقاضيان دريافت گواهينامه پايه يك بايد قبل از صدور گواهينامه آموزش‌ كمك‌هاي اوليه را فرا بگيرند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، عليرضا زهيري شب گذشته در سي‌وپنجمين جلسه علني و رسمي شوراي اسلامي شهر قم به ارائه گزارشي از عملكرد اين سازمان پرداخت و اظهار داشت: با همكاري و همراهي شورا مي‌توانيم در خدمت‌رساني فعال‌تر ظاهر شويم.

وي اهداف جمعيت هلال احمر را بشردوستانه دانست و كاركردهاي آن‌ را نيز اجتماعي، فرهنگي و امدادي ذكر كرد و افزود: جمعيت هلال احمر با عنوان داوطلب‌محوري فعاليت مي‌كند كه از نكات بسيار مهم است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي منحصر به فرد استان قم در كشور خاطرنشان كرد: عمده مباحث هلال احمر امداد و نجات است كه در مواقع بحران بايد با دقت و سرعت بالا وارد شود و ضمن كنترل بحران، كمك‌هاي خود را به آسيب‌ديدگان حوادث غيرمترقبه ارائه كند.

وي با اشاره به داوطلب محور بودن جمعيت هلال احمر تصريح كرد: به منظور حفظ آمادگي اين نيروها در طول سال كه فعاليت بحراني نداريم بايد دائماً به آن‌ها آموزش‌هاي تخصصي داده شده و افراد جديدي هم به اين تيم‌ها اضافه شوند.

زهيري با بيان اينكه نيروي انساني ما در بخش داوطلبان به 2 بخش تقسيم مي‌شوند، اظهار داشت: بخشي از داوطلبان كه متخصص هستند در تيم‌هاي عملياتي از جمله تيم‌هاي جاده‌اي، كوهستان، سيلاب، آواربرداري، حمايت رواني، تغذيه و ... سازماندهي مي‌شوند.

وي همچنين با اشاره به ضرورت آموزش‌هاي كمك‌هاي اوليه امداد و نجات به مردم اظهار داشت: اميدواريم با آموزش‌هايي كه ارائه مي‌دهيم اگر حادثه‌اي رخ داد اين افراد در مرحله نخست بتوانند خود را نجات دهند و در مرحله دوم بتوانند اطرافيان و نزديكان خود را نجات بدهند تا نيروهاي متخصص سربرسند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم با بيان اينكه در بخش متخصصين 332 نيروي برادر و 111 نيروي خواهر داريم، خاطرنشان كرد: خوشبختانه در اين زمينه در وضعيت بسيار خوبي هستيم و نيروهايي داريم كه بسيار فعال و با انگيزه و با علاقه هستند و با وجود اينكه در برخي از حوادث براي نجات مردم آسيب مي‌بينند اما همچنان حضور فعال خود را در تيم‌هاي عملياتي حفظ مي‌كنند.

وي آموزش عام را از ديگر سرفصل‌هاي كاري جمعيت هلال احمر دانست و يادآور شد: هر چه بتوانيم افرادي كه در استان ساكن هستند را آموزش‌هاي كمك‌هاي اوليه بدهيم اين افراد در مقابله با حوادث احتمالي آماده‌تر هستند.

زهيري با بيان اينكه ما در مساجد، حسينه‌ها، نيروي انتظامي، آموزش و پرورش، حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمكران و ... بحث آموزش كمك‌هاي اوليه را در برنامه داريم، اظهار داشت: بعد از حادثه برخورد 2 اتوبوس در اتوبان قم تهران، تفاهمنامه‌اي با راهنمايي و رانندگي منعقد كرديم كه طي آن متقاضيان دريافت گواهينامه پايه يك بايد قبل از صدور گواهينامه آموزش‌ كمك‌هاي اوليه فرا بگيرند.

وي با اشاره به اجراي طرح دادرس در مدارس استان اظهار داشت: طي اين طرح آموزش كمك‌هاي اوليه به دانش آموزان مدارس ابتدايي ارائه مي‌شود كه اميدواريم به‌زودي اين طرح را به تمام مدارس استان تعميم دهيم.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم با بيان اينكه از ابتداي سال‌جاري تا پايان آذرماه 28 هزار و 700 نفر در استان قم آموزش‌هاي عمومي كمك‌هاي اوليه را فرا گرفته‌اند، ادامه داد: از نظر انبار امدادي نگراني نداريم و اگر حادثه‌اي در قم و اطراف آن رخ دهد آمادگي داريم كمك‌هاي اوليه را ارائه كنيم.

وي همچنين ارائه خدمات توسط 100 پزشك و پرستار به عزاداران حسيني در پياده‌روي روز اربعين قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در اين روز يك‌هزار و 100 نفر براي مداوا به آمبولانس‌هاي هلال احمر مراجعه داشتند كه 45 نفر از آن‌ها به مراكز درماني منتقل شدند.

زهيري خاطرنشان كرد: ما در استان قم كارهاي ملي با بضاعت استاني انجام مي‌دهيم كه به همين علت نيازمند حمايت هستيم.

انتهاي پيام/78010/م40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن