تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803610964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه كسي به مديرعامل بنياد فارابي فشار وارد كرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چه كسي به مديرعامل بنياد فارابي فشار وارد كرد؟
پيگيري‌هاي خبرنگار «تابناك» نشان داد، هيچ گونه فشاري از سوي مديران سازمان سينمايي پيرامون انتصاب اسفندياري به جعفري جلوه وارد نشده و ظاهراً عدم صدور مجوز ماموريت اين شخص از دانشگاه محل خدمت به سازمان سينمايي در اين زمينه نقش آفرين بوده و حضور وي را در اين مجموعه منتفي ساخته است.
بنياد سينمايي فارابي در شرايطي طي روزهاي اخير با يك حاشيه تازه مواجه شده كه ظاهراً عامل اصلي اين حاشيه، شخصي به جز رئيس اين بنياد نيست كه انتخابش به اين مسئوليت، بيش از اينها مي‌تواند هزينه در پي داشته باشد؛ هزينه‌هايي كه عمقش را در طول زمان مي‌تواند سنجيد.

به گزارش «تابناك»، محمدرضا جعفري جلوه براي اهالي سينما معرف حضور است. مردي كه بيشترين تعداد فيلم‌هاي توقيفي تاريخ سينما در دوره حضورش در راس سازمان سينمايي توقيف شد و عجيب ترين كارنامه را در ميان مديران سينمايي ندارد و اگر جواد شمقدري و يارانش نبودند، او هيچ رقيبي نداشت، هرچند در برخي زمينه‌ها همچون آنچه اشاره شد، همچنان ركورددار است.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دهم، حالا در يك پست كوچك‌تر و در صدر بنياد سينمايي فارابي تكيه زده و در واقع بازوي اصلي و داراي انبان بزرگِ سازمان سينمايي كشور كه فعلاً صندوقش خالي است؛ پستي كه انتظار مي‌رفت در اختيار مديري قرار گيرد كه سبقه برنامه ريزي مسنجم فرهنگي و دستاوردهاي عيني ويژه‌اي باشد و نگاه تحول گرايانه را با خود به اين نهاد بياورد.

به هر صورت جعفري جلوه، امور اين نهاد را به دست گرفت و در نخستين اقدامش، مديران تازه اين مجموعه را منصوب كرد تا نخستين گام اشتباه با چينش برخي نفرات برداشته شود و نخستين هزينه ها را به مجموعه مديريت سينمايي تحميل كند، به گونه‌اي كه حتي برخي رسانه‌ها به تحليل و تفسيرهاي عجيب در اين زمينه بپردازند. برخي از انتصاب‌ها با چينش نفراتي همراه شد كه اساساً به تغيير فضاي سياست گذاري سينماي ايران اعتقادي نداشتند و همين مسئله اولين خشت كج بود.

خوشبختانه اين ديوار هنوز چندان بالا نرفته و در همين گام نخست مشخص شد تركيب مديران بنياد فارابي دچار اشكالات اساسي بوده و نياز به بازنگري دارد. هنوز مهر حكم جعفري جلوه براي شهاب اسفندياري به عنوان معاون فرهنگي فارابي خشك نشده كه او نامه استعفايش را به جعفري جلوه سپرده و همزمان به برخي رسانه‌ها داده تا فضا براي مانور تبليغاتي فراهم شود.

اسفندياري كه سوابقش براي اهالي سينما كاملاً مشخص است، پس از طرح اين موضوع كه او نمي‌خواسته اين پست را بگيرد و جعفري جلوه مجبورش كرده در مهم ترين بخش استعفايش آورده بود: «...به واسطه اين انتصاب فشارهايي از سطوح و جوانب مختلف بر جنابعالي وارد آمده است كه امكان همكاري در فضا و مناسباتي مطلوب - آن گونه كه دوازده سال پيش داشتيم - را منتفي مي سازد. بي ترديد ادامه اين وضعيت به مصلحت نيست...»

پيگيري‌هاي خبرنگار «تابناك» نشان داد، هيچ گونه فشاري از سوي مديران سازمان سينمايي پيرامون انتصاب اسفندياري به جعفري جلوه وارد نشده و ظاهراً عدم صدور مجوز ماموريت اين شخص از دانشگاه محل خدمت به سازمان سينمايي در اين زمينه نقش آفرين بوده و حضور وي را در اين مجموعه منتفي ساخته است. نكته اساسي مانورهاي عجيبي است كه در اين مدت بر روي اين موضوع غيرواقع داده شده و حتي كار به رمزگشايي نيز رسيده است!

البته نمي‌توان اسفندياري را آنچنان مقصر دانست و به هر حال او تلاش كرد نهايت استفاده را از عدم فراهم شدن امكان اداري حضورش در سازمان سينمايي را ببرد و آنچه محل نقد است، عدم مشاهده تدبيري است كه به نهادي كليدي همچون بنياد سينمايي فارابي هنوز سرك نكشيده و اينچنين حاشيه ساز شده است.

اميدواريم بازيِ جالبي كه منصوب مديرعامل بنياد سينمايي فارابي داشت، تكرار نشود و اگر چنين مسائلي مطرح مي‌شود، دقيقاً جلوه بگويد كه چه اشخاصي به او چنين فشاري را وارد كرده‌اند و اگر فشاري نبوده و اين موضوع تنها در متن استعفانامه مذكور مطرح شده، بابت طرح اين فضا - آن هم در شرايطي كه سينماي ايران آرام ترين ايام را در يك سال اخير سپري مي كند - از افكارعمومي عذرخواهي كرد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن